Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kan Wine niet configureren + Windows start niet meer!!!  (gelezen 2025 keer)

Boborc

  • Gast
Kan Wine niet configureren + Windows start niet meer!!!
« Gepost op: 2008/09/02, 22:03:44 »
Ik wou een poging doen om MiSo Office 2007 onder Wine te installeren op Ubuntu 8.04
'gewoon' installeren werkte niet, en volgde dan deze website:

http://www.quicktweaks.com/2008/04/09/install-ms-office-2007-in-linux/

alles verliep normaal tot aan stap zes. Bij het klikken op 'Browse C: Drive kreeg ik: 'kon menu-item niet starten' uitvoeren van dochterproces 'xdg-open' is mislukt (No such file or directory)

Heb dan stap zeven gedaan via bestandsbeheer in Gnome (maar geknipt en geplakt in een 'reservemap') en verder gedaan.

nadat stap tien niet werkte wist ik niet meer wat te doen.
Heb daarna de winetricks geprobeerd, maar werkt ook niet.

Wine wou hierna niet meer configureren: als ik op 'configure wine' klik, doet hij niets, en ook met het commando 'winecfg' geeft hij een error. Kan nu ook de installatiewizard van office 2003 niet meer starten (wat hij in het begin wel deed). Wine weer verwijderd, en de bestandjes van mijn reservemap teruggeplaats op de oorspronkelijke locatie (kopieer en plak) en opnieuw geïnstalleerd, kan Wine nog steeds niet configureren en kan office 2003 ook nog steeds niet installeren, ook geprobeerd dan mijn dual-boot van Windows xp te starten, maar kom uit op een zwart scherm!!!!!!!! Wil hem graag terug!!!
als ik in mijn Ubuntu nu mijn Windows partitie terug wil bezoeken (om mijn bestanden die ik terug heb geplaats eens te kijken of ze wel goed staan) krijg ik: 'kan volume niet aankoppelen' en vroeger kon hij dit wel. De details wil ik graag posten, maar is een hele reeks, heb geprobeerd een printscreen te nemen, maar nop!!!
'Er trad een fout op bij het uitvoeren van 'gome-screenshot': uitvoeren van dochterproces 'gnome-screenshot' is mislukt (No such file of directory).

Hoef nu niet perse office 2007 te hebben, maar wil wel graag 2003 draaiende krijgen en wil wel mijn Windows terug hebben.

Iemand raad?

Bebo

  • Gast
Kan Wine niet configureren + Windows start niet meer!!!
« Reactie #1 Gepost op: 2008/09/03, 00:21:21 »
office 2003 zou moeten lukken: cf. http://frankscorner.org/index.php?p=office2003

hoe u uw xp op de fles hebt gekregen, weet ik niet

Kan Wine niet configureren + Windows start niet meer!!!
« Reactie #2 Gepost op: 2008/09/03, 11:35:01 »
Installeer pysdm eens via Synaptic , deze kan je na installatie terugvinden onder Systeem>Beheer>Storage Device Manager kan je partities/schijven grafisch mounten. Staat Windows nog wel in je menu.lst van Grub?
In de terminal sudo gedit /boot/grub/menu.lst  en klopt de verwijzing naar root nog? bijv (hd0,0).
Heb je wine opnieuw geinstalleerd? Als je Wine hebt geinstalleerd kan je op de cd rechtsklikken op het setup.exe en Wine Windowsprogrammalader aanklikken. En gaat de installatie beginnen.
De c schijf is een fictieve schijf onder Wine. Dus niet kiezen voor de C schijf waar Windows opstaat.
Kijk eens in Synaptic of gnome-utils nog wel is geïnstalleerd.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Boborc

  • Gast
Kan Wine niet configureren + Windows start niet meer!!!
« Reactie #3 Gepost op: 2008/09/03, 20:13:45 »
Bij de allereerste installatie was het inderdaad zo, dat je moest rechtsklikken en dan Wine aanduiden, maar na mijn poging om office 2007 erop te zetten werkte dat niet meer. Ook nu, na de herinstallatie van Wine, werkt dit niet. Rechtsklikken en Wine aanduiden gaat uiteraard wel, maar er gebeurt niets!!! Dit is nu juist het probleem.
Ook als ik Wine wil configureren gebeurt er niets!

Aj, ik begin te denken dat daar mijn fout zit waardoor Windows niet meer start. Ik ben bij stap 7 (Delete rpcrt4.dll and msxml3.dll files from Windows/System32 directory.) naar de schijf geweest waar die bestanden opstaan, en ze daar aangepast (dit is dus de partittie waar Windows op staat). Maar dan nog vind ik het raar dat ik vanuit mijn Ubuntu die schijf niet meer kan openen.

Gnome-utils was niet geinstalleerd, heb dit dan maar metteen gedaan, en kan nu terug printscreens nemen.

edit2: Windows heeft zichzelf kunnen herstellen, en na de herstel kon ik die partitie terug openen vanuit mijn Ubuntu.
Heb nu enkel nog het probleem met Wine waaraan ik niet uitraak.

Met Vriendelijke Groet,
Boborc

Kan Wine niet configureren + Windows start niet meer!!!
« Reactie #4 Gepost op: 2008/09/03, 21:14:51 »
Welke versie van Wine heb je? Ik heb versie 1.0.0 inmiddels is versie 1.1.1 ook al weer een tijdje uit. Als ik op een setup.exe o.i.d. rechtsklik  dan is de tweede keuze Openen met Wine Windows Programmalader, op deze manier heb ik al diverse programma's geïnstalleerd.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Boborc

  • Gast
Kan Wine niet configureren + Windows start niet meer!!!
« Reactie #5 Gepost op: 2008/09/03, 21:28:59 »
Ik heb de laatse versie die via ubuntu geinstalleerd word, die is geloof ik ook 1.0.0 Vroeger werkte de methode die u hier beschrijft inderdaad ook bij mij, maar nu dus niet meer. Hier zit juist het probleem. Ik kan ook Wine niet meer configureren (toepassingen, Wine, Configure Wine), dan gebeurt er eveneens niets.

Kan Wine niet configureren + Windows start niet meer!!!
« Reactie #6 Gepost op: 2008/09/03, 21:41:15 »
Heb je eerst de verborgen map verwijdert van Wine?
/home/Boborc/.wine let op de punt voor wine als je met Nautilus naar de map gaat>op Beeld drukken verborgen bestanden weergeven aanklikken en kan je de map .wine zien hier staan instellingen in van Wine.
Map verwijderen als root  gksudo nautilus in de terminal.
Probeer wine nu eens opnieuw te installeren.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Kan Wine niet configureren + Windows start niet meer!!!
« Reactie #7 Gepost op: 2008/09/03, 21:43:35 »
Microsoft Office 2007 via CrossOver Office installeren werkt perfect. Alles doet het perfect, op Oulook na.

Boborc

  • Gast
Kan Wine niet configureren + Windows start niet meer!!!
« Reactie #8 Gepost op: 2008/09/04, 22:29:19 »
@ Gijs
Heb Wine verwijdert + de map .wine (dit had ik voorheen niet gedaan). Daarna heb ik Wine opnieuw geinstalleerd en nu lijkt Office 2003 Perfect te werken. Probleemloze installatie en Word start ook zonder problemen.

Hartelijk dank!

@ Vistaus
Dank voor de bijdrage, nu weet ik wat ik moet doen als ik eventueel toch office 2007 wil. Maar voorlopig hou ik het nog bij Wine.

Met Vriendelijke Groet,

Boborc

edit: waar markeer ik dit onderwerp als opgelost?

Boborc

  • Gast
Kan Wine niet configureren + Windows start niet meer!!!
« Reactie #9 Gepost op: 2008/09/05, 17:49:40 »
Iemand anders heeft hier blijkbaar op 'opgelost' geklikt, maar ik heb een nieuw probleem:

Sinds ik handmatig de map .wine heb verwijdert, krijg ik bij het aanmelden een foutmelding. Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?

Gegroet,
Boborc

Kan Wine niet configureren + Windows start niet meer!!!
« Reactie #10 Gepost op: 2008/09/05, 19:41:13 »
Welke foutmelding en bij het starten van Wine?

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Boborc

  • Gast
Kan Wine niet configureren + Windows start niet meer!!!
« Reactie #11 Gepost op: 2008/09/05, 22:08:07 »
Srr voor de onvolledige informatie. Ik probeer het nu beter te doen.
Ik krijg een foutmelding wanneer ik mij aanmeld bij Ubuntu (nadat ik mijn gebruikersnaam en wachtwoord heb ingetikt en op ok heb geklikt). De foutmelding ziet er als volgt uit:

"Uw bestand $HOME/.drmc heeft onjuiste toegangsrechten en wordt niet gebruikt. Hierdoor wordt de standaard-sessie en taal niet opgeslagen. Het bestand moet eigendom zijn van de gebruiker en moet de toegangsrechten: 644 hebben. De $HOME map (de persoonlijke map van de gebruiker) moet eigendom sijn van de gebruiker en mag niet beschrijfbaar zijn door andere gebruikers."

Ik ben op dit moment de enige gebruiker bij Ubuntu.

Met Vriendelijke Groet,
Boborc

Offline Drummies

  • Lid
Kan Wine niet configureren + Windows start niet meer!!!
« Reactie #12 Gepost op: 2008/09/05, 22:12:55 »
Boborc  onderstaande uitvoeren lost het probleem op

sudo chmod 644 /home/jouw naam/.dmrc
sudo chown jouw naam:jouw naam /home/jouw naam/.dmrc
sudo chmod 700 /home/jouw naam
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Boborc

  • Gast
Kan Wine niet configureren + Windows start niet meer!!!
« Reactie #13 Gepost op: 2008/09/06, 12:58:13 »
Voorlopig blijkt alles nu inderdaad goed te werken, zonder foutemeldingen bij het aanmelden.

Dank u wel!

Met Vriendelijk Groet,
Boborc