Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Discussie testversies  (gelezen 4416 keer)

Discussie testversies
« Gepost op: 2011/04/20, 11:06:51 »
[Moderator-Edit:
Dit topic is een afsplitsing van het volgende topic:
http://forum.ubuntu-nl.org/algemeen-42/the-linux-vs-microsoft-war-is-over/msg721531/#msg721531
Daar ziet u ook de uitleg van de moderator waarom dit gedaan is.]





@Xarvaz: Gewoon de daily build.
« Laatst bewerkt op: 2011/04/23, 21:05:57 door heir4c »

Discussie testversies
« Reactie #1 Gepost op: 2011/04/20, 11:09:02 »
grappig, ik krijg juist reacties van mensen die office 2007 en 2010 hebben die libreoffice juist veel fijner vinden omdat het de "oude"  interface van office 2003 hanteert :)

Het gaat ook niet om welke interface er gebruikt wordt. Zoals ik al zei: geef mij maar KOffice/Calligra. Die heeft net zo goed geen ribbon UI. Al is die ribbon UI best fijn, maar ik vind die zijbalk van KOffice/Calligra (en trouwens ook in IBM Lotus Symphony) veeeel fijner.

Discussie testversies
« Reactie #2 Gepost op: 2011/04/20, 18:09:36 »
Ik vind Office 2010 wel veel mooier, en ook meer mogelijkheden (niet dat je die gebruik hoor) dan LibreOffice.

Buiten dat er weinig games voor Linux zijn heeft Linux voor mij gewonnen ;)
« Laatst bewerkt op: 2011/04/20, 18:13:24 door lord4163 »
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Offline emiel1976

  • Lid
Discussie testversies
« Reactie #3 Gepost op: 2011/04/20, 22:21:16 »
Vergeet niet dat het gemiddeld IQ van een Linux gebruiker hoger is dan dat van een Windows gebruiker.

leuke uitspraak maar ik zal er verder maar niets op zeggen  :evil:

8 maanden geleden is het onderzocht. Kan er ook niets aan doen.
Kan je wel zeggen dat het vanwege wat ik heb, ik het liever niet had en ik liever een een normaal IQ heb.
Maarja dat heb je niet voor het zeggen.



Discussie testversies
« Reactie #4 Gepost op: 2011/04/20, 23:07:06 »
Vanmiddag even Kubuntu 10.10 op de PC van een vriend van me gezet (hij heeft zelfs zelf een beetje de installatie gedaan) en hij is totnutoe best tevreden erover :)

Offline emiel1976

  • Lid
Discussie testversies
« Reactie #5 Gepost op: 2011/04/20, 23:19:16 »
Vanmiddag even Kubuntu 10.10 op de PC van een vriend van me gezet (hij heeft zelfs zelf een beetje de installatie gedaan) en hij is totnutoe best tevreden erover :)

Kun je na gaan hoe blij hij zal woden als je er Ubuntu op zet XD

Discussie testversies
« Reactie #6 Gepost op: 2011/04/20, 23:40:26 »
Nou, hij is gewend aan Windows 7, dus Kubuntu is voor hem een betere optie en hij vind het ook fijn werken totnutoe :)

Offline Tom

  • Lid
Discussie testversies
« Reactie #7 Gepost op: 2011/04/20, 23:48:04 »
emiel1976 +1  juist onze onovertroffen Gnome.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Discussie testversies
« Reactie #8 Gepost op: 2011/04/21, 08:46:59 »
unity mag er ook wezen hoor! ubuntu gaat om keuze! en de meeste werkomgevingen zoals KDE en gnome 2 kun je daarna nog helemaal naar wens aanpassen dus komt het altijd goed!

Offline Xarvaz

  • Lid
    • Foto Blog
Discussie testversies
« Reactie #9 Gepost op: 2011/04/21, 11:16:25 »
@Xarvaz: Gewoon de daily build.

helaas hij lust mijn pc niet, direct na de installatie valt de boel stil en is bevroren, zonder foutmeldingen en nog voor het inloggen

Discussie testversies
« Reactie #10 Gepost op: 2011/04/21, 11:22:37 »
@niekn: Unity mag er ook wezen ja :) Maar iemand die door en door gewend is aan Win 7 kan veel beter met Kubuntu uit de voeten.
@Xarvaz: Ai, das pech.

Offline Xarvaz

  • Lid
    • Foto Blog
Discussie testversies
« Reactie #11 Gepost op: 2011/04/21, 11:24:30 »
ben er nog niet, duik hier straks de voorraad ruimte in en neem er een paar mee naar huis voor het weekend, zal er best een werken

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Discussie testversies
« Reactie #12 Gepost op: 2011/04/21, 11:37:51 »
Gewoon de daily build.

Daily builds zijn een stuk minder betrouwbaar en stabiel dan alfa's en bèta's, zelfs...... wanneer de dagelijkse bouwsels nieuwer zijn dan zo'n alfa of bèta.

Reden: alfa's en bèta's zijn enigszins beproefd op stabiliteit voordat ze werden uitgebracht. Dagelijkse bouwsels daarentegen, zijn totaal niet daarop beproefd. Dat is gewoon alle nieuwe pakketversies bij elkaar op een hoop gesmeten.

Dagelijkse bouwsels zijn alleen geschikt om een bepaald verbeterd pakket uit te proberen, bijvoorbeeld als je op Launchpad bezig bent om de ontwikkelaars te helpen en ze vragen je om wat proeven te doen.

Offline Xarvaz

  • Lid
    • Foto Blog
Discussie testversies
« Reactie #13 Gepost op: 2011/04/21, 11:43:41 »
ja weet ik en heb je ook gelijk in maar ik probeer ze altijd even uit of er een oplossing in het verschiet ligt voor een paar problemen die ik heb, standaard werk ik met LTS

Discussie testversies
« Reactie #14 Gepost op: 2011/04/21, 15:06:58 »
@Pjotr: Hoe vaak moet ik nog zeggen dat het hier over Kubuntu 11.04 gaat? Kubuntu 11.04 is al af, zelfs de daily builds zijn niet minder stabiel (toevallig had Xarvaz pech, maar mijn daily build werkte in een keer prima en heb dit al meerdere keren ervaren). Unity wordt nog aan gesleuteld, maar aan Kubuntu niet meer, anders dan de normale updates. Daarom maakt het bij Kubuntu 11.04 helemaal niet uit of je nu een daily build pakt of niet.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Discussie testversies
« Reactie #15 Gepost op: 2011/04/21, 15:13:11 »
@Pjotr: Hoe vaak moet ik nog zeggen dat het hier over Kubuntu 11.04 gaat? Kubuntu 11.04 is al af, zelfs de daily builds zijn niet minder stabiel (toevallig had Xarvaz pech, maar mijn daily build werkte in een keer prima en heb dit al meerdere keren ervaren). Unity wordt nog aan gesleuteld, maar aan Kubuntu niet meer, anders dan de normale updates. Daarom maakt het bij Kubuntu 11.04 helemaal niet uit of je nu een daily build pakt of niet.

En hoe vaak moet ik nog zeggen dat 't geen fluit uitmaakt welke (K,X,L)Ubuntuversie het betreft? Daily builds zijn per definitie een samengeraapt zooitje en totaal niet beproefd op stabiliteit. Volledig onbetrouwbaar.

Dat jij nou toevallig geluk hebt met de daily builds van Kubuntu, wil nog niet zeggen dat die dus van goede kwaliteit zijn.

De Kubuntu-ontwikkelaarsploeg heeft helaas geen toverstokje waarmee ze hun dagelijkse bouwsels stabiel maken. Daarom brengt ook de Kubuntu-ontwikkelaarsploeg alfa's en bèta's uit, die wel enigszins stabiel zijn.

Het kernwoord hier is proceskwaliteit: alleen een goed proces, met ingebakken kwaliteitsbewaking, kan een betrouwbaar product opleveren. Met dagelijkse bouwsels ben je aan de goden/het toeval overgeleverd.
« Laatst bewerkt op: 2011/04/21, 15:50:30 door Pjotr »

Discussie testversies
« Reactie #16 Gepost op: 2011/04/21, 15:49:32 »
@Pjotr: Niet beproefd op stabiliteit? Dus jij wilt zeggen dat KDE 4.6.2 geen door en door stabiele KDE-versie is? Het is geen samengeraapt zooitje. Kubuntu bestaat voornamelijk uit puur KDE en die pakketten van KDE zijn beproefd op stabiliteit.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Discussie testversies
« Reactie #17 Gepost op: 2011/04/21, 15:57:54 »
KDE 4.6.2 moge stabiel zijn, wat er bij Kubuntu 11.04 verder aan *buntu onder zit (onder de motorkap) is dat nog niet. En het samenspel van werkomgeving en "onder de motorkap" is ook nog niet stabiel.

Het kernwoord hier is proceskwaliteit: alleen een goed proces, met ingebakken kwaliteitsbewaking, kan een betrouwbaar product opleveren. Met dagelijkse bouwsels ben je aan de goden/het toeval overgeleverd.

Waarom denk je trouwens zelf, dat de ontwikkelaars van Kubuntu de moeite nemen om alfa's en bèta's aan te bieden, in plaats van simpelweg een snelkoppeling naar de daily builds-pagina? Omdat ze niks beters te doen hebben, of uit macht der gewoonte of zo?  :P
« Laatst bewerkt op: 2011/04/21, 17:05:14 door Pjotr »

Discussie testversies
« Reactie #18 Gepost op: 2011/04/21, 17:10:10 »
Betere vraag aan jou zou zijn: waarom is de samenwerking nog niet stabiel? Er is op dit moment maar 1 bug in Kubuntu en die is niet eens zo kritiek:
https://wiki.kubuntu.org/NattyNarwhal/Beta2/Kubuntu
(scroll naar het einde van de pagina bij Known Problems)

Daarbij verwijst het Kubuntu-team wel degelijk naar de daily builds:
https://wiki.kubuntu.org/KubuntuFiles

Offline Xarvaz

  • Lid
    • Foto Blog
Discussie testversies
« Reactie #19 Gepost op: 2011/04/21, 17:17:41 »
Nou hij staat erop problemen zie ik zo nog niet (behalve Gtalk in empathy maar die doet het blijkbaar nooit in kde heb ik begrepen) alleen is zijn stroom verbruik pittig, trekt binnen een uur de accu leeg die normaal toch 3 a 4 uur zijn werkt doet op dit model, ze zijn toch nog niet helemaal klaar  XD

nog wat verder spelen hiermee

Discussie testversies
« Reactie #20 Gepost op: 2011/04/21, 17:27:27 »
Stroomverbruik geen idee van. Moet eerst een werkende laptop hebben om dat te testen.
GTalk kun je wel gebruik in Kopete.

DarkEra

  • Gast
Discussie testversies
« Reactie #21 Gepost op: 2011/04/21, 17:28:50 »
Wat zijn de Aplha's, Beta's én de uiteindelijke release de dag of soms dagen daarvoor? Nog altijd de laatste Daily Build.....

Voor de rest zijn we geloof ik hier in het geheel totaal ontspoort van waar het topic uiteindelijk over ging, imho.

Discussie testversies
« Reactie #22 Gepost op: 2011/04/21, 17:30:06 »
DarkEra +1
Wist wel dat jij het wel zou snappen :)

Offline Xarvaz

  • Lid
    • Foto Blog
Discussie testversies
« Reactie #23 Gepost op: 2011/04/21, 17:45:41 »
Stroomverbruik geen idee van. Moet eerst een werkende laptop hebben om dat te testen.
GTalk kun je wel gebruik in Kopete.

ik gebruik empa juist omdat kopete het niet doet.

Ja offtopic maar het was toch een beetje klaar hier  :D

Offline Tom

  • Lid
Discussie testversies
« Reactie #24 Gepost op: 2011/04/21, 18:20:39 »
Nog zeer kort Offtopic , Pjotr staat op 100% stabiliteit en eerlijk gezegd ik ook ,dus geef ik hem gelijk daarin.
Zo verder over het einde van de oorlog  :rolleyes: Linux en M.S. XD
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.