Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: The Linux vs Microsoft war is over  (gelezen 25601 keer)

Offline Tom

  • Lid
Re: The Linux vs Microsoft war is over
« Reactie #75 Gepost op: 2011/04/20, 09:16:35 »
@Xarvaz, En hoeveel gebruiken er MS Office?
Dat zijn er een hoop meer.

nee in verhouding met het aantal gebruikers hier niet.

@Vistaus ff offtopic ... jij zegt zegt vrijwel nergens last van te hebben met KDE 11.4 , waar (cq welke) heb jij je ISO dan verdaan ?, ik wil die wel eens proberen.
XD XD
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: The Linux vs Microsoft war is over
« Reactie #76 Gepost op: 2011/04/22, 15:21:42 »
Ik heb wat opruiming gehouden in dit draadje.

De discussie over testversies is afgesplitst en verplaatst naar Testforum: http://forum.ubuntu-nl.org/algemeen-42/discussie-testversies/
Op zich een interessante en nuttige discussie, maar het heeft bar weinig met dit topic van doen, en kan daar worden voortgezet.

Vanaf hier gaarne weer over het oorspronkelijke onderwerp, te vinden op de eerste pagina  ;)
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline jolo

  • Lid
Re: The Linux vs Microsoft war is over
« Reactie #77 Gepost op: 2011/04/23, 21:04:10 »
Ben ik een Open Sources aanhanger .. neen ,maar het is wel mooi als het gebruikt kan worden en ik zou er wel de  voorkeur  aan geven.
Het is inderdaad goed de voorkeur te geven aan open source software. Want als er bugs zitten in gesloten source software, dan zijn zowel de Linux distributeur en de Linux gemeenschap afhankelijk van de software fabrikanten. Voor meer info zie Wikipedia http://nl.wikipedia.org/wiki/Vrije_software

Terzake: overigens is het m.i. volstrekt duidelijk dat de dominantie van Windows op de bureaucomputer (het laatst overgebleven slagveld waar Linux nog steeds het onderspit delft), uitsluitend en alleen te wijten is aan het feit dat Windows er al op zit, wanneer men een nieuwe computer koopt. Daaraan en aan het daardoor veroorzaakte verschijnsel van "wat de boer niet kent, dat vreet-ie niet".
Ik heb anders op een andere forum enkele topics voorbij zien komen van mensen met een PC uit omstreeks het jaar 2005. Zeg maar uit het Windows XP SP3 tijdperk. Waarop ze gewoon Windows 7 op installeren. Omdat zulke oude PC's geen dure Windows licenties meer waard zijn, had ik op zulke PC's eigenlijk een upgrade naar een recente Linux distributie verwacht.

Linux op de desktop is pas sinds een paar jaar gebruiksvriendelijk geworden
Daar ben ik het mee eens. Daardoor zou het Linux-marktaandeel groter behoren te worden. Zo verscheen er een maand of twee geleden weer een PC blad met een meegeleverde Ubuntu CD-ROM. Dat is in het verleden weliswaar vaker gebeurd. Maar deze keer zat deze Ubuntu CD-ROM bij een hardware magazine. Bovendien stond daarin:"De beste Linux ooit. Ubuntu 10.10 Desktop Editie." Ze raden 'm absoluut aan uit te proberen.

Overigens staat er op techzine nog een review over Ubuntu 10.10 Maverick Meerkat.

Het zal overigens niet makkelijk zijn, het Linux-marktaandeel te vergroten. Want onlangs verscheen op de site van computer idee dit artikel Windows 7 passeert Windows XP.
Hoofd PC januari 2018 HP Compaq Elite 8300 SFF Windows 10 & Xubuntu 18.04.3
PC 2011 Asus P8Z68-V Pro i7 2600K 8 GB RAM GT730 Xubuntu test pc
PC 2007 Asus P5B E6600 2GB RAM 8800GTS  
Notebook 2008 Lenovo ThinkPad R61i 8932GMG 2,5 GB RAM

Offline emiel1976

  • Lid
Re: The Linux vs Microsoft war is over
« Reactie #78 Gepost op: 2011/04/23, 21:27:05 »
Om Windows van de thuis computer af te krijgen dien je mensen te bereiken en ze zover te krijgen om Windows naast zich neer te leggen.
Aangezien veel mensen liever blijven bij wat ze kennen, is dat zeer moeilijk.
Ze krijgen het van kinds af aan met de paplepel er ingegoten.
Als je de jongeren kunt bereiken, dan heb je een kans.
Ofwel begin met scholen en je groeit. Kinderen nemen het mee naar huis en als ze beide systemen kennen dan zullen ze het beide draaien of ze kiezen 1 van de 2. Die keuze hangt af van waar ze het voor gebruiken.

Re: The Linux vs Microsoft war is over
« Reactie #79 Gepost op: 2011/04/23, 21:39:36 »
@emiel: Als je nog tips hebt voor de jongerenpagina op mijn website, dan hoor ik het graag. Hij staat al zolang in aanbouw omdat ik geen inhoud weet te bedenken voor jongeren. Dat zal al een begin zijn.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: The Linux vs Microsoft war is over
« Reactie #80 Gepost op: 2011/04/24, 00:07:17 »
@emiel: Als je nog tips hebt voor de jongerenpagina op mijn website, dan hoor ik het graag. Hij staat al zolang in aanbouw omdat ik geen inhoud weet te bedenken voor jongeren. Dat zal al een begin zijn.

Vistaus ik ben 34 en over niet al te lange tijd 35.
Jij bent 19 als ik mij niet vergis. Volgens mij weet jij beter wat jongeren willen dan ik.
(nouja weet dat ze graag uit gaan en achter de meiden en in een aantal gevallen achter de jongens aan zitten.)
Heb je er wel eens aan gedacht om op je school eens te onderzoeken wat jongeren op een pc doen en wat ze willen dat de pc doet?
Je moet daarna het resultaat gaan uitwerken en kijken waar de grootste groep mee werkt en wat er in Linux daar op aansluit.
Als blijkt dat 60% alleen maar wat zit te internetten, msn, mail en facebook doet en voor school office gebruikt, dan weet je dat je alles kunt bieden in Linux.
Die kun je proberen te motiveren om eens een keer Linux te gebruiken.
Laat ze Unity en zo ook zien want in Unity komen best wat leuke dingen die jongeren met twitter en dergelijke graag hebben.
Spelen ze graag spellen, kijk dan welke en of deze ook in Linux werken en hoe ze er onder werken kwa prestatie's.
Kijk ook naar aanvullingen daar op. Werk dit ook uit.
Zet al je bevindingen op je site niet als uitslag maar dit heeft Linux voor jou te bieden.

Als je slim bent probeer je iedereen op je school het in te laten vullen.
Doe na je de uitslag hebt, kijken of je een lezing mag geven op je school.
Behandel daar de uitslag maar niet dit is de uitslag maar meer als wat is linux en wat heeft het te bieden en behandel dan de onderwerpen die populair zijn.
Laat ze zien hoe het werkt en laat de verschillende werk omgevingen zien en dat je ze kunt pimpen.

Is een hoop werk maar als je kijkt of er op je school meer Linux gebruikers zijn en die willen helpen dan lukt het wel.

Tip: Jongeren zitten graag op facebook en msn. Laat dus vooral die mogelijkheden zien.
Tevens verspreid info over Linux. Maak reclame en breng het ter sprake op je school. laat ze weten dat het gratis is en alles kan wat Windows ook kan.
Alleen ga niet rond bazuinen dat Linux beter is. Dit werkt tegen Linux want dan krijg je van daar komt hij weer met zijn Linux en Linux kan dit niet of dat niet.
Geef dat ook toe dat niet alles werkt. Wees dus eerlijk en open.

Succes.

Re: The Linux vs Microsoft war is over
« Reactie #81 Gepost op: 2011/04/24, 00:11:30 »
@emiel: Ik borduurde alleen voort op jou idee en trouwens, ik neem aan dat jij ook jong bent geweest ;)
En wat bedoel je met school? De overblijf waar ik werk? Goed, zal proberen de kleuters uit te leggen wat een computer is :')

Offline emiel1976

  • Lid
Re: The Linux vs Microsoft war is over
« Reactie #82 Gepost op: 2011/04/24, 00:24:09 »
@emiel: Ik borduurde alleen voort op jou idee en trouwens, ik neem aan dat jij ook jong bent geweest ;)
En wat bedoel je met school? De overblijf waar ik werk? Goed, zal proberen de kleuters uit te leggen wat een computer is :')


Uhm ga jij niet meer naar school dan?
En kleuters? Kinderdag verblijf?

Ja ik ben jong geweest maar in mijn tijd had je computers die draaide Dos en met geluk Windows en later Windows 3.11 en er zat een TURBO knop op je pc.
Internet had je via een in bel modem en als je geduld had, dan kon je buiten saaie webpagina's ook nog eens een plaatje bekijken.
Computers waren toen voor niet iedereen weggelegd en voor wie het wel kon betalen was het niet altijd een optie om er 1 te kopen omdat je een nurd moest zijn om er mee te kunnen werken.
Met Windows 95 werden computers populairder maar DOS hield een hoop mensen weg van de pc.
Iedereen keek mij dus ook vreemd aan dat ik nog regelmatig in DOS werkte.
En dan vraag jij aan mij hoe jongeren denken. ik week toen al af van mijn leeftijdsgenoten. Waarom zou ik nou weten wat ze willen?

Praat eens met je vrienden en ga eens praten met jongeren.

Offline Felix

  • Lid
    • Ubuntu Apeldoorn
Re: The Linux vs Microsoft war is over
« Reactie #83 Gepost op: 2011/04/24, 05:42:27 »
Mijn bescheiden mening over Linux Ubuntu.
Ik citeer uit mijn mini blogje:

Is Linux het ideaal als Systeem ?.
Het antwoord is voor mij simpel NEEN ,maar het komt wel tamelijk dicht in de buurt daarvan ,maar is het nog zeer zekers niet.
Kan ik met b.v  Linux Ubuntu of Linux Mint even veel qua mogelijkheden als Windows ?.
Weer een simpel antwoord NEEN ,maar het gaat geleidelijk aan beter ... stapje voor stapje.
Gaat Linux Ubuntu of  Linux Mint ooit Windows of de Mac´s verdringen ?.
Mijn persoonlijke mening na , NEEN nooit niet.
Ben ik een Open Sources aanhanger .. NEEN ,maar het is wel mooi als het gebruikt kan worden en ik zou er wel de  VOORKEUR  aan geven.
Dit alles hierboven is alleen mijn persoonlijke mening ,andere mogen of zullen daar anders over denken.

En pas op ik ben een tot nu toe tevreden Linux gebruiker.
Ik vind alleen dat we eerlijker moeten zijn naar de gebruikers toe en toegeven dat er ook nog veel problemen zijn.

Zal ik mijn bescheiden mening er eens eraan toevoegen ?! :)

Oké, komtie .. Ik ben van mening dat je dé software, of dat nu windows, linux of mac is, moet gebruiken waarin ze uitblinken. Dus b.v. Linux als server, windows als desktop en de mac .. Als grafisch werkstation o.i.d. ;)

Vindt het altijd wel grappig op zich, dat mensen vaak Linux en Ubuntu als twee apparte 'dingen' ziet ..
The box said "Requires Windows 95 or better." I can't understand why it won't work on my Linux computer...

if (argc > 1 && strcmp(argv[1], "-advice") == 0) { printf("Don't Panic!\n"); exit(42); }[

Ook te volgen via Twitter
Of via Facebook

Offline Xarvaz

  • Lid
    • Foto Blog
Re: The Linux vs Microsoft war is over
« Reactie #84 Gepost op: 2011/04/24, 09:08:41 »
Vindt het altijd wel grappig op zich, dat mensen vaak Linux en Ubuntu als twee apparte 'dingen' ziet ..

Is het eigenlijk ook Ubuntu zit veel dichter bij Windows dan welke andere distro ook, het is een net niet geval en ik hoop dat we ooit in Ubuntu dezelfde kwaliteit als in Windows mogen begroeten dus alles .. wat dan ook.. werkt gewoon.

Dat mensen Ubuntu en Linux vaak los van elkaar zien merk ik ook op het werk, helemaal geen probleem mee  het is juist goed aangezien aan het woord Linux een nerd en snob luchtje hangt terwijl Ubuntu veel minder zwaar beladen is omdat iedereen ermee kan werken.

===Is Linux het ideaal als Systeem ?.====
er is mee te werken

=== Kan ik met b.v  Linux Ubuntu of Linux Mint even veel qua mogelijkheden als Windows ? ===
gamen gaat niet gebeuren voor de rest zal het er heel dicht bij komen

===Gaat Linux Ubuntu of  Linux Mint ooit Windows of de Mac´s verdringen ? ===
Windows nee nooit maar de Mac is te kloppen die gaat ooit een vrije val maken

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: The Linux vs Microsoft war is over
« Reactie #85 Gepost op: 2011/04/24, 09:50:10 »
euhhhh ik gebruik ubuntu toch echt om te gamen hoor!

Offline Xarvaz

  • Lid
    • Foto Blog
Re: The Linux vs Microsoft war is over
« Reactie #86 Gepost op: 2011/04/24, 10:01:03 »
ja ik speel ook wel eens een spelletje in Ubuntu ..... is niet helemaal hetzelfde lol

Offline Felix

  • Lid
    • Ubuntu Apeldoorn
Re: The Linux vs Microsoft war is over
« Reactie #87 Gepost op: 2011/04/24, 10:07:47 »
Voor het huis, tuin en keukengebruik (msn'en, chatten, stukje tiepe of weet ik veel wat nog meer) .. Dan voldoet iedere willekeurige mainstream linux distro net zo goed, als windows dat zal doen ..
The box said "Requires Windows 95 or better." I can't understand why it won't work on my Linux computer...

if (argc > 1 && strcmp(argv[1], "-advice") == 0) { printf("Don't Panic!\n"); exit(42); }[

Ook te volgen via Twitter
Of via Facebook

Offline jolo

  • Lid
Re: The Linux vs Microsoft war is over
« Reactie #88 Gepost op: 2011/04/24, 10:30:08 »
ik gebruik ubuntu toch echt om te gamen hoor!
Het is best mogelijk om enkele games te spelen op Ubuntu. Maar dat is niet voldoende voor de diehard gamers.

Tevens verspreid info over Linux. Maak reclame en breng het ter sprake op je school. laat ze weten dat het gratis is en alles kan wat Windows ook kan.
Alleen kun je denk ik beter niet te veel nadruk leggen, op het gratis zijn van Linux. Want dan zou er wel eens gedacht kunnen worden, dat alles wat Linux gerelateerd is, gratis is. Zoals in dit topic Windows games op Linux.
Hoofd PC januari 2018 HP Compaq Elite 8300 SFF Windows 10 & Xubuntu 18.04.3
PC 2011 Asus P8Z68-V Pro i7 2600K 8 GB RAM GT730 Xubuntu test pc
PC 2007 Asus P5B E6600 2GB RAM 8800GTS  
Notebook 2008 Lenovo ThinkPad R61i 8932GMG 2,5 GB RAM

Re: The Linux vs Microsoft war is over
« Reactie #89 Gepost op: 2011/04/24, 11:19:06 »
@emiel: Nee, ik doe dit jaar geen  school. Ik werk dit jaar als overblijfmeester op een basisschool. Dacht dat ik dat wel vaak hier heb verteld, maar oké ???
Dan zou ik dus alleen met mijn vrienden kunnen praten.

Offline Tom

  • Lid
Re: The Linux vs Microsoft war is over
« Reactie #90 Gepost op: 2011/04/24, 11:23:08 »
overblijfmeester ? wat is dat nooit van gehoord.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: The Linux vs Microsoft war is over
« Reactie #91 Gepost op: 2011/04/24, 11:40:59 »
overblijfmeester ? wat is dat nooit van gehoord.

Overblijfmeesters en juffrouwen zijn meesters en juffrouwen die helpen bij de overblijf en de kinderen zo begeleiden bij het eten en na het eten buiten.

Offline Tom

  • Lid
Re: The Linux vs Microsoft war is over
« Reactie #92 Gepost op: 2011/04/24, 11:47:50 »
A oke begrijp het nu. ;) een soort oppassers of begeleiders.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Xarvaz

  • Lid
    • Foto Blog
Re: The Linux vs Microsoft war is over
« Reactie #93 Gepost op: 2011/04/24, 11:56:30 »

overblijfmeester ? wat is dat nooit van gehoord.


lees jij geen kranten enzo  :evil:

Offline Tom

  • Lid
Re: The Linux vs Microsoft war is over
« Reactie #94 Gepost op: 2011/04/24, 12:09:50 »
Geen Nederlandse .. inderdaad.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

DarkEra

  • Gast
Re: The Linux vs Microsoft war is over
« Reactie #95 Gepost op: 2011/04/24, 16:57:21 »
Laatst was het topic opgeschoond omdat we erg offtopic gegaan waren aangaande Daily Builds. Moeten we nu wéér offtopic gaan met ander geklets? Er was duidelijk vriendelijkerwijs verzocht terug te gaan naar de oorsprong van de discussie.


http://forum.ubuntu-nl.org/algemeen-42/the-linux-vs-microsoft-war-is-over/msg721531/#msg721531

Offline Tom

  • Lid
Re: The Linux vs Microsoft war is over
« Reactie #96 Gepost op: 2011/04/24, 17:02:02 »
Hij weer.

Alhoewel gelijk.
« Laatst bewerkt op: 2011/04/24, 17:07:19 door Wanda »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Xarvaz

  • Lid
    • Foto Blog
Re: The Linux vs Microsoft war is over
« Reactie #97 Gepost op: 2011/04/24, 17:07:31 »
niet belangrijk :-)
« Laatst bewerkt op: 2011/04/24, 17:10:35 door Xarvaz »

Offline emiel1976

  • Lid
Re: The Linux vs Microsoft war is over
« Reactie #98 Gepost op: 2011/04/24, 17:43:53 »
Oké, komtie .. Ik ben van mening dat je dé software, of dat nu windows, linux of mac is, moet gebruiken waarin ze uitblinken. Dus b.v. Linux als server, windows als desktop en de mac .. Als grafisch werkstation o.i.d. ;)

Het geld per persoon anders waarom ze voor een bepaald systeem kiezen.
Gebruikers die met Linux en OSX hebben gewerkt maar toch voor Windows kiezen doen dat omdat dat beter bij hun past. Niet omdat die andere slechter zijn maar omdat die andere niet bieden wat hij of zei zoekt.

Als je Vind dat Linux alles bied wat je nodig heeft, dan kan Linux voor jou het ideale desktop systeem zijn.
Dit geld ook voor de mac. De mac is niet meer het grafische station wat het vroeger was.
Doordat ze dezelfde hardware als een pc gebruiken hebben ze eigenlijk daarvoor zelf het einde getekend.
Veel fabrikanten zijn gelijk software voor Windows gaan schrijven en ze gaan het meer en meer doen omdat daar een grotere markt is.
Ook in de film industrie worden er nu Windows en zelfs Linux pc's gebruikt en dit aantal neemt toe.
Op de thuis markt winnen ze wat met hun laptopjes maar voornamelijk op hun mobiele apparaten zoals de i-pad en i-phone.

@niekn, Een echte gamer heeft niets aan een mac of Linux, die draait Windows.
Ja je kunt veel spellen draaien in Linux met Wine en dergelijke en er zijn leuke games in Linux maar het kan niet tippen aan Windows.
Niet alle spellen draaien on Linux en als ze er onder draaien dan is in de meeste gevallen een sneller systeem nodig dan met Windows. Niet voor alle spellen en er zijn spellen die beter draaien in Linux maar dat zijn er een stuk minder.
Een echte gamer heeft een systeem waar je, je vingers van af likt. Ik had het vroeger ook en dan voerde je, je systeem nog eens extra op om net iets meer vermogen te hebben.
Dit om er voor te zorgen dat je systeem goed reageert op wat je doet.
Al moet ik toegeven dat ik sommige systemen tegenwoordig ook overkill vind.

@Vistaus, Het kan best dat je dat gemeld hebt maar ik kan niet alles onthouden.
Voor jou een mooie taak om die school waar je nu werkt over te laten stappen op Linux.
Maar waarom niet verder naar school gegaan? is toch niet je rust jaartje he? Op jou leeftijd niet meer nodig.
Heb jij vrienden die nog geen Linux gebruiken? Dat had ik niet verwacht.
O laat ze zelf kiezen wat ze fijn vinden en laat ze dus alles zien en niet alleen Kubuntu.
Het kan zijn dat ze Ubuntu of misschien wel Unity of Gnome 3 fijner vinden.

Offline Felix

  • Lid
    • Ubuntu Apeldoorn
Re: The Linux vs Microsoft war is over
« Reactie #99 Gepost op: 2011/04/24, 19:24:01 »
Oké, komtie .. Ik ben van mening dat je dé software, of dat nu windows, linux of mac is, moet gebruiken waarin ze uitblinken. Dus b.v. Linux als server, windows als desktop en de mac .. Als grafisch werkstation o.i.d. ;)

Het geld per persoon anders waarom ze voor een bepaald systeem kiezen.
Gebruikers die met Linux en OSX hebben gewerkt maar toch voor Windows kiezen doen dat omdat dat beter bij hun past. Niet omdat die andere slechter zijn maar omdat die andere niet bieden wat hij of zei zoekt.

Als je Vind dat Linux alles bied wat je nodig heeft, dan kan Linux voor jou het ideale desktop systeem zijn.
Dit geld ook voor de mac. De mac is niet meer het grafische station wat het vroeger was.
Doordat ze dezelfde hardware als een pc gebruiken hebben ze eigenlijk daarvoor zelf het einde getekend.
Veel fabrikanten zijn gelijk software voor Windows gaan schrijven en ze gaan het meer en meer doen omdat daar een grotere markt is.
Ook in de film industrie worden er nu Windows en zelfs Linux pc's gebruikt en dit aantal neemt toe.
Op de thuis markt winnen ze wat met hun laptopjes maar voornamelijk op hun mobiele apparaten zoals de i-pad en i-phone.


Dat zeg ik .. Voor een ieder is wel een smaak te verkrijgen ;)
The box said "Requires Windows 95 or better." I can't understand why it won't work on my Linux computer...

if (argc > 1 && strcmp(argv[1], "-advice") == 0) { printf("Don't Panic!\n"); exit(42); }[

Ook te volgen via Twitter
Of via Facebook