Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (Opgelost)Belasting 2012- Hoe start ik het programma op  (gelezen 617 keer)

Offline hadego

  • Lid
(Opgelost)Belasting 2012- Hoe start ik het programma op
« Gepost op: 2013/03/03, 10:33:04 »
Ik heb vanaf de belastingsite het Linux (gz) aangifte programma gedownload en dit staat netjes in de map IB 2012 in mijn home directory.

Ik krijg het programma niet opgestart, ook niet met de instructie van Pjotr.
Dan krijg ik de melding bestand of map bestaat niet.

Ik ben redelijk nieuw met Xubuntu, dus dit is al vrij ingewikkeld met de terminal opdrachten.

Wie kan mij helpen hoe ik het programma kan opstarten vanui de map ib2012 ?

Ik heb 2 schermafdrukken bijgesloten ter verduidelijking

Hoor graag en vriendelijk dank
« Laatst bewerkt op: 2013/03/04, 10:51:57 door hadego »

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Belasting 2012- Hoe start ik het programma op
« Reactie #1 Gepost op: 2013/03/03, 10:49:02 »
Vreemd.... Ik heb eergisteren zelf op die wijze het programma gestart en aangifte gedaan, dus het zou ook bij jou moeten werken.

Gooi alle binnengehaalde bestanden eens weg, en begin eens opnieuw met de instructie:
https://sites.google.com/site/computertip/tipsentrucs#TOC-In-Nederland-belastingaangifte-doen-vanuit-Linux

Niets overslaan, en *precies* doen wat er staat. Geen "eigen initiatieven".  :)

Offline hadego

  • Lid
Re: Belasting 2012- Hoe start ik het programma op
« Reactie #2 Gepost op: 2013/03/03, 11:21:39 »
@Pjotr, ik heb uw advies precies opgevolgd, maar helaas hetzelfde resultaat ( zie schermafdruk van uitpakken en van opstarten)

Wat me opvalt tijdens het downloaden, er wordt 2 x hetzelfde bestand gedownload. Komt dit misschien omdat ik de vooringevulde aangifte wil doen ?

Hoor graag

bvd

Re: Belasting 2012- Hoe start ik het programma op
« Reactie #3 Gepost op: 2013/03/03, 11:25:30 »
Je kunt ook de package downloaden van de belastingdienst-website, dan rechtermuisknop op de package doen (in je Downloads-map) --> Uitvoeren van bestand toestaan aanvinken --> dubbelklikken op de package en dan de installatiewizard volgen. Zo heb ik het ook gedaan en dan werkt het keurig, staat zelfs in je toepassingenmenu :)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Belasting 2012- Hoe start ik het programma op
« Reactie #4 Gepost op: 2013/03/03, 12:05:46 »
Over die vooringevulde versie: ik heb zelf de niet-vooringevulde versie van het aangifteprogje gebruikt en vervolgens mijn invulgegevens opgehaald als afzonderlijk los bestand (de belastingdienst biedt dat namelijk ook als mogelijkheid).

Daarna heb ik het aangifteprogje gestart, en daarin dat afzonderlijke bestand met invulgegevens ingelezen.

Offline hadego

  • Lid
Re: Belasting 2012- Hoe start ik het programma op
« Reactie #5 Gepost op: 2013/03/03, 12:35:53 »
@Vistaus, ik heb de package gedownload, via wizzard geinstalleerd maar krijg foutmelding ( zie bijlage)

hoor graag

bvd

Re: Belasting 2012- Hoe start ik het programma op
« Reactie #6 Gepost op: 2013/03/03, 12:49:06 »
Heb je ook met dit punt uit de handleiding rekening gehouden? (je hebt nog niet vermeld of je een 32- of 64-bits systeem hebt)

Citaat
Let op: hebt u een 64-bits-systeem? Dan wil het belastingprogje mogelijk niet starten. Indien dat zo is, dan moet u eerst even de ia32 shared libraries installeren, via Ubuntu softwarecentrum (gebruik de zoekterm ia32).

Offline hadego

  • Lid
Re: (Opgelost)Belasting 2012- Hoe start ik het programma op
« Reactie #7 Gepost op: 2013/03/04, 10:55:06 »
Ik heb het werkend gekregen, dankzij de uitstekende beschrijving van Pjotr.
Het duurde lang door mijn onervarenheid met Linux.
Het programma is wel erg traag op mijn oude computer.

Dank voor alle tips