Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Broken package  (gelezen 1073 keer)

Slartybartfast

  • Gast
Broken package
« Gepost op: 2006/05/11, 22:42:24 »
Hallo people, mijn eerste post. Je komt altijd op plaatsen waar je nog niet eerder geweest bent als je een probleem hebt...:P

Ff voor de duidelijkheid, ik ben een complete, nou ja misschien niet compleet, Linux n00b, ik kan de terminal vinden en weet wat "sudo" doet, maar daar blijft het bij, so be gentle...

Hier is mijn probleem:
Ik heb, zover ik weet, met succes de nieuwste NVIDIA drivers geinstalleerd op ubuntu 5.10 64bit (wat voor mijn doen een hele toer was...) maar snel hierna...misschien wel meteen daarna toen ik de x-server weer opstarte verscheen er een rood cirkeltje in de "task bar" die mij verteld; "A error occured, please run Package Manager from the right-click menu or apt-get on a terminal to see what is wrong." (btw "sudo apt-get -f" doet niets)
Als ik dan synaptic open krijg ik de melding "You have one broken package on your system! Use the "Broken" filter to locate it.". Ik weet niet zeker wat ik moet verwachten van dat "broken filter" maar als ik het "aanzet" krijg ik niets...
Dus hoe vindt ik dat broken filter en hoe los ik het op. En nog als een soort "bijvraag" hoe krijg ik RAR ondersteuning in de 64bit versie, heb repositories al aangepast, ("sudo apt-get install rar" geeft de meling dat er geen verwijzing is of zo...

Nou ja, ik hoop dat iemand een oplossing heeft, een paar dagen googlen heeft nog niets opgeleverd...en een vriend met wat meer linux ervaring kwam er ook niet uit.

thx

Drew

Broken package
« Reactie #1 Gepost op: 2006/05/11, 22:47:07 »
Hmm, ik zie muizen....

Maar nu weer serieus: voor zover ik weet bestaat rar niet voor 64 bit, maar ik kan me vergissen. Zet multiverse aan en zoek op rar, unrar-free en unrar-nonfree.

Broken packages kun je veelal oplossen met sudo apt-get -f install. Als dat niet gaat, stuur dan de uitvoer van dat commando eens mee.

Slartybartfast

  • Gast
Broken package
« Reactie #2 Gepost op: 2006/05/11, 23:55:58 »
Fijn ik wordt steeds blijer met die 64 bit versie....heb er alleen maar problemen mee. heb die broken package al gevonden.....was iets van nvidia...maar heb wel de  nvidia settings in mijn system tools staan....

Denk dat ik maar de 32 bit versie is ga ophalen......

Offline wutnubu

  • Lid
Broken package
« Reactie #3 Gepost op: 2006/05/12, 08:20:12 »
Prachtig die fjorden