Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: CD gutsy 7.10  (gelezen 796 keer)

Offline Tom

  • Lid
CD gutsy 7.10
« Gepost op: 2007/11/06, 10:10:21 »
Ik heb gisteren mijn Gutsy CD bekomen met de post.
En ik heb hem op mijn laptop gezet alhoewel ik gutsy er op had staan door een upgrade.En hij liep goed.
Nu hij loopt weer prachtig wie als voorheen.
En toch heb ik de indruk dat er op die CD dus schone instal; meer en nieuwer opstaat.
Met andere woorden ik heb dus de indruk dat een schone instal; beter is.
Ben ik daar goed in die aanname.
Met vriendelijke groeten Tom.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline eXtreem

  • Lid
CD gutsy 7.10
« Reactie #1 Gepost op: 2007/11/06, 10:20:38 »
Ik heb gemerkt dat als ik upgrade naar Gutsy vanaf Feisty, mijn profiel wordt meegenomen en daardoor een aantal zaken die standaard in Gutsy aan staan niet ingeschakeld worden. Het eerste wat mij opviel was dat in de bovenste taakbalk mijn gebruikersnaam komt te staan bij een schone installatie, bij de upgrade was dit niet het geval...
http://ubuntu.zurf.nl    (password ubuntu)
:wq

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
CD gutsy 7.10
« Reactie #2 Gepost op: 2007/11/06, 10:22:30 »
Een schone installatie, met formatteren en al dus, is altijd beter dan een opwaardering van een oudere versie. Bij elk besturingssysteem onder de zon.

Offline Tom

  • Lid
CD gutsy 7.10
« Reactie #3 Gepost op: 2007/11/06, 10:56:32 »
Citaat van: eXtreem
Ik heb gemerkt dat als ik upgrade naar Gutsy vanaf Feisty, mijn profiel wordt meegenomen en daardoor een aantal zaken die standaard in Gutsy aan staan niet ingeschakeld worden. Het eerste wat mij opviel was dat in de bovenste taakbalk mijn gebruikersnaam komt te staan bij een schone installatie, bij de upgrade was dit niet het geval...
Juist datgene wat U vermerkt is mij ook opgevallen.
En wat @Pjotr123 schrijft klopt dus .
Dan heb ik weer wat geleert en bij de volgende distro dus een cleane instal.
Bedankt voor Jullie reacties.
Met vriendelijke groeten en nog een mooie (regen dag bij ons)  toegewenst.
GRTZ Tom.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
CD gutsy 7.10
« Reactie #4 Gepost op: 2007/11/06, 11:08:39 »
Zelf upgrade ik altijd mijn systemen. Afgezien van een kleinigheidje dat altijd zeer snel op te lossen is, is dit altijd goed gegaan: Dapper -> Edgy -> Feisty -> Gutsy. Dit zal ik dus ook bijven doen, zeker ook omdat dit zo wordt geprogageerd door Ubuntu zelf: op het moment dat er een nieuwe release is, geeft de update manager zelf aan dat de upgrade plaats kan vinden. Ik vind het dan ook tegenstrijdig om zoiets per definitie niet te gebruiken, hoe kun je dan immers fouten uit dat upgrade-proces halen en daarmee het product uiteindelijk verbeteren?

Ik bestrijd niet dat een verse installatie beter is, maar in mijn practische ervaring is een upgrade eigenlijk altijd goedgegaan. Makkelijker kan het eigenlijk niet, zeker voor een beginner.

CD gutsy 7.10
« Reactie #5 Gepost op: 2007/11/06, 12:24:08 »
Laat ik het nog wat aanscherpen.
Ik gebruik een RC versie van Gutsy zoals die te downen was 2 dagen voor de officiele release.
Ik heb het gevoel, dat na het updaten van deze RC er nog steeds verschillen bestaan met een definitieve versie van Gutsy van 2 dagen later. Echt mijn vinger erachter krijgen kan ik niet, het betreft details.

Monk.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
CD gutsy 7.10
« Reactie #6 Gepost op: 2007/11/06, 12:40:15 »
Citaat van: Monkwarrior
Laat ik het nog wat aanscherpen.
Ik gebruik een RC versie van Gutsy zoals die te downen was 2 dagen voor de officiele release.
Ik heb het gevoel, dat na het updaten van deze RC er nog steeds verschillen bestaan met een definitieve versie van Gutsy van 2 dagen later. Echt mijn vinger erachter krijgen kan ik niet, het betreft details.

Monk.
Dat is belangwekkende informatie, want dat had ik niet verwacht. Als je ooit nog eens een schone herinstallatie doet, zou je dan hier de verschillen willen posten die je hebt gemerkt? Dan nemen we het op in de documentatie.

Groet, Pjotr.