Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Koppelen smartphone  (gelezen 1930 keer)

Offline tukker

  • Lid
Koppelen smartphone
« Gepost op: 2015/08/23, 19:55:09 »
Hallo,

Ik heb Linux mint 17 op mijn laptop gezet en het werkt perfect op een dingetje na.

Als ik mijn smartphone (Nexus 6) koppel met de pc  krijg ik de volgende melding.
En de melding komt om de seconde terug.

Kon Nexus 6 niet aankoppelen
Kon bijbehorende udev-apparaat niet vinden

Wie weet hier een oplossing voor.

Groeten Tukker.

Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Re: Koppelen smartphone
« Reactie #1 Gepost op: 2015/08/24, 12:47:31 »
Wat Femke bedoelt is dat je telefoon standaard zich als MTP (media transfer protocol) apparaat aanmeldt. Je kan dit eventueel wijzigen door in Instellingen naar Opslagruimte te gaan en dan te klikken op de 3 puntjes rechts bovenin. Vervolgens krijg je het scherm USB-computerverbinding, daar kan je MTP uitvinken en dan werkt de telefoon als USB opslag volgens mij.

Maar afhankelijk van wat je wilt doen, werkt Airdroid inderdaad ook prima!

Re: Koppelen smartphone
« Reactie #2 Gepost op: 2015/08/24, 16:42:23 »
Wat Femke bedoelt is dat je telefoon standaard zich als MTP (media transfer protocol) apparaat aanmeldt. Je kan dit eventueel wijzigen door in Instellingen naar Opslagruimte te gaan en dan te klikken op de 3 puntjes rechts bovenin. Vervolgens krijg je het scherm USB-computerverbinding, daar kan je MTP uitvinken en dan werkt de telefoon als USB opslag volgens mij.

Maar afhankelijk van wat je wilt doen, werkt Airdroid inderdaad ook prima!
Tja,en dan DENK JE dat je alles kan zien op je phone.Nou toch niet hoor!Als ik een foto hebt gemaakt is die niet te zien in Ubuntu.In windows zie ik hem wel,staat dan in de map android.In Ubuntu zie je alleen maar mappen in android en in geen van die mappen staat dan de foto in die ik vandaag gemaakt heb met mijn Sony Experia E1..Gek genoeg zie ik wel de foto's die ik vroeger gemaakt hebt,tot aan 20 augustus,daar na niet meer.. :o
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline tukker

  • Lid
Re: Koppelen smartphone
« Reactie #3 Gepost op: 2015/08/24, 21:14:27 »
Hallo,

Het probleem is opgelost met Airdroid.

Bedankt voor het meedenken.

Groeten Tukker.

Re: Koppelen smartphone
« Reactie #4 Gepost op: 2015/08/24, 21:48:20 »
Dan kijk je in de verkeerde mappen.
Mijn lief heeft een smartphone van een Chinees en gemaakte foto's kunnen gewoon bekeken worden.
Als je een aparte SD kaart in je smart hebt en je hebt ingesteld dat daar de foto's op komen dan is het nog simpeler.
Heb je dat niet ingesteld, dan komen ze in je smartphone (niet handig want dan is die zo vol) en moet je naar een andere map kijken.

Heb je een probleem ermee, installeer dan een Airdroid of neem Copy, zoals ik al eerder schreef. Hoef je je smartphone niet meer aan je pc te hangen.

Tip:
1. Zet je smart met een usb aan je pc.
2. Tik op USB-opslag inschakelen op je smart en tik op OK.
3. De micro-SD-kaart van uw smartphone wordt vermeld als Verwisselbaar station.
4. Dubbelklik op de map DCIM en dan op de map Camera.
5. Kopieer de afbeeldingen en de video's van deze map naar een willekeurige map op uw computer.
Yep,dat gaat prima in Windows...Via Sony Commander.Niet in Ubuntu!In de map DCIM zit alleen maar mappen met binaire bestanden of zo,geen foto's.Althans,ze worden niet gezien.En verder zit er wel foto's in,in een andere map,maar niet die die na 20 augustus zijn gemaakt.Ik weet het,het is idioot,maar waar.En toch zie ik op de smartphone in het album de foto's die ik gemaakt hebt na 20 augustus.Maar niet via Ubuntu en USB.Zie van alles,maar niet DIE foto's.
Maar goed,ik zal niet verder dit topic vervuilen met mijn eigen probleem.
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.