Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: xs4all.mail.  (gelezen 1946 keer)

Offline a.j.

  • Lid
xs4all.mail.
« Gepost op: 2016/08/15, 21:29:21 »
Beste medegebruikers,
Ik heb XS4ALL.NL als provider en ik heb een vraag over web mail.
Ik ontving vrijdag jl een belangrijke e-mail verstuurd om 11.08 uur maar ik kreeg hem pas om 13.08 in mail box.
Dat hij om 11.08 uur verstuurd was kan je zien bij info .bron.
Staat ook nog achter mijn ontvangst tijd van 13.08.uur+ 0200.  Dat is precies vertraging tijd.
Ik heb ook mail van +0300.
Kan iemand hier uitleg over geven?
Ik wacht op reactie ,vr.gr.a.j.

Offline Henkp

  • Lid
Re: xs4all.mail.
« Reactie #1 Gepost op: 2016/08/16, 09:53:11 »
Beste medegebruikers,
Ik heb XS4ALL.NL als provider en ik heb een vraag over web mail.
Ik ontving vrijdag jl een belangrijke e-mail verstuurd om 11.08 uur maar ik kreeg hem pas om 13.08 in mail box.
Dat hij om 11.08 uur verstuurd was kan je zien bij info .bron.
Staat ook nog achter mijn ontvangst tijd van 13.08.uur+ 0200.  Dat is precies vertraging tijd.
Ik heb ook mail van +0300.
Kan iemand hier uitleg over geven?
Ik wacht op reactie ,vr.gr.a.j.

Als je zo graag een reactie wilt hebben, dan moet je deze vraag bij xs4ll.nl stellen.
Daar
hoort hij thuis.

Offline a.j.

  • Lid
Re: xs4all.mail.
« Reactie #2 Gepost op: 2016/08/16, 11:24:43 »
Beste henk p,
Betreft reactie op e-mail xs4all.nl.
De reden dat ik deze vraag hier stel is of het  altijd zo is of meerder mensen deze ervaring hebben.(vertraging aflevering e-mail)
Daar lijkt mij toch een forum voor.Meerdere ervaringen delen!! En niet alleen de fabrikant of leverancier reactie hoeft leidend te zijn.lijkt mij.
Vriendelijke groet.a.j.



Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: xs4all.mail.
« Reactie #3 Gepost op: 2016/08/16, 12:14:27 »
Je schrijft er niet bij, via welke provider het bericht verzonden is, mogelijk dat  het providers zijn, die geen directe link gebruiken?
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

JohPoe

  • Gast
Re: xs4all.mail.
« Reactie #4 Gepost op: 2016/08/16, 13:09:33 »
Vaak staat in de header ook de betreffende timezone aangegeven

11:00 (UTC) is gelijk aan 13:00 (CEST) oftewel CEST is UTC + 02:00

Mijn Server verstuurt af en toe mail naar mij via Google. De tijden die ik dan tegenkom in die mail zijn:
23:43:59 -0700 (PDT)  ontvangen door Google
06:44:00 +0000 (UTC) ontvangen door hostedemail
08:44:02 +0200 (CEST) ontvangen door mijn provider

dus na 3 seconden was het mailtje binnen (3 tijdzones) en niet na 9 uren :-)

Frederik

  • Gast
Re: xs4all.mail.
« Reactie #5 Gepost op: 2016/08/16, 16:58:27 »
Lees de mailheader (zoals JohPo). Je kunt dan precies zien waar een e-mail blijft 'hangen'.
De oorzaak van het hangen van een e-mail is heel divers: spitsuur op het internet, de afhandeling van bulken spam e-mail door mailservers is vaak de oorzaak van vertraging.
Het is geen normale zaak als dat iedere keer gebeurd.

Offline a.j.

  • Lid
Re: xs4all.mail.
« Reactie #6 Gepost op: 2016/08/16, 17:13:26 »
Beste joh poe.
Bij de verzender staat tijdzone 0000 bij ontvanger +0200.Dat ben ik ,in dit geval juridische kwestie.Verzender advok.
Dus twee uur kan wel verschil uitmaken in een geschil !!
Dit soort vertraging mag je (lijkt mij ) van zo'n als XS4All.NL  provider niet verwachten.
Ervaringen delen  daar is dit forum voor.Ben benieuwd of er nog meer van dit soort reactie zijn.
Ik heb de vraag inmiddels ook voor gelegd aan XS4ALL.NL.Ben heel benieuwd naar antwoordt.
Graag zien ik reacties gepost welke mij wijzer maken,elkaar helpen!

Vriendelijke groet a.j.


Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: xs4all.mail.
« Reactie #7 Gepost op: 2016/08/16, 18:12:47 »
Misschien toch even mijn vraag beantwoorden?
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline a.j.

  • Lid
Re: xs4all.mail.
« Reactie #8 Gepost op: 2016/08/16, 19:30:24 »
Beste Ron,
Ik heb t.a.v.mail wel een punt, HEADER zoals gevraagd.
Zeer belangrijke post aan mij verstuurd:Header: 15-08-2016. om 13.56.45 +0000.
ONTVANGEN:  door mij **************   Header: 15-08-2016. om  15.56.46 +0200.     VERSCHIL 2 uur.

Dit bemerkte ik omdat ik op mail wachte.maar niet kreeg.
Op mijn ip adres /verbindings informatie ipv 6 staan ook nog 4 extra ip adressen.
Kort om als mail vertraagd ga je zoeken hoe of wat ,daar ben je een beetje Ubuntu gebruiker voor.
Dat mail vertraagd wordt geef ik duidelijk aan met gevraagde headers.
Graag wacht ik op meerdere reacties
vriendelijke groet a.j.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: xs4all.mail.
« Reactie #9 Gepost op: 2016/08/16, 20:42:39 »
Beste Ron,
Ik heb t.a.v.mail wel een punt, HEADER zoals gevraagd.
In die header staat ook iedere server met een IP adres.
Je vertelt niet, via welke provider het verzonden is, alleen via welke provider het ontvangen is (XS4ALL).
Is het ook verzonden via XS4ALL, of zitten er meerdere servers tussen, dat is de kern van mijn vraag.

Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: xs4all.mail.
« Reactie #10 Gepost op: 2016/08/17, 07:50:19 »
Zeer belangrijke post aan mij verstuurd:Header: 15-08-2016. om 13.56.45 +0000.
ONTVANGEN:  door mij **************   Header: 15-08-2016. om  15.56.46 +0200.     VERSCHIL 2 uur.
Nee. Verschil 1 seconde.

Verdiep je liever eerst eens in de manier waarop een tijdstip kan worden weergegeven voor je onjuiste conclusies trekt.
13.56.45 +0000 is gelijk aan 15.56.45 +0200.

Offline a.j.

  • Lid
Re: xs4all.mail.
« Reactie #11 Gepost op: 2016/08/17, 13:17:40 »
Beste Grizzler,
Dat ik mijn bedenkingen met betrekking tot mijn privacy   t.a.v.mijn provider XS4LL.nl.zal ik ondersteunen met volgende voorbeeld.
Ik boek via internet bij organisatie(deze zit in Heemstede,bron info)bekende keurige site.ALTIJD ONDER INITIALEN  a.j.............. .(altijd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!)
Kon ik laatste keer alleen inloggen /boeken met ROEPNAAM..Dus bij hotel ook roepnaam op factuur.
Wie heeft mijn roepnaam door gegeven ,nooit gebruikt op internet,projecteer dit voorval op elke internet gebruiker dan zal bij ieder de vraag omtrent privacy richting provider gaan.Ik doe alleen een constatering!
Dus vandaar mijn boven gestelde vraag,vertraging mail ,ik wacht nog op antwoord van XS4ALL.NL
Ik heb de brief aanhef met roepnaam  bewust bewaart in mailbox.Wat privacy verhaal.Ik vertrouw Ubuntu op veiligheid dus moet het bij provider liggen.
Misschien meer mensen zoiets vreemds,ik wacht op reactie.
vr.gr.a.j.

Re: xs4all.mail.
« Reactie #12 Gepost op: 2016/08/17, 18:06:29 »
Je haalt er nu iets bij dat in je eerdere postings niet aan de orde is geweest.

Hoe dan ook, er is geen sprake van vertraging. Je interpreteert de tijdsaanduidingen gewoon verkeerd. En als de verzender van een e-mail zijn client/systeem op de verkeerde tijdzone heeft ingesteld, kan je provider daar niets aan doen.

Offline a.j.

  • Lid
Re: xs4all.mail.
« Reactie #13 Gepost op: 2016/08/19, 13:24:40 »
Beste Grizzler,
Ik had NOOIT gaan snuffellen als plotseling mijn roepnaam  in mail verkeer moet worden ingetoetst bij een site!!!(reis)
Dit zelfde had iedere internet gebruiker gedaan!! Roepnaam voer ik nooit!!Dus op hotelfact.staat roepnaam !
Dus vandaar,loop ik dingen na,leg het voor, enz,enz  ,Voorbeeld: mail aan mij verzonden om 11.08.04 -0000.
                                                                                                                                                     Ontvangen om 13.08.03+0200.(negatief tijdsverschil?)
Privacy  op internet is een groot ,dus vandaar .
vriendelijke groet.a.j.