Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: outlook onder wine  (gelezen 2283 keer)

Offline ivedb

  • Lid
outlook onder wine
« Gepost op: 2008/11/04, 17:38:49 »
Ik ga zo dadelijk ubuntu installeren naast mijn windows.
Nu wil ik graag in zowel windows als ubuntu mijn mails kunnen binnenhalen met 1 programma.

Mij lijkt het gemakkelijkste om outlook te nemen aangezien daar nu al mijn mails al in zitten.
Heeft iemand ervaring met outlook onder wine?

Offline siegi

  • Lid
outlook onder wine
« Reactie #1 Gepost op: 2008/11/04, 17:56:51 »
Mij lijkt het properder om in windows over te gaan in mozilla thunderbird.
Dan kan je een link maken van de thunderbird map in ubuntu naar die in windows.
http://blog.nikolaidis.com/2007/10/30/dual-boot-your-bookmarks-and-email-on-ubuntu-710-guty-gibbon/
Is idd wat moeilijk,

outlook onder wine
« Reactie #2 Gepost op: 2008/11/05, 22:09:39 »
Thunderbird gebruiken met één centrale map zowel onder Windows als Ubuntu. Is vrij makkelijk op te zetten is mijn ervaring.

Offline eendje

  • Lid
outlook onder wine
« Reactie #3 Gepost op: 2008/11/05, 22:17:18 »
Outlook onder Wine kun je denk ik vergeten, zie http://appdb.winehq.org/objectManager.php?sClass=application&iId=34
Een dag niets geleerd is een dag niet geleefd!
Ik blog dus ik besta!
__________________________________________________________
Een vraag? Heb je al eens gekeken op: http://wiki.ubuntu-nl.org/FAQ?

outlook onder wine
« Reactie #4 Gepost op: 2008/11/06, 08:43:04 »
thunderbird onder windows installeren en je outlook mail daarin importeren.
vervolgens thunderbird onder linux installeren en of een map verwijzing maken, of de map overkopieren.

Mijn ervaring is, dat je windows niet meer gaat gebruiken.
(sommige games. thats all)

Met 1 map voor thunderbird onder linux kan je het mailarchief daarin zo meenemen naar een andere thunderbird op een andere linux bak.

Zo heb ik het voor 3 pc's geregeld en dus overal al mijn mail ter inzage.

succes
Schall
Gemiddeld leeft een mens 28000 dagen.
Eigenlijk ook maar weinig...

outlook onder wine
« Reactie #5 Gepost op: 2008/11/06, 09:28:23 »
Ik heb zelf thunderbird draaien en zowel onder Windows als Ubuntu een centrale map voor mail opslag. Windows gebruik ik praktisch niet meer.

Als je outlook wil blijven gebruiken, al zou ik niet weten waarom, dan kan je beter op Windows blijven zitten.

Of Virtualbox installeren en dan outlook daarop.

Beste optie blijft thunderbird.
Server: Ubuntu 14.04 server edition
1 x Desktop: Mint 17.1
Netbook: Acer Aspire One Xubuntu 12.04.
Laptops: 1 x Asus Linux Mint 17.1, 1 x Acer XUbuntu 12.04

outlook onder wine
« Reactie #6 Gepost op: 2008/11/06, 17:23:24 »
Ik zou gaan voor Evolution, Thunderbird is geen volwaardige Outlookvervanger. Als je berichten nog op de server staan (die optie gebruik ik altijd), kun je je mails zo binnenhalen.

Offline Willemtk

  • Lid
outlook onder wine
« Reactie #7 Gepost op: 2008/11/07, 10:23:29 »
Ik zou zelf adviseren een account op hotmail of gmail aan te maken zodat je mails buiten je computer zijn opgeslagen, zodat ze veilig zijn, maar dat is mijn bescheiden mening. Anders vind ik zelf evolution het makkelijkst. Die kun je ook makkelijk backuppen. Veel makklijker dan outlook of tunderbird. Gewoon bestand-backup archief aanmaken en een naam geven. Klikken en je hebt een back up. Dan even het mapje naar een ander partitie slepen of naar een externe schijf. Maar dat ligt aan je voorkeur natuurlijk.

ww

  • Gast
outlook onder wine
« Reactie #8 Gepost op: 2008/11/07, 18:13:09 »
Zou zelf gaan voor een imap configuratie ipv pop, dan maakt het niet uit welke e-mail client je gebruikt. Elke goede provider ondersteund imap.

outlook onder wine
« Reactie #9 Gepost op: 2008/11/07, 18:15:49 »
Citaat van: Willemtk
Ik zou zelf adviseren een account op hotmail of gmail aan te maken zodat je mails buiten je computer zijn opgeslagen, zodat ze veilig zijn, maar dat is mijn bescheiden mening. Anders vind ik zelf evolution het makkelijkst. Die kun je ook makkelijk backuppen. Veel makklijker dan outlook of tunderbird. Gewoon bestand-backup archief aanmaken en een naam geven. Klikken en je hebt een back up. Dan even het mapje naar een ander partitie slepen of naar een externe schijf. Maar dat ligt aan je voorkeur natuurlijk.
Wanneer je ervoor kiest om berichten op de server achter te laten, werkt dit in principe hetzelfde :)

Offline eendje

  • Lid
outlook onder wine
« Reactie #10 Gepost op: 2008/11/07, 18:59:21 »
Grappig... vandaag is er een nieuwe versie van wine uitgekomen die de eerste calls van een DLL implementeren die Outlook nodig heeft...
Een dag niets geleerd is een dag niet geleefd!
Ik blog dus ik besta!
__________________________________________________________
Een vraag? Heb je al eens gekeken op: http://wiki.ubuntu-nl.org/FAQ?