Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Lijst herlezen hijst vast. (Pakketmanager)  (gelezen 725 keer)

Offline Asperger

  • Lid
Lijst herlezen hijst vast. (Pakketmanager)
« Gepost op: 2008/11/07, 17:17:54 »
Hoi,

Ik wil in Kubuntu op de pakketmanager enkele bronnen toevoegen, deze 2 staan al in de lijst maar kruis ik aan.
Als ik vraag om de lijst met beschikbare downloads te herladen krijg ik de melding dat hij dit niet kan omdat de pakketmanager open staat, hij staat zichzelf dus in de weg. (Programma's installeren en verwijderen)
Eerder heb ik geprobeerd hem het probleem te laten oplossen maar dan hijst ie vast, kan niet oplossen.
Annuulleer nu dus maar en krijg geen nieuwe lijst te zien, alleen wat ik al had.
Hoe krijg ik dit nu voor elkaar zodat hij de lijst opnieuw inleest met de 2 aanvullende bronnen???

Lijst herlezen hijst vast. (Pakketmanager)
« Reactie #1 Gepost op: 2008/11/07, 17:19:56 »
Doe eens ctrl+alt+backspace (hierdoor log je onmiddelijk uit) en probeer het eens opnieuw, ik denk dat er nog een verborgen proces draait dat de pakketlijsten vergrendelt.

Offline Asperger

  • Lid
Lijst herlezen hijst vast. (Pakketmanager)
« Reactie #2 Gepost op: 2008/11/07, 17:49:14 »
Ben compleet opnieuw opgestart en zelfs dát helpt niks!

Offline siegi

  • Lid
Lijst herlezen hijst vast. (Pakketmanager)
« Reactie #3 Gepost op: 2008/11/07, 18:31:55 »
Citaat van: cumulus007
Doe eens ctrl+alt+backspace (hierdoor log je onmiddelijk uit) en probeer het eens opnieuw, ik denk dat er nog een verborgen proces draait dat de pakketlijsten vergrendelt.
Dit lijkt me de oplossing niet hoor, het kan juist een probleem veroorzaken omdat lock bestanden blijven bestaan.