Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Voorkeurenvenster bevriest bij aanklikken.  (gelezen 1359 keer)

Voorkeurenvenster bevriest bij aanklikken.
« Gepost op: 2007/11/17, 04:30:36 »
Lieve vrienden,
Als ik naar Systeem ga en Synaptic Pakketbeheer oproep en vervolgens via Instellingen naar Voorkeuren, dan verschijnt dat venster op het bureaublad. Klik ik nu wat aan, doet er niet toe wat, en klik ik vervolgens op Toepassen, Annuleren of OK, dan bevriest als het ware het venster. De aangeklikte knop wordt grijs en het venster moet geforceerd gesloten worden via het sluitvakje rechtsboven. Als dat is gebeurd, dan sluit ook het venster Synaptic Pakketbeheer. Het systeem echter merkt dan niet op en blijft Synaptic Pakketbeheer als geopend beschouwen. Dit is alleen te veranderen door de computer te herstarten. Waardoor zou het Voorkeurenvenster bevriezen?

Voorkeurenvenster bevriest bij aanklikken.
« Reactie #1 Gepost op: 2007/11/17, 06:45:09 »
Kun je iets meer informatie geven:
-  versie van Ubuntu (Gutsy ?)
-  hoe geïnstalleerd ?
-  had je een internetverbinding tijdens de installatie ?
-  enz...

Kijk alvast eens bij Systeem-->Beheer-->Softwarebronnen of je wel alles hebt aangevinkt (behalve de source-code, tenzij je programmeur bent)

Succes en alvast welkom op het forum !  :)
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Voorkeurenvenster bevriest bij aanklikken.
« Reactie #2 Gepost op: 2007/11/17, 07:11:24 »
Prosper, is het niet aan te raden progs toe te voegen of te verwijderen in dit PROGRAMMAS TOEVOEGEN OF VERWIJDEREN ?
Als het gaat om wat toe te voegen is dit wel beter denk ik.
Synaptic pakketbeheer gebruik ik zelden, en voorkeuren daar verwijder ik mijn gebufferde bestanden om wat plaats te winnen.
Aan deze INSTELLINGEN iets veranderen als je nog maar begint met Ubuntu of Kubuntu vind ik wat riskant. Kan ongelijk hebben.
Als dat is wat HermanDegenhart wilde doen natuurlijk.
Groet,
Freddy
Packard Bell desktop 1024MB : Ubuntu 11.04
Intel computer 512MB : Xubuntu 11.04
HP - paviljon 1024 MB : Bodhi Linux

Voorkeurenvenster bevriest bij aanklikken.
« Reactie #3 Gepost op: 2007/11/17, 07:18:26 »
Volkomen mee eens, Artfreddy.  
Overigens heb ik net gemerkt dat ook bij mij dat scherm bevriest.  Raar dus.  Ik gebruik het ook nooit, maar wilde eens zien in welk scherm HermanDegenhart zijn problemen had.  Dat van het verwijderen van gebufferde bestanden heb ik toen ook gezien.  Zal dat nog wel eens gebruiken, eerst zien of er iemand voor dit probleem hier een oplossing vindt...
Ik heb geen ideeën meer :(
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Voorkeurenvenster bevriest bij aanklikken.
« Reactie #4 Gepost op: 2007/11/17, 09:50:05 »
Citaat van: Prosper
Volkomen mee eens, Artfreddy.  
Overigens heb ik net gemerkt dat ook bij mij dat scherm bevriest.  Raar dus.  Ik gebruik het ook nooit, maar wilde eens zien in welk scherm HermanDegenhart zijn problemen had.  Dat van het verwijderen van gebufferde bestanden heb ik toen ook gezien.  Zal dat nog wel eens gebruiken, eerst zien of er iemand voor dit probleem hier een oplossing vindt...
Ik heb geen ideeën meer :(
Kan niet helpen, heb nog niet meegemaakt dat het scherm bevriest in Synapt.
Freddy
Packard Bell desktop 1024MB : Ubuntu 11.04
Intel computer 512MB : Xubuntu 11.04
HP - paviljon 1024 MB : Bodhi Linux

Voorkeurenvenster bevriest bij aanklikken.
« Reactie #5 Gepost op: 2007/11/17, 12:19:13 »
Tja, het is dus niet in het "gewone" deel van Synaptic: daar waar we programma's installeren en zo: dat werkt allemaal perfect.  Maar als je naar Instellingen gaat en bij voorkeuren iets wil veranderen, dat het foutloopt. Om te testen (want ik wil helemaal geen voorkeuren veranderen) heb ik het aantal dagen geschiedenis met 1 verminderd naar 29 ipv 30.  en dat gaf dus hetzelfde gedrag als wat Hermandegenhart beschrijft: geen enkele knop in dat scherm reageert nog...  vreemd.
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Voorkeurenvenster bevriest bij aanklikken.
« Reactie #6 Gepost op: 2007/11/18, 02:52:48 »
Bedankt voor de hulp. Ik heb Ubuntu Gutsy versie 7.10 en geüpgrade vanaf het Internet. Alle installaties en upgrades gaan vanaf het Internet. Misschien dat het beter is een systeem reparatie uit te voeren met een systeem-CD in de CD-lade. Ik heb een InternetPlusBellen verbinding van Planet Internet, dus met Experia Box. Ik weet niet in hoeverre deze verbinding een bron van storing of fouten kan zijn. Bij Software bronnen stond inderdaad alles aangevinkt, ook Broncodes. Heb de laatste ontvinkt. Daarna moest ik de programmalijst herladen en kreeg meteen een aantal updates aangeboden. Hierna de computer herstart en naar het Voorkeuren venster gegaan. Er bleek geen verschil. Zodra je Toepassen of OK aanklikt wordt de betreffende knop grijs en bevriest het hele venster. Nog steeds dus. Trouwens, ik weet niet of het een gerelateerd probleem is, maar als ik Google Earth oproep, dan bevriest ook dat programma in de opstart fase. Het grote witte vierkant verschijnt op het bureaublad en blijft daar staan. Hoelang je ook wacht. Ook dit programma is daarna alleen geforceerd af te sluiten. Een zelfde soort probleem dus.

Voorkeurenvenster bevriest bij aanklikken.
« Reactie #7 Gepost op: 2007/11/18, 03:23:25 »
Ik heb heel de lijst doorgespit op Launchpad: het is een gekende bug, hoewel nog "undecided". 'k Heb dan maar een kort commentaarke gegeven dat er nog minstens twee gevallen zijn, in twee verschillende systemen (ikke Feisty, HermanDegenhart Gutsy)
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Voorkeurenvenster bevriest bij aanklikken.
« Reactie #8 Gepost op: 2007/11/18, 10:24:46 »
Google Earth werkt normaal bij mij, dus dat is niet gerelateerd.  Dat ligt waarschijnlijk aan je drivers.  Zoek met de zoekfunctie in dit forum naar google earth en je vindt zeker een oplossing daarvoor.
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Voorkeurenvenster bevriest bij aanklikken.
« Reactie #9 Gepost op: 2007/11/19, 07:05:09 »
Het probleem is dus bekend maar nog niet opgelost. Nou, daar wachten we dan maar op. Ik denk dat de oplossing per update aangeleverd zal worden. Of niet?

Voorkeurenvenster bevriest bij aanklikken.
« Reactie #10 Gepost op: 2007/11/19, 07:36:12 »
Wat betreft Google Earth zou er bij mij iets anders aan de hand kunnen zijn. Na de upgrade naar Gutsy 7.10 heb ik Google Earth via Synaptic Pakketbeheer gedownload en geïnstalleerd. Toen deed het programma het goed. Kort daarna ontving ik een update die niet goed werkte, althans de computer deed korte tijd wat vreeemd. Sindsdien heb ik het probleem. Misschien dat het op te lossen is met de herinstallatie van de juiste onderdelen via hetzelfde Synaptic Pakketbeheer. Ik heb Google Earth zelf al opnieuw geïnstalleerd en ook Wine, maar dat bleek onvoldoende. Welke onderdelen zou ik nog meer kunnen herïnstalleren?

Voorkeurenvenster bevriest bij aanklikken.
« Reactie #11 Gepost op: 2007/11/19, 15:48:42 »
Misschien is er toch iets ernstigers met mijn systeem aan de hand. Vandaag kreeg ik voor het eerst dit venster gepresenteerd:

Er ging iets mis bij het starten van de GNOME instellingen-voorziening. Sommige dingen zoals thema's, geluiden of bureaubladinstellingen zouden verkeerd kunnen functioneren.

De laatste foutmelding was:
Did not receive a reply. Possible causes include:
the remote application did not send a reply,
the message bus security policy blocked the reply,
the reply timeout expired,
or the network connection was broken.

GNOME zal de volgende keer dat u zich anmeldt toch de instellingen-voorziening proberen te starten.

De kleur van alles was bovendien blauw, terwijl het daarvoor bruin was. Weet iemand wat er aan de hand kan zijn?

Voorkeurenvenster bevriest bij aanklikken.
« Reactie #12 Gepost op: 2007/11/19, 19:24:53 »
Citaat van: HermanDegenhart
Ik heb Google Earth zelf al opnieuw geïnstalleerd en ook Wine, maar dat bleek onvoldoende.
Bedoel je dat je Googleearth draait onder Wine ? dat is toch nergens voor nodig ?

PS: open misschien een nieuw draadje voor dit probleem, met een andere titel...
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...