Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [b]Gevaarlijk Niet voor beginnende Ubuntu gebruikers[/b] Kernel 3.0 in Natty.  (gelezen 2491 keer)

Zeer gevaarlijk (naar eigen inzicht).

Disclaimer: Beginnende gebruikers zouden dit topic nu moeten verlaten en niet verder lezen. Het behandelt een actie die je systeem om zeep kan helpen dus indien je niet met de terminal om kan gaan en/of weinig kennis hebt van linux systeem herstel gelieve niet uit te voeren.









Na deze eerste waarschuwing nogmaals Beginnende gebruikers moeten dit niet uitvoeren.

Daarnet las ik op softpedia een artikel waar ik op zijn zachtst gezegd niet vrolijk van wordt.

http://news.softpedia.com/news/How-to-Install-Linux-Kernel-3-0-on-Ubuntu-11-04-217409.shtml?utm_source=twitter&utm_medium=twitter&utm_campaign=twitter_web


Dit artikel geeft aan hoe je de 3.0 linux kernel kan installeren in *Buntu 11.04. Ik vind het grote onzin dat dit soort artikelen geplaatst worden op een site als softpedia. Alle beginnende linux mensen komen vroeg/ laat op softpedia terecht om applicaties te zoeken. Dan moet je dus niet iets vinden waarmee je de stabiliteit van je systeem onderuit kan halen. Efin ...

Net maar even voor de gein zo de 3.0 kernel 64 bit editie binnengehaald en geïnstalleerd op mijn systeem. Tot nu toe draait het stabiel. De meest opvallende verbeteringen zijn tot nu toe dat ik geen tekst meer zie bij opstarten en afsluiten, het sneller opstarten en afsluiten en dat het systeem minder warm wordt.


Veel plezier en dit is op eigen risico.
openSUSE LEAP KDE
Kubuntu

Bij mij is het nu niet echt stabiel te noemen, geen elke commando met "sudo" er in werkt  en de networkmanager doet niets meer.
If nothing goes right, try left.
Steunpunt Berchem (Antwerpen, België)

Bij mij is het nu niet echt stabiel te noemen, geen elke commando met "sudo" er in werkt  en de networkmanager doet niets meer.

precies de reden waarom ik neerzette dat het gevaarlijk is.

bij mij werken sudo, het softwarecentrum, networkmanager, synaptic, thunderbird, libreoffice, firefox, gimp, blender en 0AD zonder problemen. Terminal opdrachten worden ook gewoon goed uitgevoerd.
openSUSE LEAP KDE
Kubuntu

Ik wist dat het gevaarlijk is, maar ik heb redelijk wat kennis met ubuntu dus dat is geen probleem.  ;)
Voor mij is hij niet zo stabiel, voor jouw dus blijkbaar wel  :)
If nothing goes right, try left.
Steunpunt Berchem (Antwerpen, België)

Tja ik ben denk dat ik vrij duidelijk ben geweest met die waarschuwing aan te geven aan het begin
openSUSE LEAP KDE
Kubuntu

Ook niet op Lucid te proberen ?

Ik ga morgen de test eens doen.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Ook niet op Lucid te proberen ?

Ik ga morgen de test eens doen.

Je kan dit zelfs in Ubuntu 6.06 proberen maar de risico's zijn overal even groot. Weet wel dat je je oude kernel moet laten staan zodat je nog wel een werkende kernel hebt om op terug te vallen indien de boel niet werkt.
openSUSE LEAP KDE
Kubuntu

Yep de instructies gevolgd van Softpedia en de nieuwste kernel geïnstalleerd op 10.04 lts; werkt goed hoewel ik foutmeldingen krijg bij het opstarten.

Maar die kernel is even snel verwijderd als de installatie ervan dus  O0
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Yep de instructies gevolgd van Softpedia en de nieuwste kernel geïnstalleerd op 10.04 lts; werkt goed hoewel ik foutmeldingen krijg bij het opstarten.

Maar die kernel is even snel verwijderd als de installatie ervan dus  O0

Ja maar dan heb je liever wel nog een oude goede kernel achter de hand.

Net na een reboot deed Unity het niet meer met de gesloten bron drivers. Nouveau biedt geen soelaas. Je krijgt dus de mooie Gnome 2.x desktop weer te zien.
openSUSE LEAP KDE
Kubuntu

Bij mij werkt de 3.0 super op Bodhi (welke op 10.04 gebouwd is).

Het enige dat niet goed loopt met de 3.0 is de ondersteuning van de PCMCIA-kaarten (WiFi)

Het werkt wel, maar ik heb maar een fractie van de signaalsterkte voor deze WIFI-kaart.

Voor de rest doet ie het super op 10.04 LTS ! Maar omwille van de slechte cardbus-ondersteuning gaat deze kernel er toch af. Ik bedenk me dat ik met deze laptop aan het einde ben met Ubuntu (ook Mint 11 met een nieuwere kernel doet het niet optimaal met cardbus-kaarten) zeker wanneer de 10.04 niet meer ondersteund wordt.
Of is het mogelijk zelf de 10.04 drivers toe te voegen aan de nieuwste kernel ?
Ik heb geen idee hoe dat moet eigenlijk; dus googelen en knoeien tot het werkt XD

Voor de twijfelaars:
Linux joris-laptop 3.0.0-0300-generic #201107220917 SMP Fri Jul 22 10:10:37 UTC 2011 i686 GNU/Linux
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Ik heb dit ook gedaan alleen start die niet meer op als ik nVidia drivers installeer.
Gr.
Benjamins
Informatie over linux: Alles over Linux


Offline vds

  • Lid
Ik ga het risico niet nemen mijn goed werkende Ubuntu om zeep te helpen.
Al mijn werk kwijt :o. dat risico neem ik niet!
 werkt het goed blijf er dan af ???

En ja, ik maak backups =D
« Laatst bewerkt op: 2011/08/19, 17:33:38 door vds »
Registered User # 531403


Toshiba  Laptop 17 inch type Satellite L670-Ubuntu 11.10

Yep de instructies gevolgd van Softpedia en de nieuwste kernel geïnstalleerd op 10.04 lts; werkt goed hoewel ik foutmeldingen krijg bij het opstarten.

Maar die kernel is even snel verwijderd als de installatie ervan dus  O0

Ja maar dan heb je liever wel nog een oude goede kernel achter de hand.

Net na een reboot deed Unity het niet meer met de gesloten bron drivers. Nouveau biedt geen soelaas. Je krijgt dus de mooie Gnome 2.x desktop weer te zien.
Als je de oude kernel achter de hand houdt, dan is er toch niets aan de hand? ;)
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

+100 crashit; je zet gewoon die 3.0 erbij, de oudere kernels zijn nog altijd bereikbaar.

Het is een beetje als een kernelupdate (waar ook gewoon een nieuwere versie wordt toegevoegd).

Alleen de updates voor de 3.0 kernel stel ik een vraag.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort