Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: firefox, twee problemen  (gelezen 1640 keer)

Offline redbaron

  • Lid
firefox, twee problemen
« Gepost op: 2008/12/06, 21:04:14 »
Als ik een powerpoint presentatie zie in gmail, moet ik altijd bovenaan klikken op presentatie, en dan weer op presentatie, kan je die niet automatisch laten openen?
Dan nog deze, als ik een powerpoint gezien heb, moet ik meestal terug firefox afsluiten en terug opstarten, om opnieuw naar gmail te gaan, erg vervelend. :(

Offline redbaron

  • Lid
Re: firefox, twee problemen
« Reactie #1 Gepost op: 2008/12/07, 21:12:16 »
niemand een oplossing? vooral het tweede probleem is heel irritant.
 :evil:

Offline desmond

  • Lid
Re: firefox, twee problemen
« Reactie #2 Gepost op: 2008/12/07, 21:27:09 »
Ik begrijp het niet zo goed, met welk programma open je de Powerpoint-presentaties? Kan je wat meer details geven; gebruik je google apps/openoffice, hoe ga je precies 'terug' naar firefox? Kan je de back-button van Firefox niet gebruiken om naar gmail te retourneren?

Offline rja

  • Lid
Re: firefox, twee problemen
« Reactie #3 Gepost op: 2008/12/07, 22:13:08 »
Kun je presentatie niet lokaal op schijf opslaan en dan met open office openen ?

Offline redbaron

  • Lid
Re: firefox, twee problemen
« Reactie #4 Gepost op: 2008/12/09, 10:53:26 »
Oké, sorry als het niet helemaal duidelijk was, maar ik gebruik dus ubuntu 7.10, mozilla firefox en google mail, powerpoint presentaties open ik uiteraard met open office.
Als ik datzelde doe in winxp, gaat de presentatie direct open, in ubuntu met firefox moet ik eert op openen met open office klikken, dan nog eens een keer bovenaan op presentatie, en dan nog eens een keer op presentatie.
Zeer dikwijls moet ik dan na de presentatie firefox volledig sluiten en terug opstarten omdat ik na de presentatie gewoon niet terug kan naar google mail, ook niet met de back button, zeker dat tweede is heel vervelend.
Natuurlijk kan ik de presentaties opslaan en daarna gaan bekijken, maar dat is niet de bedoeling, dat deed ik onder windows ook nooit, meestal één keer bekijken en dan verwijderen of doorsturen en verwijderen.
Ik neem aan dat dit onder ubuntu toch ook moet kunnen?

Offline desmond

  • Lid
Re: firefox, twee problemen
« Reactie #5 Gepost op: 2008/12/09, 11:02:25 »
Ik neem aan dat je de optie 'download' kiest ipv 'View as HTML' of 'View as slideshow'. Ik zal thuis proberen.

Citaat
blabla_2008309.ppt
271K   View as HTML   View as slideshow   Download

Offline redbaron

  • Lid
Re: firefox, twee problemen
« Reactie #6 Gepost op: 2008/12/09, 21:26:06 »
inderdaad, download.
ik bekijk ze ook wel eens als slideshow, maar dat geeft geen problemen.

Offline desmond

  • Lid
Re: firefox, twee problemen
« Reactie #7 Gepost op: 2008/12/10, 23:36:24 »
Het is mij niet gelukt om jouw probleem te reproduceren op mijn configuratie (Ubuntu 8.10, Firefox 3, OpenOffice 2.4).
Wel kan ik 'do this automatically for files like this from now on' aanvinken zo vaak ik wil, toch blijf ik het volgende scherm zien voordat openoffice de presentatie met Impress opent. Vervolgens opent OpenOffice de presentatie met Impress en als ik de applicatie afsluit, heb ik mijn gmail-omgeving in Firefox weer in beeld.  



Dit kan worden veroorzaakt doordat de bron een verkeerde MIME-type toekent aan het te downloaden bestand. Firefox kijkt namelijk niet naar de bestandsextensie, maar naar de zgn MIME-type om te bepalen wat voor bestand het is. Onderaan deze link http://kb.mozillazine.org/File_types_and_download_actions#Managing_content_types_-_Firefox_3 vind je meer informatie hierover in combinatie met Firefox 3.
« Laatst bewerkt op: 2011/03/29, 14:17:49 door desmond »