Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (breedbeeld)monitor  (gelezen 1926 keer)

Offline wiert

  • Lid
(breedbeeld)monitor
« Gepost op: 2007/12/21, 18:45:17 »
Hallo,

Ik ben van plan een nieuwe monitor te kopen, 19inch. Nu viel mij op dat de meeste monitoren tegenwoordig breedbeeld zijn. Ik zit nu te twijfelen tussen een 19inch breedbeeld of een 19inch "gewoon"  beeld.

Met breedbeeld heb ik het idee dat je vaak niet gebruik maakt van je extra horizontale ruimte. Films kijk ik gewoon via mijn (breedbeeld)tv, dus daar heb ik het ook niet voor nodig.

Daarom ben ik benieuwd naar de ervaringen zijn van mensen met een breedbeeldmonitor.

Donderbokje

  • Gast
(breedbeeld)monitor
« Reactie #1 Gepost op: 2007/12/21, 20:05:49 »
Ik persoonlijk vind het ideaal,

-je creeert een langere startbalk waar je meer vensters in kwijt kan.
-messengers als amsn, icq, etc, hebben in het hoofdscherm allemaal een langwerpig uiterlijk, ideaal dus om rechts in de hoek van je scherm te zetten.
-ontwerpprogramma's kunnen meer aan de zijkant kwijt, vaak kun je dit niet breder maken maar geeft je wel een breder veld.
-een smartbar, sidebar, plaatsen aan de rechterkant van je scherm?
-je kunt als je dit fijn vind meer ruimte in de hoogte geven, door je startbalk aan de zijkant te zetten,
onder houd je dan meer ruimte over, van de breedte gaat wel wat af maar dan hou je vaak nog net zoveel over als bij een normaal scherm, met als voordeel dus, meer verticale ruimte.
-films, logisch dat het beter kijkt omdat alles zo'n beetje 16:9 is qua videomateriaal.

Kortom; je hebt gewoon meer ruimte.

(breedbeeld)monitor
« Reactie #2 Gepost op: 2007/12/21, 20:20:53 »
ik heb ook een 19 inch breedbeeld
Valt enorm goed mee, maar als ik nu nog moest kiezen zou ik eerder gaan voor 2 17 inch monitoren ( geen breedbeeld dan)

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
(breedbeeld)monitor
« Reactie #3 Gepost op: 2007/12/22, 00:13:54 »
Als je scherm het aankan, dan kan je hem ook kantelen.
Dan lezen lange documenten en web pagina's makkelijker :)
Het ziet er alleen wel raar uit vind ik, een scherm op z'n kant.

(breedbeeld)monitor
« Reactie #4 Gepost op: 2007/12/22, 00:39:00 »
Ik heb zelf een laptop met breedbeeld. Omdat ik vaak meerdere documenten tegelijk open heb staan (heerlijk ook, die vier bureaubladen op een kubus :P) is breedbeeld erg makkelijk. Ik kan er eenvoudig 2 naast elkaar open hebben staan.
En ik moet zeggen, ik hoef geen 4:3 scherm meer. Breedbeeld "kijkt" naar mijn mening lekkerder.
Op de chat te vinden als debiantux

Offline wiert

  • Lid
(breedbeeld)monitor
« Reactie #5 Gepost op: 2007/12/24, 09:40:21 »
't Is een breedbeeld 20"" geworden. Bevalt goed, alles lekker ruim en overzichtelijk!