Ondersteuning > Internet en draadloos

Eminent EM 1010 USB wired LAN adapter

(1/3) > >>

Rasheed:
Bij mijn installatiepakket van @Home kreeg ik een USB wired LAN adapter. Ik heb de drivers voor Win98SE, WinME, Win2000 en WinXP gedownload van de website van de fabrikant.

Hoe nu verder? Ik heb geen internetverbinding, blijkbaar omdat er een driver ge

Rasheed:
Dit bericht is getypt in FireFox op Ubuntu 6.06!!!!

Je eigen vraag beantwoorden is een beetje vreemd, maar via de troublesathome website en met wat ik al wist, vond ik deze oplossing:
- zet je computernaam in kleine letters (onderkast)
System -> Administration -> Networking -> General -> Hostname

- bewerk het bestand "/etc/dhcp3/dhclient.conf" via deze opdracht
--- Code: ---sudo nano /etc/dhcp3/dhclient.conf
--- Einde van code ---
- voeg het volgende toe aan het einde van dit bestand (vervang "cp123456-a" door je eigen computernaam tussen aanhalingstekens)
--- Code: ---interface "eth0" {
      send host-name "cp123456-a";
}
--- Einde van code ---
- sla op met Ctrl + o en verlaat nano met Ctrl + x
- activeer dhclient met:

--- Code: ---sudo dhclient eth0
--- Einde van code ---
Hoe kan ik dit automatiseren?

Rasheed:
Oh! Automatiseren hoeft dus niet. Je moet het gewoon een keer doen en daarna blijf je verbonden met @home.

Ik vraag me af of het plaatsen van je computernaam in kleine letters (ik had het eerst in grote letters - kapitalen - gedaan) voldoende was geweest. Iig kun je met sudo dhclient eth0 je dhcp lease vernieuwen, mocht dat nodig zijn.

Saamelainen:
Fijn dat je je ervaringen hier hebt willen neerzetten. Een kennis kreeg zijn internetverbinding van @home niet aan de praat en heeft daardoor Ubuntu opgegeven. Ik zal hem deze informatie doorgeven. Bedankt... :)

Rasheed:
Ik dacht wel dat dit voor meer mensen van belang zou zijn. Ik ben blij dat ik op zijn minst een persoon heb kunnen helpen, alhoewel ik natuurlijk niet weet of wat ik gedaan heb de beste manier is of in alle gevallen werkt. Dat laat ik graag over aan meer ervaren Ubuntu gebruikers.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie