Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: laserprinter die meteen gedetecteerd wordt  (gelezen 12953 keer)

ronny_d

  • Gast
laserprinter die meteen gedetecteerd wordt
« Reactie #25 Gepost op: 2007/08/10, 04:56:31 »
Citaat van: Duckie
Ik snap het eerlijk gezegd ook niet meer. Die van mij doet het vanaf Dapper Drake gewoon zonder ook maar iets bijzonders te hoeven doen. Er staat me wel iets van bij dat toen ik Fedora gebruikte ik ook een keer zo'n rood knipperend lampje heb gezien. Dat heb ik toen volgens mij opgelost door de printer te verwijderen en daarna weer opnieuw te installeren.
Maar nogmaals: onder Ubuntu heb ik echt nog nooit dat probleem gehad. Van de week heb ik er nog een kleine 100 pagina's mee uitgeprint.

Gaat dat rode lichtje uit als je de usb kabel eruit trekt?
Als dat zo is dan kun je er denk ik zeker van zijn dat het toch op de één of andere manier aan de driver ligt.
Heb je hem ook al eens geprobeerd volledig te verwijderen en daarna helemaal opnieuw installeren? Dus softwarematig en ook de kabels eruit, en misschien voor de zekerheid tussen het verwijderen en opnieuw installeren de computer even opnieuw starten.

Als me nog wat te binnen schiet laat ik het hier weten.
Het zou toch te gek zijn voor woorden dat dat gekke ding het bij mij het wel doet en bij jou niet.
Ja, vind ik ook en wat ik ook zei... Dus misschien seriefout... Maar inderdaad ik had de kabel er al uit gedaan en dan brandt niks... (ik heb het over de electriciteitskabel, niet de usb; de usb-kabel heeft geen vat op het licht, geen enkel licht; bij mij althans niet..., wat die printer betreft dan.)

Ik had ook al wel verwijderd en weer opnieuw... of toch niet... Ik weet het even niet meer. Maar het kan zijn dat ik het allemaal helemaal opnieuw ga doen.

Is er maar '1' Feisty Fawn trouwens, of is er een nieuwere versie of is dat meteen 'Gutsy'... (enzovoort); maar ik vind Feisty wel heel leuk en  heb die amper een week, ben er nog nauwelijks mee begonnen.

Maar trek ik de electriciteitskabel eruit, dan brandt geen enkel licht op die printer (de usb-kabel is er dan dus wel in).

Zegt dit jou iets?

ronny_d

  • Gast
laserprinter die meteen gedetecteerd wordt
« Reactie #26 Gepost op: 2007/08/10, 05:04:30 »
Nee, de printer heeft geen menu. Het is wat dat betreft wel een wat armzalig ding vergeleken bij de lexmark die ik hiervoor had. ;-) Ik heb er ook geen boekje / manual bij gezien. Maar nu je het zegt: ik zie hier een garantiekaart / warranty card... Maar ik zie zo gauw geen boekje / manual. Nee: ik heb nog gekeken en kan echt geen boekje vinden; zou met die dingen ook helemaal niet nodig moeten zijn. Ik heb nog nooit de handleiding van een printer hoeven lezen, het spreekt toch voor zich.  Ik heb alleen de plaatjes van de toner bekeken, die moest je eerst schudden. Er is een vel met plaatjes bij van de toner en de printer: dat heb ik wel eerst bekeken, maar dat is geen boekje en niks van "zelftest".

ronny_d

  • Gast
laserprinter die meteen gedetecteerd wordt
« Reactie #27 Gepost op: 2007/08/10, 05:15:39 »
"(...)Er staat me wel iets van bij dat toen ik Fedora gebruikte ik ook een keer zo'n rood knipperend lampje heb gezien. Dat heb ik toen volgens mij opgelost door de printer te verwijderen en daarna weer opnieuw te installeren. (...)"

Ja, wat zegt dat he? Misschien is-ie bang zo'n eerste keer? :-P

ronny_d

  • Gast
laserprinter die meteen gedetecteerd wordt
« Reactie #28 Gepost op: 2007/08/10, 07:08:32 »
P.S., Duckie: die ML-1610 printer is usb; heb je meer usb-devices tegelijk (op je computer aangesloten), zoals usb-scanner bijv.??

Offline Duckie

  • Lid
laserprinter die meteen gedetecteerd wordt
« Reactie #29 Gepost op: 2007/08/10, 10:47:12 »
Citaat van: ronny_d
P.S., Duckie: die ML-1610 printer is usb; heb je meer usb-devices tegelijk (op je computer aangesloten), zoals usb-scanner bijv.??
Ja hoor, ik heb hier drie printers, een webcam, usb muis, losse scanner en een Wacom tekenpen, allemaal tegelijk aangesloten.

Dit is de link om de gebruiksaanwijzing te downloaden. Misschien toch handig om even in te zien.
Er zal ongetwijfeld instaan wat de knipperende en (niet) brandende lampjes inhoudt.
http://org.downloadcenter.samsung.com/downloadfile/ContentsFile.aspx?CDSite=NL&CttFileID=254277&CDCttType=UM&ModelType=N&ModelName=ML-1610&VPath=UM/200608/20060812095244937_ML-1610_Dutch.pdf
____________________________________________

ronny_d

  • Gast
laserprinter die meteen gedetecteerd wordt
« Reactie #30 Gepost op: 2007/08/10, 21:43:20 »
Citaat van: Duckie
Citaat van: ronny_d
P.S., Duckie: die ML-1610 printer is usb; heb je meer usb-devices tegelijk (op je computer aangesloten), zoals usb-scanner bijv.??
Ja hoor, ik heb hier drie printers, een webcam, usb muis, losse scanner en een Wacom tekenpen, allemaal tegelijk aangesloten.

Dit is de link om de gebruiksaanwijzing te downloaden. Misschien toch handig om even in te zien.
Er zal ongetwijfeld instaan wat de knipperende en (niet) brandende lampjes inhoudt.
http://org.downloadcenter.samsung.com/downloadfile/ContentsFile.aspx?CDSite=NL&CttFileID=254277&CDCttType=UM&ModelType=N&ModelName=ML-1610&VPath=UM/200608/20060812095244937_ML-1610_Dutch.pdf
Ik ga even kijken... In elk geval al wel mijn usb-scanner, nieuwe... want de scsi paste niet meer in de "nieuwe" kast zoals je neem ik aan wel begrijpt, toch wel 'werkend' gekregen nu, heerlijk... want er was een bug..., zo bleek, een "usb suspend" bug, maar... die is opgelost met een scanbuttond, dus ik ben helemaal blij en nu dus "alleen nog maar" de printer...




En ja: jij hebt hetzelfde systeem en ook meer usb-aansluitingen zelfs (maar ik neem aan geen scanner...) en je hebt dezelfde printer/driver en die werkt bij jou wel allemaal perfect, dus hoezo bij mij dan niet? Ik ga het nog even bekijken en die 'link' even checken, maar ook goed kijken of de printer misschien net niet lekker staat, ik heb alles wel al losgekoppeld, ik heb zoiets dat het misschien iets 'heel kleins' is wat niet goed is, misschien staat-ie toch niet helemaal goed ofzoiets.


Ja: want die ML1610 printer werd gewoon meteen gevonden in Feisty en hele printer automatisch gedetecteerd: ik hoefde niks te doen, zoals ik het gewend ben van Linux trouwens; maar met mijn oude laserprinter op deze "nieuwe" computerkast werd de 'parallelle poort' niet herkend, dus ging ik er op een gegeven moment maar vanuit dat die parallelle poort niet werkte, hoe dan ook, want ook die Lexmark-driver was gewoon pre-installed...,  en de usb-kabel van de ML1610 kan het dus niet zijn want printer werd direct herkend en driver in de lijst..., De electriciteitskabel kan het ook niet zijn, want ik heb ook een andere geprobeerd en precies hetzelfde resultaat (en een kapotte electriciteitskabel zou toch ook helemaal geen resultaat geven, maar ik bedoel te zeggen dat het niet aan de kabels kan liggen).  


Ho: de link komt zo over:


웹 사� �트를 찾� � 수 없습니다.
액세스하� �는 웹 사� �트�  � �트 번호 지� � 요청� � 수� �하지 않� ��  구성� � IP 주소가 있습니다.

다� �� � 시� �하십시오.

    * 브� �우� �� � 주소 표시줄�  표시� � 웹 사� �트 주소� � � � 와 형� � � � �확한지 확� �하십시오.
    * � � �를 � �릭하여 � � 페� �지�  연결한 경우 웹 사� �트 관리� � 게 � � �가 잘못� �었� �� � 알� �주십시오.
    * 뒤로 단추를 � �릭하여 다른 � � �를 시� �하십시오.

HTTP 오류 404.1 - 파� � � 는 디� �터리를 찾� � 수 없습니다. 요청한 � �트로 웹 사� �트�  액세스�  수 없습니다.
IIS(� �터넷 � �보 서비스)

기�  � �보(지�  � �� �용)

 
ongeveer... een soort "spyware robot" eronder/erin, lijkt het wel. Dan maar niet die download. Maar ik kan wel concluderen dat als deze printer een rood lichtje geeft er 'iets' niet goed is, wellicht iets heel kleins. Ik ga de printer helemaal loskoppelen, hem even "toespreken"..., kijken of ie misschien toch niet helemaal 'goed' staat... Ik ga nog even kijken, hem misschien ook even anders neerzetten, want ik kan echt niet zien wat er nou fout aan zou kunnen zijn, vooral niet omdat de driver ML1610 wel gewoon in Feisty bij jou werkt en die hele printer gewoon functioneert... en de printer bij mij bovendien toch ook al automatisch herkend werd enzovoort. Dus dan moet het iets met/in die printer zelf zijn.

Offline Duckie

  • Lid
laserprinter die meteen gedetecteerd wordt
« Reactie #31 Gepost op: 2007/08/10, 22:45:40 »
Dat van die link snap ik even niet. Is gewoon een link naar de officiële site van Samsung en bij mij doet ie het wel.
Nou ja, ik hoop in ieder geval dat je hem aan de praat krijgt want het is echt een fantastisch dingetje, maar dan moet ie het wel doen natuurlijk.
In het uiterste geval zou je nog kunnen proberen met Samsung te bellen. Die hebben over het algemeen een prima helpdesk.
____________________________________________

ronny_d

  • Gast
laserprinter die meteen gedetecteerd wordt
« Reactie #32 Gepost op: 2007/08/10, 23:01:22 »
Citaat van: Duckie
Dat van die link snap ik even niet. Is gewoon een link naar de officiële site van Samsung en bij mij doet ie het wel.
Nou ja, ik hoop in ieder geval dat je hem aan de praat krijgt want het is echt een fantastisch dingetje, maar dan moet ie het wel doen natuurlijk.
In het uiterste geval zou je nog kunnen proberen met Samsung te bellen. Die hebben over het algemeen een prima helpdesk.
Ja: die link krijg ik als ik die niet via de 'edit' aanclick ook gewoon in pdf hierbinnen gedownload... ;-) Maar zou zoiets dergelijks dan ook met de printer zijn? Ik heb die printer inmiddels op echt een stevig tafeltje staan... en zodra ik electriciteitskabel maar inplug is het 'raak': mis dus... ("rood").


Goh: het zijn "maar" 108 pagina's (pdf)... , maar die meteen op de voorkant, lijkt wel "verdacht veel" op die van ons. ;-) Ik ga even lezen en kijken of ik iets van dat lampje vind... (dank je wel).

ronny_d

  • Gast
laserprinter die meteen gedetecteerd wordt
« Reactie #33 Gepost op: 2007/08/10, 23:56:36 »
Hallo Duckie,

Ik ben nog bezig het document te lezen..., maar ik heb dus via 'systeem', 'beheer' en 'printers' toen deze printer geinstalleerd en die dus meteen automatisch werd gedetecteerd; printertaal staat op 'gdi' en kan ik ook niet veranderen, er is geen andere optie en 'gdi' is dan bovendien "aanbevolen"; heb jij inderdaad ook printertaal 'gdi' via dat CUPS-tool, dus niet CUPS in localhost:631, maar het CUPS-tool via 'systeem/beheer/printers'...??

Of je ook 'gdi' hebt (en niet "SML", bijvoorbeeld)...

ronny_d

  • Gast
laserprinter die meteen gedetecteerd wordt
« Reactie #34 Gepost op: 2007/08/11, 00:26:06 »
En heb je de printer ook gewoon in "normaal" userniveau geinstalleerd en niet met sudo? Ik als "gewone user" heb administratieve rechten en mag dus beheerderstaken doen... (hoezo zou ik die printer via sudo installeren of zelfs root?) In de samsung-pdf hebben ze het bij de printer in Linux installeren namelijk over 'root', maar dat lijkt mij van een hele poos terug en/of in een enorm OS ergens in een enorm bedrijf waar gewone users dat soort superuser-rechten vanzelfsprekend en verstandigerwijze niet hebben...

Maar installeren via dat CUPS-tool in het "gewone" userlevel met die "zelfdetectie" is toch voldoende lijkt mij?

Stel dat je alles tot nu toe hetzelfde hebt gedaan zoals ik beschreef, dan kunnen dit dus niet de punten zijn waarin een 'fout' ligt, lijkt mij.


Ik zie je antwoord(en).... ;-)... graag tegemoet.


(Ik heb de 108 pagina's pdf doorgelezen.)

ronny_d

  • Gast
laserprinter die meteen gedetecteerd wordt
« Reactie #35 Gepost op: 2007/08/11, 00:35:20 »
Ik heb namelijk meer en meer het vermoeden dat het een fout in het ding is, maar zeker ben ik (nog) niet; vandaar mijn vragen...

Hoe staat die printer bij jou, i.e.: hoe is die printer geplaatst? Bij mij heeft-ie echt zat ruimte om zich heen en is stabiel geplaatst... Ik vind het bijna overdreven: zo veel ruimte voor zo'n dingetje.    ;-)

ronny_d

  • Gast
laserprinter die meteen gedetecteerd wordt
« Reactie #36 Gepost op: 2007/08/11, 03:03:11 »
O ja..., Duckie...: heb je nou een pc of een laptop met Feisty? Dat kan namelijk een verschil zijn voor de uitwerking van usb suspend, vandaar dat ik het vraag.

Nou: zo wel genoeg vragen... Hoop dat je het niet erg vindt ze te beantwoorden...

Ik heb nu alles ontkoppeld en ook de printer verwijderd. Hoop weer op je antwoord.

:-)

Offline Duckie

  • Lid
laserprinter die meteen gedetecteerd wordt
« Reactie #37 Gepost op: 2007/08/11, 08:55:58 »
Citaat van: ronny_d
O ja..., Duckie...: heb je nou een pc of een laptop met Feisty? Dat kan namelijk een verschil zijn voor de uitwerking van usb suspend, vandaar dat ik het vraag.

Nou: zo wel genoeg vragen... Hoop dat je het niet erg vindt ze te beantwoorden...

Ik heb nu alles ontkoppeld en ook de printer verwijderd. Hoop weer op je antwoord.

:-)
De ML-1610 is aangesloten op een "gewone" desktop en is hierop dan ook gewoon te gebruiken.
Verder heb ik hem gedeeld waardoor ik 'm ook via mijn laptops en andere computers hier in huis kan gebruiken.

En nee, ik vind het zeker niet erg om vragen te beantwoorden. Daar draait dit in dit forum tenslotte om.

Succes met de nieuwe poging.
____________________________________________

ronny_d

  • Gast
laserprinter die meteen gedetecteerd wordt
« Reactie #38 Gepost op: 2007/08/11, 17:22:32 »
Citaat van: Duckie
Citaat van: ronny_d
O ja..., Duckie...: heb je nou een pc of een laptop met Feisty? Dat kan namelijk een verschil zijn voor de uitwerking van usb suspend, vandaar dat ik het vraag.

Nou: zo wel genoeg vragen... Hoop dat je het niet erg vindt ze te beantwoorden...

Ik heb nu alles ontkoppeld en ook de printer verwijderd. Hoop weer op je antwoord.

:-)
De ML-1610 is aangesloten op een "gewone" desktop en is hierop dan ook gewoon te gebruiken.
Verder heb ik hem gedeeld waardoor ik 'm ook via mijn laptops en andere computers hier in huis kan gebruiken.

En nee, ik vind het zeker niet erg om vragen te beantwoorden. Daar draait dit in dit forum tenslotte om.

Succes met de nieuwe poging.
Nou, hier op mijn pc (geen laptop dus...) weer opnieuw geinstalleerd. Eerst printer Samsung ML1610 verwijderd via het cups-tool zoals via "systeem / beheer / printers", computer helemaal uitgezet, kabels opnieuw... printerkabel (electriciteit) verbonden aan printer en electriciteitstoevoer en usb-kabel ingeprikt in computer, simpeler kan toch niet, vervolgens computer opnieuw opgestart en in cups-tool helemaal opnieuw ML1610 toegevoegd, wat weer geheel automatisch en perfect ging qua detectie..., ik heb 1 folio-vel in de printer en nadat ik printer had toegevoegd zag ik in "eigenschappen" dat manual feed al was ingesteld op "on" en papier op "folio" (nu vraag ik mij af of dat toch van mijn vorige installatie nog zo zou zijn blijven hangen..., dat had ik toen zelf ingevoerd).

Maar "On Line / Error" blijft op rood... en knippert niet, dat wil zeggen: is precies hetzelfde als vorige keer / keren...



In cupstool heb ik verder niks ingevuld bij 'omschrijving' of 'beschrijving' en 'lokatie'; printer werd toch immers automatisch herkend... dus lijkt mij niet nodig... en lijkt mij niet de oorzaak van 'dit rode licht'.  Of wel?


Zou het een fout in de printer zijn (seriefout misschien) of zou het toch iets met de 'usb suspend' hebben die immers alleen voor laptops is maar voor pc juist niet... In dit geval moet ik namelijk de kernel veranderen. (Weet je hier iets van?)


Wat denk je van deze toestand wat de printer betreft? Seriefout of "dat andere" of...?

Ik hoop je reactie te ontvangen, heb in principe nog garantie op deze printer namelijk, maar ja: wat is de oorzaak van 'dit rode licht' gezien al het bovenstaande volgens jou?

ronny_d

  • Gast
laserprinter die meteen gedetecteerd wordt
« Reactie #39 Gepost op: 2007/08/11, 17:35:51 »
P.S.: driver is gewoon ML1610, in dat cupstool, en ik heb niks veranderd in dat cupstool... resolutie staat gewoon op 600dpi, toner density 3, page time out 15 seconden, use power save mode 'on', economy mode 'off', nou: wat nog meer?

Er is '1 folio-vel' in de printer... en dat is goed voor "manual feed"... (moet ook kunnen volgens handeiding printer)

ronny_d

  • Gast
laserprinter die meteen gedetecteerd wordt
« Reactie #40 Gepost op: 2007/08/11, 17:42:45 »
Duckie: ik heb aan/uit-knop op printer vanzelfsprekend 'aan' (anders krijg ik sowieso geen licht trouwens, en dus helemaal niks en kan de printer ook niet worden gedetecteerd, dit heb ik al geprobeerd...).


Is er op die printer misschien nog een andere knop behalve 'aan/uit' en 'cancel' die ik vergeten ben en die ik ook zo gauw niet in de handleiding heb kunnen vinden, dat je weet?

Bij 'Toner Save' brandt dus nog steeds helemaal geen licht en licht 'On Line / Error' blijft onveranderd op rood... (knippert dus niet -had het ook nooit gedaan-)

ronny_d

  • Gast
laserprinter die meteen gedetecteerd wordt
« Reactie #41 Gepost op: 2007/08/12, 18:24:47 »
Nou... wat ik inmiddels besloten heb te gaan doen is Samsung bellen en mijn kernel veranderen (usb suspend eruit gooien omdat ik bij Feisty Fawn wil blijven), al weet ik nog niet precies hoe 'kernel aanpassen' in die zin precies moet, maar hoop ik hoe dan ook wel achter te komen.  


Dank je wel voor al je post Duckie!

Offline Duckie

  • Lid
laserprinter die meteen gedetecteerd wordt
« Reactie #42 Gepost op: 2007/08/12, 22:29:22 »
Citaat van: ronny_d
Nou... wat ik inmiddels besloten heb te gaan doen is Samsung bellen en mijn kernel veranderen (usb suspend eruit gooien omdat ik bij Feisty Fawn wil blijven), al weet ik nog niet precies hoe 'kernel aanpassen' in die zin precies moet, maar hoop ik hoe dan ook wel achter te komen.  


Dank je wel voor al je post Duckie!
Ik kan het begrijpen dat je radeloos wordt, maar kan je verzekeren dat ik echt helemaal niets bijzonders heb gedaan met/aan mijn Feisty om de printer te kunnen gebruiken. En zeker niets aan de kernel heb veranderd.
Ik heb vanmiddag de Printer even rechtstreeks aan mijn Laptop gehangen (dus gewoon via de usb aangesloten) waar ook een standaard installatie van Feisty Fawn op staat. Gewoon om eens te zien of ik hetzelfde probleem kon creëren waar jij last van heb, maar ook nu werd ie automatisch gevonden en na het selecteren van de ML-1610 en de standaard driver (gdi) deed hij het ook hierop perfekt.
Ik kan me werkelijk niet voorstellen wat nou het probleem kan zijn waardoor ie het bij jou niet doet.
____________________________________________

ronny_d

  • Gast
laserprinter die meteen gedetecteerd wordt
« Reactie #43 Gepost op: 2007/08/13, 16:52:21 »
Citaat van: Duckie
Citaat van: ronny_d
Nou... wat ik inmiddels besloten heb te gaan doen is Samsung bellen en mijn kernel veranderen (usb suspend eruit gooien omdat ik bij Feisty Fawn wil blijven), al weet ik nog niet precies hoe 'kernel aanpassen' in die zin precies moet, maar hoop ik hoe dan ook wel achter te komen.  


Dank je wel voor al je post Duckie!
Ik kan het begrijpen dat je radeloos wordt, maar kan je verzekeren dat ik echt helemaal niets bijzonders heb gedaan met/aan mijn Feisty om de printer te kunnen gebruiken. En zeker niets aan de kernel heb veranderd.
Ik heb vanmiddag de Printer even rechtstreeks aan mijn Laptop gehangen (dus gewoon via de usb aangesloten) waar ook een standaard installatie van Feisty Fawn op staat. Gewoon om eens te zien of ik hetzelfde probleem kon creëren waar jij last van heb, maar ook nu werd ie automatisch gevonden en na het selecteren van de ML-1610 en de standaard driver (gdi) deed hij het ook hierop perfekt.
Ik kan me werkelijk niet voorstellen wat nou het probleem kan zijn waardoor ie het bij jou niet doet.
DUCKIE... Ik heb Samsung gebeld en verhaal uiteengezet en de medewerker die ik sprak kende deze printer heel goed en wist ook alle "ins + outs" van de driver en hoe alles werkte in verschillende computersystemen... en... conclusie was / is:


INTERNE PRINTERFOUT... (dus het ligt echt aan de printer!)


Nou... zucht: een stap verder... Nu moet ik even wachten tot ik een nieuwe ML1610 krijg bezorgd..., heb ik net pas geregeld met de "dealer" waar ik die Samsung ML1610 vandaan heb, maar is pas over 2 weken...

Ja, ik heb hier ook een pc... (geen laptop) en bij jou hangt die printer dus ook aan een pc... (geen laptop), dus moet kunnen. De driver was ook niet het probleem hier; alles met Samsung doorgenomen en degene die ik sprak wist ook precies hoe het allemaal wel of niet in de computer moest werken, Linux, dus..., duidelijk is in elk geval dat het een INTERNE PRINTERFOUT is..., foutje in de printer... en hij zei dat het geen 'seriefout' was, maar alleen in deze ene printer...


Driver was duidelijk in orde (maar ja: ik kon dus geen print maken...) vanwege feit dat ik met usb-kabel toch getest heb... (en dat is anders dan de electriciteitskabel; maar hier waren we eerder al over uit).


Maar zo dus alvast wel een stap dichterbij de oplossing!


Want nu weet ik in elk geval dat de printer zelf niet goed is.


Als de printer nou wel goed is en het lukt dan toch nog steeds niet te printen via mijn pc... dan... zou het die usb suspend kunnen zijn die ik helemaal niet nodig heb in de pc (want usb suspend is speciaal alleen voor laptop)... Maar jij hebt zelf ook die printer op je pc aangesloten in Feisty en de printer werkte meteen bij jou...


Het "nieuwe exemplaar" (ervan uitgaand dat die nieuwe dan niet weer een interne fout heeft!) zou dan probleemloos moeten werken.

Maar ik weet dus pas over 2 weken... of die ML1610 die ik dan nieuw bezorgd krijg werkt of niet in mijn Feisty op pc...


(deze met de interne fout wordt dus omgeruild...) Duurt alleen een beetje lang.


;-)

Maar tot zo ver dus de "oorzaak" van dit probleem. Ik hoop niet dat als ik straks een _wel_ goede samsung ml1610 krijg... Feisty op mijn pc niet gaat meewerken... en dat het dan toch die usb suspend is die ik dan eerst uit moet zetten in de kernel en dat ik dat dan eerst helemaal ook nog moet uitzoeken.... (ik hoop dat niet te hoeven doen, ik hoop dat ML1610 printer dan net als bij jou bij mij hier ook meteen perfect werkt...).


(Ik wil later nog wel een keer iets met die kernel doen, maar eerst liever gewoon dat de ML1610 net als bij jou ook bij mij in mijn pc meteen werkt.)


Ik hoop je dan positief nieuws te kunnen melden!


....zucht...

ronny_d

  • Gast
laserprinter die meteen gedetecteerd wordt
« Reactie #44 Gepost op: 2007/08/20, 13:27:24 »
Citaat van: Duckie
Citaat van: ronny_d
Nou... wat ik inmiddels besloten heb te gaan doen is Samsung bellen en mijn kernel veranderen (usb suspend eruit gooien omdat ik bij Feisty Fawn wil blijven), al weet ik nog niet precies hoe 'kernel aanpassen' in die zin precies moet, maar hoop ik hoe dan ook wel achter te komen.  


Dank je wel voor al je post Duckie!
Ik kan het begrijpen dat je radeloos wordt, maar kan je verzekeren dat ik echt helemaal niets bijzonders heb gedaan met/aan mijn Feisty om de printer te kunnen gebruiken. En zeker niets aan de kernel heb veranderd.
Ik heb vanmiddag de Printer even rechtstreeks aan mijn Laptop gehangen (dus gewoon via de usb aangesloten) waar ook een standaard installatie van Feisty Fawn op staat. Gewoon om eens te zien of ik hetzelfde probleem kon creëren waar jij last van heb, maar ook nu werd ie automatisch gevonden en na het selecteren van de ML-1610 en de standaard driver (gdi) deed hij het ook hierop perfekt.
Ik kan me werkelijk niet voorstellen wat nou het probleem kan zijn waardoor ie het bij jou niet doet.
Hehe... Ik heb inmiddels een vervangend exemplaar van dezelfde printer... en in elk geval is het licht 'groen', nergens een rood licht, dus dat is alvast goed... Eerst nog wat andere dingen doen voordat ik de printer in de computer ga installeren (driver), maar het licht is dus groen! (Die andere had alleen maar rood licht...)

Vanwege dat groene licht, ziet het er allemaal wel veelbelovend uit.

:-)

ronny_d

  • Gast
laserprinter die meteen gedetecteerd wordt
« Reactie #45 Gepost op: 2007/08/21, 22:26:16 »
Citaat van: Duckie
Citaat van: ronny_d
Nou... wat ik inmiddels besloten heb te gaan doen is Samsung bellen en mijn kernel veranderen (usb suspend eruit gooien omdat ik bij Feisty Fawn wil blijven), al weet ik nog niet precies hoe 'kernel aanpassen' in die zin precies moet, maar hoop ik hoe dan ook wel achter te komen.  


Dank je wel voor al je post Duckie!
Ik kan het begrijpen dat je radeloos wordt, maar kan je verzekeren dat ik echt helemaal niets bijzonders heb gedaan met/aan mijn Feisty om de printer te kunnen gebruiken. En zeker niets aan de kernel heb veranderd.
Ik heb vanmiddag de Printer even rechtstreeks aan mijn Laptop gehangen (dus gewoon via de usb aangesloten) waar ook een standaard installatie van Feisty Fawn op staat. Gewoon om eens te zien of ik hetzelfde probleem kon creëren waar jij last van heb, maar ook nu werd ie automatisch gevonden en na het selecteren van de ML-1610 en de standaard driver (gdi) deed hij het ook hierop perfekt.
Ik kan me werkelijk niet voorstellen wat nou het probleem kan zijn waardoor ie het bij jou niet doet.
Nou...: usb Samsung ML1610 print! Hij gedraagt zich in mijn ogen wel een beetje als een gehaktmolen ten opzichte van het 80 grams papier (dit gewicht is volgens handleiding overigens wel ook geschikt voor deze printer) in vergelijking met de parallelle Lexmark die ik had, maar... ik ben blij. Nu is het rode licht alleen als er geen papier in de printer is of als het papier niet goed ligt. Bij die andere, allereerste Samsung printer die ik hier toen ontving, veranderde er aan het rode licht niks, wat ik ook deed of checkte.  Dus ik ben blij.

Natuurlijk ging de installatie van de driver volautomatisch en uiterst simpel via "systeem/beheer/printers" en de driver is gewoon ML1610.

Kortom: probleem opgelost!


Hartelijk dank nog!

Offline Duckie

  • Lid
laserprinter die meteen gedetecteerd wordt
« Reactie #46 Gepost op: 2007/08/22, 00:26:24 »
Dat moet je ook maar net treffen, zo'n printer die niet goed is. Zeker een maandagmorgen apparaat.
Maar gelukkig doet je nieuwe het nu wel.
____________________________________________