Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: GPS coördinaten toevoegen Foto's  (gelezen 2935 keer)

GPS coördinaten toevoegen Foto's
« Gepost op: 2011/08/02, 11:19:59 »
Hallo allemaal,

Bestaat binnen Ubuntu ook een applicatie, waar je handmatig (door middel van een kaart) gps coördinaten  kan toevoegen?

Picassa 3 voor op de Windows kan dat wel, de Picassa 3 voor Ubuntu kan het namelijk niet

Balk in Windows:


Balk in Ubuntu:


Gaat om dit onderdeel dus met name het rode puntje.
Ubuntu ..... na veel problemen, wat zal het worden?

Re: GPS coördinaten toevoegen Foto's
« Reactie #1 Gepost op: 2011/08/02, 11:26:33 »
Dat is al heel lang een bug in de Linux-versie. Enigste oplossing is om de nieuwste onder Wine te installeren. Wekr perfect!

Re: GPS coördinaten toevoegen Foto's
« Reactie #2 Gepost op: 2011/08/02, 11:29:24 »
Okay, zal eens kijken hoe dat in zijn werk gaat.
Ubuntu ..... na veel problemen, wat zal het worden?

Re: GPS coördinaten toevoegen Foto's
« Reactie #3 Gepost op: 2011/08/02, 11:38:41 »
Ik heb even in het softwarecentrum gekeken, maar welke van de drie moet ik hebben?

Wine Windows-prammalader
Wine Microsoft Compatibility Layer
Wine Microsoft compatiliteitslaaf (betavesie)
Ubuntu ..... na veel problemen, wat zal het worden?

Re: GPS coördinaten toevoegen Foto's
« Reactie #4 Gepost op: 2011/08/02, 16:15:32 »
Wine Windows-programmalader ;)

Re: GPS coördinaten toevoegen Foto's
« Reactie #5 Gepost op: 2011/08/02, 18:04:14 »
oeps ja die bedoelde ik ook, die heb ik nu kunnen installeren, hoe moet ik vervolgens te werk gaan?
Is daar een stap voor stap handleiding voor?

Of is het nu een kwestie van de Picassa van Windows downloaden en die setup draaien? (of is dat te makkelijk gedacht).
Ubuntu ..... na veel problemen, wat zal het worden?

Re: GPS coördinaten toevoegen Foto's
« Reactie #6 Gepost op: 2011/08/02, 20:13:20 »
Sorry, ik had je beter meteen een link maar mijn artikel erover gegeven ;)
http://wiki.ubuntu-nl.org/community/PicasaLinux?highlight=%28picasa%29#Picasa_Windows_versie

Re: GPS coördinaten toevoegen Foto's
« Reactie #7 Gepost op: 2011/08/02, 20:35:08 »
Ik ben zag dit in het software Centrum


Bij de eerste Wine Windows-programmalader
Krijg ik de foutmelding als ik picasa38-setup.exe wil uitvoeren. (heb eigenschappen op uitvoerbaar gezet, en rechtermuisknop openen met Wine gedaan )



Als ik Wine Microsoft Windows Compatibilitity Layer wil installeren, moet ik eerst Wine Windows-programmalader de-installeren.
Dus doe ik dat ook,

Maar als ik dan Wine Microsoft Windows Compatibilitity Layer wil installeren, krijg ik de volgende melding:

« Laatst bewerkt op: 2011/08/02, 20:37:09 door Jelle Ruben »
Ubuntu ..... na veel problemen, wat zal het worden?

Offline mrGee

  • Lid
Re: GPS coördinaten toevoegen Foto's
« Reactie #8 Gepost op: 2011/08/02, 20:47:51 »
Hallo

Ik heb hem ook maar eens als Windows exe opgehaald; laat zich zondermeer installeren en
draait daarna prima in Wine. Dat de-installeren/installeren van Wine zaken had nou net niet
gehoeven/gemoeten.

In je foutmelding klaagt ie dat je pakket niet deugt; dat picasa38-setup.exe, download
die anders nog eens. (mijn download grootte; 14276088 bytes( klik rechts eigenschappen))

Er is overigens ook een Linux (beta) versie en een oudere 2.7 versie te downloaden als
deb file, dan heb je geen Wine nodig, zal allicht vlotter lopen, over stabiliteit en functies
kan ik niet oordelen.

Groeten Gerrit
« Laatst bewerkt op: 2011/08/03, 09:08:24 door mrGee »
-- = >  simplify if you can   -- = >

Re: GPS coördinaten toevoegen Foto's
« Reactie #9 Gepost op: 2011/08/02, 20:49:30 »
@MrGee: +1 Behalve dat 2.7 geen GPS ondersteunt. En die bèta heeft dus een probleem met GPS, zoals de TS ook al aangeeft ;)

Re: GPS coördinaten toevoegen Foto's
« Reactie #10 Gepost op: 2011/08/02, 22:05:30 »
@mrGee toen mijn pc Wine Windows-programmalader had, en Wine Microsoft Windows Compatibilitity Layer wou installeren kreeg ik een melding met het verzoek om het wel te doen.

Fijn dat bij jou de installatie wel werkt, helaas bij mij niet...
Ubuntu ..... na veel problemen, wat zal het worden?

Offline mrGee

  • Lid
Re: GPS coördinaten toevoegen Foto's
« Reactie #11 Gepost op: 2011/08/02, 22:22:04 »
Hallo

Ok, ik heb indertijd Wine via Synaptic (pakketbeheerder) geïnstalleerd, weet zo niet meer wat er mee
werd genomen. Ik gebruik dat softwarebeheer nooit, er waren in het begin ook probleempjes mee en dat
zoeken van programma's op naam laat nog wel eens steken vallen. Trouwens dat doet de snelzoek
functie in Synaptic ook.
Maar je kan wine gewoon verwijderen en nogmaals installeren, gooi tussendoor de .wine folder (wel even
zichtbaar maken met ctrl+h) ook weg in je home map (Of kies via Synaptic volledig verwijderen van wine)
en installeer hem daarna.

Groeten Gerrit
-- = >  simplify if you can   -- = >

Re: GPS coördinaten toevoegen Foto's
« Reactie #12 Gepost op: 2011/08/02, 22:49:03 »
Okay alles via Synaptic, dat zal ook mooi zijn, heb ik ook wel eens nagekeken, alleen zie dan door de bomen het bos niet meer. Bedoel, als ik Wine wil hebben. Dan vul ik dat in bij Snelfilter, en dan krijg ik heel veel pakketen te zien. En ja welke moet ik dan gebruiken enzo. Dat vindt ik wat duidelijker in het software centrum.
Ubuntu ..... na veel problemen, wat zal het worden?