Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Raid 1 voor de gedeelte van schijf  (gelezen 604 keer)

Offline vis

  • Lid
Raid 1 voor de gedeelte van schijf
« Gepost op: 2013/04/11, 23:48:54 »
Hallo allemaal,

Is het mogelijk om een raid 1 systeem op te zetten, maar dan alleen voor bepaalde partities? Zo wil ik  bepaalde data niet in raid 1 (grootste gedeelte) en prive data wel, zodat ik meer ruimte over houd om meer op te slaan en toch een soort van backup heb van mijn prive data als er een schijf uitvalt. Of ben ik verplicht om de hele disk in raid 1 te zetten?

Ik heb https://help.ubuntu.com/10.04/serverguide/advanced-installation.html gelezen (zal ook wel ongeveer hetzelfde zijn voor 12.04 die ik wil gebruiken), maar kan hier niet een antwoord vinden op bovenstaande vraag.

Vis

Offline vis

  • Lid
Re: Raid 1 voor de gedeelte van schijf
« Reactie #1 Gepost op: 2013/04/11, 23:57:40 »
Cool! En ook bedankt voor je snelle reply. Dit levert mij al snel 600 - 800 GB op :-). Ik ga morgen hardware bestellen om zelf een NAS in te richten met ubuntu server, ga maar snel bedenken hoe ik de indeling wil.  8-)

Offline vis

  • Lid
Re: Raid 1 voor de gedeelte van schijf
« Reactie #2 Gepost op: 2013/04/12, 11:30:25 »
Hallo Buzzin,

Bedankt voor de tip. Ik zal in het begin gebruik gaan maken met 2 disken. Later dit jaar zal ik mijn NAS opbouw gaan opbouwen en ook nieuwe hardware gaan kopen. Dan zullen er waarschijnlijk wel meerdere disken in gaan komen.