Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: LibreOffice updaten  (gelezen 475 keer)

Offline dickieb

  • Lid
LibreOffice updaten
« Gepost op: 2015/08/30, 12:57:15 »
Beste forumleden,

Ik was gebruiker van Ubuntu, maar heb enige tijd geleden ook Linux Mint 17.1 Rebecca geïnstalleerd. Van deze installatie maakte LibreOffice 4.2.8.2 deel uit. Dit pakket werkt goed, maar de symbolen in de werkbalk (nieuw, openen, direct exporteren als PDF etc) zijn bijna alle grijs in plaats van gekleurd, zoals dat bij LibreOffice onder Ubuntu wel het geval was.

Op de site Computertip staat het stukje: Problemen met Libre Office 4.4? Installeer de nieuwe Libre Office 5.0. Ik heb geen problemen met Libre Office 4.4, dus ik vraag mij af of er ik goed aan doe om de tip om LibreOffice 5.0 te installeren, o te volgen.
Ik aarzel te meer omdat zowel op de site Computertip als op dit forum gewaarschuwd wordt om uit te kijken met het toevoegen van externe pakketbronnen als PPA's, maar de PPA voor LibreOffice 5.0 kan als een uitzondering worden beschouwd.

Is het trouwens (uit veiligheidsoverwegingen) altijd nodig om de nieuwste versie van LibreOffice te gebruiken?

Ik hoor graag de reactie(s).

   

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: LibreOffice updaten
« Reactie #1 Gepost op: 2015/08/30, 13:06:38 »
Voor de veiligheid maakt het niet uit, want de ontwikkelaars van Ubuntu en Mint kunnen ook zelf veiligheidsreparaties uitbrengen voor een oudere versie van LO. Wat ook gebeurt, trouwens.

In jouw situatie zou je kunnen overwegen om je Mint 17.1 op te waarderen naar Mint 17.2:
https://sites.google.com/site/computertip/9

.... dan krijg je automatisch ook een hogere LO-versie, namelijk 4.4.  :)

Re: LibreOffice updaten
« Reactie #2 Gepost op: 2015/08/30, 13:37:10 »
De iconen staan los vd LO versie, upgraden naar versie 5 zal je probleem niet oplossen.
In Softwarebeheer onder LM staan diverse iconen-packs voor LO; als je van de oude kleurige iconen houdt gebruik dan 'Galaxy'. Persoonlijk vind ik die ook veel duidelijker dan die grijze hierogliefen....

Op de website van Computertip staat duidelijk aangegeven wat de voor- en nadelen zijn vd LO PPA. Persoonlijk heb ik geen probleem het toevoegen van de LO PPA, zeker nu de 4.X serie naar EOL gaat. Maar als je geen probleem hebt en niets mist...?

Wat is de 'nieuwste versie' van LO? is een strikvraag: er zijn meerdere 'nieuwste' versies. Zie LO website.
Als ze nog maar updates krijgen.
 

Update:
Voor LO icon-packs, zoek op: libreoffice-style
Daarna: Extra, Opties, LO, Weergave.
« Laatst bewerkt op: 2015/08/30, 13:41:27 door VuurVosje »

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: LibreOffice updaten
« Reactie #3 Gepost op: 2015/08/30, 14:26:22 »
Daarna: Extra, Opties, LO, Weergave.
Toevoeging: standaard staat deze in Ubuntu op Tango (= kleurtjes). Zet je deze op bv SIFR, dan krijg je monochroom iconen. Speel er eens wat mee zou ik zeggen, even zonder dat je een ander icon-pack gaat installeren.

Re: LibreOffice updaten
« Reactie #4 Gepost op: 2015/08/30, 14:38:11 »
Daarna: Extra, Opties, LO, Weergave.
Toevoeging: standaard staat deze in Ubuntu op Tango (= kleurtjes).
TS is overgestapt van Ubuntu op Mint.  ;)

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: LibreOffice updaten
« Reactie #5 Gepost op: 2015/08/30, 14:41:14 »
Daarna: Extra, Opties, LO, Weergave.
Toevoeging: standaard staat deze in Ubuntu op Tango (= kleurtjes).
TS is overgestapt van Ubuntu op Mint.  ;)
Dat is ook wat ik bedoel; het was me niet ontgaan. Mogelijk heeft Mint een andere default. Vandaar.