Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kubuntu en Ubuntu naast elkaar - of toch niet?  (gelezen 6267 keer)

Offline Idzme

  • Lid
    • http://idzme.wordpress.com/
Kubuntu en Ubuntu naast elkaar - of toch niet?
« Gepost op: 2009/01/04, 13:41:51 »
Kwam deze iste tegen, waar duidelijk staat uitgelegd hoe je kubuntu en ubuntu naast elkaar kan draaien. Op zich is dat geen probleem (gewoon bij bestaande ubuntu-desktop ook nog kubuntu-desktop installeren) maar wat lastiger is, hoe haal je kubuntu in zijn geheel weer weg (of ubuntu natuurlijk)

Op deze site http://www.psychocats.net/ubuntu/kde staat dat duidelijk aangegeven en wel hier:
http://www.psychocats.net/ubuntu/puregnome

omdat er toch heel wat vragen op dit forum komen over kde naast genome etc leek het mij een handige aanvulling, zeker voor het verwijderen van een van de desktop omgevingen aangezien sudo apt-get remove ubuntu-desktop bijna niets weghaalt.

groet
idzme
Intel Pentium 4 630, 3000 MHz (15 x 200), 1024 MB (SDRAM), 2x ST3160021A (160 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/100)
Ubuntu 8.10-Xubuntu 8.10
Linux user #464441 / Ubuntu user # 23391
Mini-distro's en het laatste Linux nieuws: http://idzme.wordpress.com
www.twitter.com/basidz

Offline Ramana

  • Lid
Re: Kubuntu en Ubuntu naast elkaar - of toch niet?
« Reactie #1 Gepost op: 2009/01/04, 13:54:16 »
Het kan, maar je krijgt teveel van hetzelfde. Ik bedoel. je krijgt zowel Gnome programma's als KDE programma's die hetzelfde doen. Beter lijkt het mij om uit te gaan van of Ubuntu en daar de KDE desktop aan toe te voegen of uit te gaan van Kubuntu en daar de Gnome desktop aan toe te voegen.  Heb je ubuntu (Gnome), dan kan je een minimale KDE toevoegen, b.v met KDE-core en wat extra KDE-programma's. e.e.a bijt elkaar niet.

Offline 12much

  • Lid
Re: Kubuntu en Ubuntu naast elkaar - of toch niet?
« Reactie #2 Gepost op: 2009/01/04, 17:13:38 »
Hey Ramana,

Citaat
Heb je ubuntu (Gnome), dan kan je een minimale KDE toevoegen, b.v met KDE-core en wat extra KDE-programma's. e.e.a bijt elkaar niet.

ik ben nieuw op dit forum en mijn ervaring met Linux beperkt zich tot het uitproberen/gebruiken van enkele knoppix distri's en Ubuntu 5.10 (alweer enkele jaren geleden.) om gecraschte systemen weer nieuw leven in te blazen. Dat werd geen onverdeeld succes, dus daar ben ik vlug mee gestopt.

In de overtuiging dat Linux in de vorm van Ubuntu een hele grote kans van slagen heeft, hebben we op de laptop van mijn meisje Ubuntu 8.05 laten installeren. Ik ben van plan al mijn pc's om te switchen, maar dat is een ander verhaal. Anneke wil graag kunnen oefenen met blindtypen en de schijf van davilex is daar niet meer geschikt voor. Dus moet het Ktouch worden. Ik heb inmiddels synaptic gebruikt om een KDE werkomgeving te maken via:
systeem/beheer/synaptic pakketbeheer/kDEwerkomgeving/ktouch

Nu werkt Ktouch gewoon  =D maar voor mijn gevoel gewoon in de standaard Gnome omgeving. Wat zie ik nu over het hoofd? De vraag is dus kort door de bocht: waar is nu die KDE werkomgeving gebleven?

Ik heb inmiddels Ubuntu 8.10 gedownload en wilde die parallel aan windows 2000 pro installeren. Dat is helaas niet gelukt maar dat is voor een ander topic. Ik ben nu toch alweer een hele dag aan het knutselen om twee simpele dingen voor elkaar te krijgen...

Vriendelijke groet, Boy
NeverDriveFasterThanYourGuardianAngelCanFly

Offline heir4c

  • Lid
Re: Kubuntu en Ubuntu naast elkaar - of toch niet?
« Reactie #3 Gepost op: 2009/01/04, 18:44:29 »
@12much, Installeer via Synaptic het pakket: kde-core
Er worden een 47 pakketten opgehaald. Tijdens de installatie verschijnt er een venster waar je gevraagd word welk manager er standaard moet gebruikt worden. In het invoerveld zie je 'gdm' (gnome desktop manager) staan. Dit kan je eventueel veranderen. maar dat kan je ook doen na de install. Dus druk gewoon de 'forward' button in (zit in engelse versie)
Wanneer de computer zijn werk heeft gedaan sluit je Synaptic af en herstart de computer of gewoon uitloggen. Wanneer je in het inlog scherm terecht komt klik je linksonder opties aan (of druk F10) Kies hier voor sessies wisselen.
Kies dan KDE. Hierna word je gevraagd of je dit voor deze sessie wilt of als default, dat kies je dus zelf, je kan altijd via dit menu terugkeren naar gnome. Log in. Nu start de KDE omgeving op.
Ik hoop dat ik je daarmee van dienst ben geweest. Niet goed geld terug.  =D
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Offline 12much

  • Lid
Re: Kubuntu en Ubuntu naast elkaar - of toch niet?
« Reactie #4 Gepost op: 2009/01/04, 19:58:28 »
Hallo Heir4c,

bedankt voor je reaktie.

Citaat
Tijdens de installatie verschijnt er een venster waar je gevraagd word welk manager er standaard moet gebruikt worden. In het invoerveld zie je 'gdm' (gnome desktop manager) staan.

*Als ik de [Opties] button tijdens het opstarten gebruik, is optie 1:xclient opstarten. 2: gnome. Indien ik voor Gnome kies, doet mijn netwerk het niet meer. Betekent dat, dat ik de "verkeerde" optie heb gekozen tijdens de installatie?

*Het grappige is, dat ik dus Ktouch heb kunnen installeren met Synaptic en dat het gewoon werkt onder Gnome (of is het nu xclient zoals eerder vermeld?)

*Ik ga die KDE-core installeren en kijk waar het schip strand (boem is ho, plons is water:-) maar voor het Blindtype-proggie Ktouch is dat dus niet meer nodig blijkbaar.

Laat weer van me horen, groet,

Boy
NeverDriveFasterThanYourGuardianAngelCanFly

Offline heir4c

  • Lid
Re: Kubuntu en Ubuntu naast elkaar - of toch niet?
« Reactie #5 Gepost op: 2009/01/04, 20:12:38 »
Om enkel eens in de KDE omgeving te werken kies je in het opties>sessies kiezen voor kde.
Dit kan je dus standaard instellen of tijdelijk.
Het beste is te kiezen voor 'Xclient' omdat je dan de gdm start, dus gnome desktop manager als je die standaard gekozen hebt (heb je kdm gekozen dan start die mee op) en de instellingen die je zelf gedaan hebt zeker meeneemt in de opstart, heb dit ook al eens opgestart in 'Gnome' maar dan mankeerde er ook soms wel iets.
Als je dus de KDE-core installeerd en je ziet dat venster, laat dat dan voor wat het is en druk gewoon op volgende, dan kan je zoals ik al schreef later nog kiezen in het login scherm.
KDE programmas werken ook in gnome maar dan worden dus extra pakketten opgehaald maar zal in de gnome omgeving werken.
« Laatst bewerkt op: 2009/01/07, 02:33:50 door heir4c »
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Re: Kubuntu en Ubuntu naast elkaar - of toch niet?
« Reactie #6 Gepost op: 2009/01/04, 20:17:58 »
KDE is niet alleen een verzameling programma's. Wanneer je KDE-programma's in GNOME draait, heb je echt geen KDE draaiende. Je hebt de KDE-interface niet, en dat is toch wel cruciaal voor een KDE-ervaring.

Offline heir4c

  • Lid
Re: Kubuntu en Ubuntu naast elkaar - of toch niet?
« Reactie #7 Gepost op: 2009/01/04, 20:41:06 »
Dat word hier ook niet beweerd.
Tenandere, Cumulus, als ik Kubuntu zou willen draaien, dan zal ik Kubuntu installeren en niet via Ubuntu de KDE erbij voegen, doe je ook niet als je Xubuntu wil hebben. (Beter dus de .iso van Kubuntu of Xubuntu downloaden dus als je volledig KDE of Xfce wil hebben.)
« Laatst bewerkt op: 2009/01/07, 01:46:56 door heir4c »
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Offline Idzme

  • Lid
    • http://idzme.wordpress.com/
Re: Kubuntu en Ubuntu naast elkaar - of toch niet?
« Reactie #8 Gepost op: 2009/01/04, 22:20:48 »
Waar het mij alleen om ging is dat er mensen zijn die kde en gnome naast elkaar hebben draaien. Had ik ook en toen ik kubuntu-desktop wilde verwijderen kwam ik erachter dat er bijna niets werd weggehaald in tegenstelling tot wanneer je de kubuntu-desktop installeerd. Toen kwam ik op de iste in mijn eertse post dus dacht laat ik dit delen.

geen waarde oordeel over kde of gnome of wat beter is, alleen ter info voor mensen die dit nuttig achten...

dus geen ruzie he :)

gr idzme
Intel Pentium 4 630, 3000 MHz (15 x 200), 1024 MB (SDRAM), 2x ST3160021A (160 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/100)
Ubuntu 8.10-Xubuntu 8.10
Linux user #464441 / Ubuntu user # 23391
Mini-distro's en het laatste Linux nieuws: http://idzme.wordpress.com
www.twitter.com/basidz

Offline heir4c

  • Lid
Re: Kubuntu en Ubuntu naast elkaar - of toch niet?
« Reactie #9 Gepost op: 2009/01/04, 22:26:35 »
We maken geen ruzie hoor, wees gerust, ik weet dat cumulus een KDE fan is en daar heb ik geen enkel probleem mee.
Het ging er enkel om dat cumulus de indruk had dat we met onze instructies aangaven dat je dan éénzelfde bereikt dan als je Kubuntu zelf installeerd. En een discussie daarover daar is er al een topic over, dus haal ik het niet in mijn hoofd om dat naar hier te verplaatsen.  ;)
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Offline 12much

  • Lid
Re: Kubuntu en Ubuntu naast elkaar - of toch niet?
« Reactie #10 Gepost op: 2009/01/06, 21:07:11 »
In ieder geval dan toch bedankt voor de antwoorden. Het maakte in ieder geval een boel duidelijk. Zelfs naast elkaar nemen beide Ubuntu's minder plaats in beslag dan een willekeurige windowsomgeving op NTFS. En daar ging het uiteindelijk om toch?

Vriendelijke groet en tot de volgende vragen....Boy
NeverDriveFasterThanYourGuardianAngelCanFly

Offline woteb

  • Lid
Re: Kubuntu en Ubuntu naast elkaar - of toch niet?
« Reactie #11 Gepost op: 2009/01/06, 21:27:10 »
Kubuntu-desktop is niets anders dan een meta-pakket. Hiermee wordt feitelijk kdebase/kde-core geïnstalleerd + een heleboel extra. Voor KDE an sich heb je aan kdebase of kde-core (ietsje uitgebreider) genoeg. Dan heb je een basis KDE desktop zonder overbodige toeters en bellen.

Hier wat je met kdebase eigenlijk installeert (kdebase voor Debian SID):
Citaat

base components from the official KDE release

KDE (the K Desktop Environment) is a powerful Open Source graphical desktop environment for Unix workstations. It combines ease of use, contemporary functionality, and outstanding graphical design with the technological superiority of the Unix operating system.

This metapackage includes the nucleus of KDE, namely the minimal package set necessary to run KDE as a desktop environment. This includes the window manager, taskbar, control center, a text editor, file manager, web browser, X terminal emulator, and many other programs and components.

Tags: User Interface: X Window Systeem, Role: Metapackage, Application Suite: KDE, Interface Toolkit: Qt, X Window Systeem: Application
      dep: hal
          Hardware Abstraction Layer
      of kfreebsd-gnu
          virtueel pakket geboden door type-handling
      of hurd
          The GNU Hurd
      dep: kappfinder (>= 4:3.5.9.dfsg.1-6)
          non-KDE application finder for KDE
      dep: kate (>= 4:3.5.9.dfsg.1-6)
          advanced text editor for KDE
      dep: kcontrol (>= 4:3.5.9.dfsg.1-6)
          control center for KDE
      dep: kdebase-bin (>= 4:3.5.9.dfsg.1-6)
          core binaries for the KDE base module
      dep: kdebase-data (>= 4:3.5.9.dfsg.1-6)
          shared data files for the KDE base module
      dep: kdebase-kio-plugins (>= 4:3.5.9.dfsg.1-6)
          core I/O slaves for KDE
      dep: kdepasswd (>= 4:3.5.9.dfsg.1-6)
          password changer for KDE
      dep: kdeprint (>= 4:3.5.9.dfsg.1-6)
          print system for KDE
      dep: kdesktop (>= 4:3.5.9.dfsg.1-6)
          miscellaneous binaries and files for the KDE desktop
      dep: kfind (>= 4:3.5.9.dfsg.1-6)
          file-find utility for KDE
      dep: khelpcenter (>= 4:3.5.9.dfsg.1-6)
          help center for KDE
      dep: kicker (>= 4:3.5.9.dfsg.1-6)
          desktop panel for KDE
      dep: klipper (>= 4:3.5.9.dfsg.1-6)
          clipboard utility for KDE
      dep: kmenuedit (>= 4:3.5.9.dfsg.1-6)
          menu editor for KDE
      dep: konqueror (>= 4:3.5.9.dfsg.1-6)
          KDE's advanced file manager, web browser and document viewer
      dep: konqueror-nsplugins (>= 4:3.5.9.dfsg.1-6)
          Netscape plugin support for Konqueror
      dep: konsole (>= 4:3.5.9.dfsg.1-6)
          X terminal emulator for KDE
      dep: kpager (>= 4:3.5.9.dfsg.1-6)
          desktop pager for KDE
      dep: kpersonalizer (>= 4:3.5.9.dfsg.1-6)
          installation personalizer for KDE
      dep: ksmserver (>= 4:3.5.9.dfsg.1-6)
          session manager for KDE
      dep: ksplash (>= 4:3.5.9.dfsg.1-6)
          the KDE splash screen
      dep: ksysguard (>= 4:3.5.9.dfsg.1-6)
          system guard for KDE
      dep: ktip (>= 4:3.5.9.dfsg.1-6)
          useful tips for KDE
      dep: kwin (>= 4:3.5.9.dfsg.1-6)
          the KDE window manager
      dep: libkonq4 (>= 4:3.5.9.dfsg.1-6)
          core libraries for Konqueror
      dep: pmount
          mount removable devices as normal user
      of kfreebsd-gnu
          virtueel pakket geboden door type-handling
      of hurd
          The GNU Hurd
      rec: kdm (>= 4:3.5.9.dfsg.1-6)
          X display manager for KDE
      sug: kdebase-doc-html (>= 4:3.5.9.dfsg.1-6)
          KDE base documentation in HTML format

Dit is dus een heel kale KDE, niets meer dan de basis.
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

Re: Kubuntu en Ubuntu naast elkaar - of toch niet?
« Reactie #12 Gepost op: 2009/01/06, 21:49:14 »
Misschien een domme vraag, maar is het niet eenvoudiger werken met het CLI-commando "tasksel" als je een hele desktop-omgeving wil installeren en terug verwijderen?
Xubuntu 11.04 - Xfce 4.8 - SSD Vertex 2 (Extended) 60 GB

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Kubuntu en Ubuntu naast elkaar - of toch niet?
« Reactie #13 Gepost op: 2009/01/06, 21:54:09 »
Het installeren werkt wel, maar het verwijderen niet, dacht ik.

meryanok

  • Gast
Re: Kubuntu en Ubuntu naast elkaar - of toch niet?
« Reactie #14 Gepost op: 2009/01/07, 01:24:31 »
Heb ook KDE + programma's bij me pas geinstalleerde ubuntu 8.04 geinstalleerd waarnaar ik erachter kwam dat je lijst vol kwam te staan met ook programma's van KDE. Dus eraf gegooid via die site bovenaan de pagina hier:

"Op deze site http://www.psychocats.net/ubuntu/kde staat dat duidelijk aangegeven en wel hier:
http://www.psychocats.net/ubuntu/puregnome"

Nu werken verscheidene applets niet meer als je ze wilt toevoegen ('OAFIID;GNOME_Panel_TrashApplet') Tevens ook van het bureaublad verdwenen.

Daar komt nog bij dat de 'netwerk' icoon bij locaties verdwenen is.

Iemand enig idee?

Wou van Windows XP af vanwege irritante 'kwaaltjes' maar ziet ernaar uit dat ubuntu ook nog ver van 'volmaakt' is. (excuses voor de 'fanatics' onder ons)



Re: Kubuntu en Ubuntu naast elkaar - of toch niet?
« Reactie #15 Gepost op: 2009/01/07, 02:26:59 »
Citaat
Wou van Windows XP af vanwege irritante 'kwaaltjes' maar ziet ernaar uit dat ubuntu ook nog ver van 'volmaakt' is.

Dus jij wilt beweren wanneer je alles door elkaar installeerd ( iets wat bij windows al niet mogelijk is) en dan de boel weer half sloopt, Ubuntu nog verre van volmaakt is ?

Weet je eigenlijk wel wat voor een grote ingrijpende zaken hebt gedaan in Ubuntu ?
En dat nog wel terwijl het systeem gewoon aan het werk was.

Dit zal je nooit lukken in windows, sterker nog, wanneer je 0,01 procent in windows zou doen als wat je nu hebt gedaan zou je windows opnieuw moeten installeren..

En dit heeft nix te maken met fanatiek zijn.
Dit heeft te maken met het feit dat je totaal geen besef hebt wat je zojuist gedaan hebt in een OS.

En dat zelfs na deze mishandeling het hele OS je nog trouw is en dat 99% nog steeds werkt.
Dat je dingen mee verwijdert hebt, sja daar zal je mee moeten leven.

En ff de moeite moeten nemen die opnieuw te installeren en of goed te configureren.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

meryanok

  • Gast
Re: Kubuntu en Ubuntu naast elkaar - of toch niet?
« Reactie #16 Gepost op: 2009/01/07, 11:00:01 »
bedankt

Offline vanadium

  • Lid
Re: Kubuntu en Ubuntu naast elkaar - of toch niet?
« Reactie #17 Gepost op: 2009/01/07, 11:38:32 »
Ik denk ook dat wat jij aangeeft niet onder de noemer "kwaaltjes" thuishoort, hoewel de kwaaltjes er ongetwijfeld zijn, ook onder Ubuntu. Je hebt massaal veel geïnstalleerd en massaal veel verwijderd, dus kan er (1) ondertussen wel wat te veel weggehaald zijn en kunnen er  (2) configuratieproblemen zijn ter hoogte van je account.

Voor (1) moet je eens ubuntu-desktop herinstalleren: "sudo apt-get install ubuntu-desktop" (of gebruik pakketbeheer). Als er al iets te veel weg is, dan zal dit commando alles wat bij het basissysteem hoort, terugzetten.

Als er dan nog problemen zijn, identificeer ze goed. Ofwel repareer je handmatig, mar je kan ook gewoon je ganse account "resetten". Bijvoorbeeld, een netwerkicoon dat weg is, dat kan je er gewoon weer bijzetten: ubuntu zal dat niet automatisch doen (de filosofie is dat jij, en niet het systeem, bepaalt hoe je desktop ingericht is).

Om je account te resetten, kan je gewoon een nieuwe creëren. Ik garandeer (bijna) dat alles dan meteen terug werkt "out of the box" (als je (1) gedaan hebt, tenminste). Wellicht wil je echter je oude accountnaam terug, en dan wordt het wat omslachtiger (als we het op een eenvoudige en veilige wijze doen):

0) Verplaats je gebruikersbestanden weg van je home directory (/home/jegebruikersnaam) = heb ten allen tijde een goede backup

1) maak een nieuwe account. Geef die *alle* rechten (inclusief root).
2) log in op die nieuwe account, wis je oorspronkelijke account
3) wis ook nog eens je oude home directory (als beheerder, natuurlijk)
4) voeg nu een nieuwe gebruiker toe met je oorspronkelijke loginnaam. Geef die alle rechten.

Daarna kan je terug inloggen met je gewone login naam, en alles zou op "fabrieksinstelling" moeten staan.

Er zijn nog veel gemakkelijker en vluggere manieren om dit te doen, mar dat gaat via de commandoprompt en je moet al goed weten wat je doet, vandaar enkel aanbevelingen voor de "fool proof" methode.

Offline mp

  • Lid
Re: Kubuntu en Ubuntu naast elkaar - of toch niet?
« Reactie #18 Gepost op: 2009/01/07, 11:47:47 »
Wou van Windows XP af vanwege irritante 'kwaaltjes' maar ziet ernaar uit dat ubuntu ook nog ver van 'volmaakt' is. (excuses voor de 'fanatics' onder ons)
Er staat in documentatie vaak aangegeven dat bij een combinatie van KDE en GNOME soms dingen conflicteren. Dat is geen kwaaltje in Ubuntu, maar een conflictsituatie tussen verschillende desktopomgevingen - wat maar normaal is. Als je nu gewoon GNOME (zoals in standaard Ubuntu) zou gebruiken zou er niets aan de hand zijn.

meryanok

  • Gast
Re: Kubuntu en Ubuntu naast elkaar - of toch niet?
« Reactie #19 Gepost op: 2009/01/07, 12:12:14 »
Bedankt. Heb nu ubuntu opnieuw geinstalleerd aangezien de locatie iconen ook niet meer werkte. Was misschien wel makkelijker geweest om ubuntu desktop alleen te installeren. Blijven de updates dan intact?

Bedankt voor de moeite in ieder geval.

meryanok

  • Gast
Re: Kubuntu en Ubuntu naast elkaar - of toch niet?
« Reactie #20 Gepost op: 2009/01/07, 12:36:24 »
Krijg je hetzelfde effect, als je mythbuntu bij ubuntu op zet?

Offline vanadium

  • Lid
Re: Kubuntu en Ubuntu naast elkaar - of toch niet?
« Reactie #21 Gepost op: 2009/01/07, 15:35:38 »
Het herinstalleren van Ubuntu houdt natuurlijk de ultieme "reset" in, en je bent gegarandeerd alle "ballast" weer kwijt. En zeer lang duurt het niet.

Citaat
Was misschien wel makkelijker geweest om ubuntu desktop alleen te installeren.
Klopt. Voordeel van een herinstallatie is dat je helemaal op zeker speelt.

Citaat
Blijven de updates dan intact?
Jazeker. Bij een herinstallatie niet, maar die haal je onmiddellijk weer binnen na installatie.

Installeren van ubuntu-desktop was mogelijk niet eens nodig, maar door het te installeren (of minstens te kijken of het geïnstalleerd is) ben je zeker dat je alle essentiële Ubuntupakketten hebt.

Re: Kubuntu en Ubuntu naast elkaar - of toch niet?
« Reactie #22 Gepost op: 2009/01/07, 15:50:33 »
Heb ook KDE + programma's bij me pas geinstalleerde ubuntu 8.04 geinstalleerd waarnaar ik erachter kwam dat je lijst vol kwam te staan met ook programma's van KDE. Dus eraf gegooid via die site bovenaan de pagina hier:

"Op deze site http://www.psychocats.net/ubuntu/kde staat dat duidelijk aangegeven en wel hier:
http://www.psychocats.net/ubuntu/puregnome"

Nu werken verscheidene applets niet meer als je ze wilt toevoegen ('OAFIID;GNOME_Panel_TrashApplet') Tevens ook van het bureaublad verdwenen.

Daar komt nog bij dat de 'netwerk' icoon bij locaties verdwenen is.

Iemand enig idee?

Wou van Windows XP af vanwege irritante 'kwaaltjes' maar ziet ernaar uit dat ubuntu ook nog ver van 'volmaakt' is. (excuses voor de 'fanatics' onder ons)



Ik sluit me aan bij het vorige commentaar. Wanneer je nog eens een beschuldiging maakt, zorg dan dat je weet waarover je praat.