Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Windows7 heeft mijn backup-schijf gebruikt voor "system reserve"  (gelezen 1533 keer)

Offline vinx77

  • Lid
Mijn interne backup-schijf van 1TB is overschreven door een 100MB grote "System Reserved" van Windows 7.

Heeft iemand een idee wat te doen? Hoe kan ik mijn foto's en ander belangrijke data terug krijgen?

Ik vond http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=1154829 maar wil graag horen of er in 2012 andere methodes zijn.
« Laatst bewerkt op: 2012/02/07, 14:17:43 door vinx77 »

Offline jan11000

  • Lid
Re: Windows7 heeft mijn backup-schijf gebruit voor "system restore"
« Reactie #1 Gepost op: 2012/02/05, 13:53:06 »
-Zoek eens op uefi, dit is meestal 100MB, dan zet windows/bios als uitbreiding 100MB op je harde schijf. Dit is wat jij aan de hand hebt denk ik.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1351243

-En je hebt moederborden met dual bios(gigabyte) die een kopie van de bios naar je hd kopieert, indien je raid 0 hebt kan het zijn dat je data overschreven wordt. De grootte hiervan weet ik niet. Bij mijn gigabyte moedrbord kun je dit uitzetten.

Offline vinx77

  • Lid
Re: Windows7 heeft mijn backup-schijf gebruit voor "system restore"
« Reactie #2 Gepost op: 2012/02/05, 23:19:19 »
@Jan11000, bedankt! Ik denk dat dit is gebeurd, want in mijn bios geeft ie ook sindsdien aan dat er een UEFI-schijf is. Dat dit uit te zetten is in het Bios, terwijl het tijdens de W7-installatie is gebeurd, vind ik wel vreemd - moet ik me nog maar wat meer in inlezen.

Testdisk heeft vandaag wel de gedeeltelijk overschreven partitie gevonden tijdens een "deep scan" (Intel Partition Table), maar geeft het helaas niet aan bij de herstel-stap. Als ik scan met "None" als partitie tabel, dan vind ie 'm meteen maar kan niet schrijven omdat ik "none" heb geselecteerd. Als ik de files wil zien met "P" dan geeft ie aan dat het filesysteem beschadigd is en daarom geen files kan laten zien.

Wat raad je aan? Een nieuwe MBR maken met de data en daarmee ook de UEFI-schijf verwijderen? Of een andere tool gebruiken? Photorec vindt bijna alles, maar ik moet dan nog een 1TB schijf kopen terwijl ik dat niet nodig heb.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Windows7 heeft mijn backup-schijf gebruit voor "system restore"
« Reactie #3 Gepost op: 2012/02/06, 10:48:47 »
Het is hier geen Windows-hulpforum, hè.

Offline vinx77

  • Lid
Re: Windows7 heeft mijn backup-schijf gebruit voor "system restore"
« Reactie #4 Gepost op: 2012/02/07, 13:04:39 »
Beste poortwachters, als ik aangereden wordt door een vrachtauto, mag ik toch ook vragen op een fietsenforum hoe ik mijn fiets weer uit de kreukels kan krijgen? Ik zou het dan ook niet fijn vinden dat ik verwezen wordt naar het vrachtauto-forum of vragen worden gesteld hoe de vrachtauto dat heeft kunnen doen, of te horen krijge dat ik dat niet moet willen. Jan11000 heeft het prima uitgelegd wat er aan de hand is, waarvoor dank.

Backupschijf is EXT4, OS is Ubuntu uiteraard. De eerste 100MB is dus weg en ik wil redden wat er te redden valt. Een werkende oplossing is Photorec, maar dan heb ik nog een extra 1TB schijf nodig. Ik zoek dus een betere oplossing. Zou ik bijvoorbeeld een nieuwe MBR (gegevens gevonden met Testdisk) kunnen schrijven? Zo ja, hoe? Alvast bedankt.

Offline Dave

  • Lid
Re: Windows7 heeft mijn backup-schijf gebruikt voor "system reserve"
« Reactie #5 Gepost op: 2012/02/07, 15:03:56 »
groot gelijk. Ik ga ook altijd naar de fietsenmaker met m'n Opeltje  :evil:

Pieter2

  • Gast
Re: Windows7 heeft mijn backup-schijf gebruikt voor "system reserve"
« Reactie #6 Gepost op: 2012/02/08, 17:05:43 »

Citaat
Backupschijf is EXT4, OS is Ubuntu uiteraard.
De extra info die je nu pas geeft, komt als mosterd na de maaltijd en dat had ik dus nooit kunnen weten!
Of wel?!

Niet nu pas, gisteren 13.04