Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu server en TorrentFlux  (gelezen 3017 keer)

Ubuntu server en TorrentFlux
« Gepost op: 2010/05/08, 14:59:50 »
Hallo Ubuntu fans,

Ik heb een LAMP Ubuntu 10.04 server opgezet en heb daar TorrentFlux op gezet.
TorrentFlux doet het zoals hij moet dus ik heb weinig te klagen.
Echter vraag ik me af hoe ik de files kan beheren vanaf een andere computer? Hiermee bedoel ik files verplaatsen enzo...
Ik wil namelijk een bestand dat ik al gedownload heb op een andere computer gaan seeden op de server.
De MySQL heb ik volgens mij automatish laten beheren door TorrentFlux.

Ideën?

Re: Ubuntu server en TorrentFlux
« Reactie #1 Gepost op: 2010/05/08, 15:46:49 »
Ik heb er nu even FreeNas op gezet maar ik ben niet echt tevreden met transmission...
Dus als iemand een idee heeft...
« Laatst bewerkt op: 2010/05/08, 22:54:26 door ubuntu4life »

Offline EarthMind

  • Lid
Re: Ubuntu server en TorrentFlux
« Reactie #2 Gepost op: 2010/05/10, 11:48:37 »
Zelf ben ik overgeschakeld van torrentflux naar transmission om verschillende redenen:

- Torrentflux is oud en mist vele belangrijke functies die ik nodig heb. Het is ook een tijdje geleden dat ze nog eens een nieuwe versie hebben uitgebracht
- Torrentflux gebruikt teveel processor vermogen
- Torrentflux gebruikt veel te veel RAM

Om je bestanden te verplaatsen van server installeer gewoon Transmission (of een andere torrent client) ook op die server and kopieer de bestanden naar de downloadmap van je nieuwe server, voeg dan je torrent bestand toe in Transmission en deze checkt dan automatisch de inhoud van je bestanden en gaat het vervolgens verder vanaf het punt waar je andere server gestopt was. Als je bestand al volledig gedownload was, dan gaat Transmission gewoon verder met seeden.

Je hoeft niet per se Torrenflux of Transmission te gebruiken. Er zijn genoeg alternatieven zoals bijvoorbeeld rtorrent met Avalanche als webinterface, of Vuze heeft ook een webinterface.
Geen Dropbox maar Wuala!

Re: Ubuntu server en TorrentFlux
« Reactie #3 Gepost op: 2010/05/10, 18:10:50 »
nog veelzijdiger is rtorrent, hier staan enkele mogelijkheden:

http://kmandla.wordpress.com/2007/05/02/howto-use-rtorrent-like-a-pro/
« Laatst bewerkt op: 2010/05/10, 18:12:36 door Ward De Ridder »
http://leerubuntu.org (ubuntu zonder moeilijke woorden)
VoidWarranties (Hackerspace) Antwerpen
Microsoft isn't evil, they just make really crappy operating systems. - Linus Torvalds

Re: Ubuntu server en TorrentFlux
« Reactie #4 Gepost op: 2010/05/10, 20:52:23 »
Dank voor de replies :)

Ik had nog even naar rtorrent  gekeken maar toen ik er achter kwam dat je elke keer rtorrent.rc moet aanpassen als je een torrent toevoegt (dacht ik) ben ik verder gaan kijken.
Op een of andere manier wordt internet heel traag als ik transmission, utorrent of bittorrent gebruik. Dit was niet echt het geval bij torrentflux.

Ik zal Avalanche proberen. Het ziet er goed uit, heeft een goede WiKi ik hoor veel goeds van rtorrent...

Ik houd jullie op de hoogte !

Re: Ubuntu server en TorrentFlux
« Reactie #5 Gepost op: 2010/05/10, 20:57:01 »
Ik ben bijna zover. Ik twijfel alleen nog aan het volgende;
Wat is beter/makkelijker/stabieler;
wTorrent of rTorrent met Avalanche?
???
« Laatst bewerkt op: 2010/05/10, 21:15:27 door ubuntu4life »

Offline EarthMind

  • Lid
Re: Ubuntu server en TorrentFlux
« Reactie #6 Gepost op: 2010/05/10, 22:48:31 »
wTorrent ken ik niet maar rtorrent is een veel gebruikte alternatief. Avalanche is iets nieuws en heeft dezelfde webUI als Transmissions, gewoon een beetje uitgebreider. Ik heb het eerlijk gezegd zelf nog niet kunnen uittesten.

De ontwikkelaar kan je op het ubuntu forum vinden:
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=1411086

En ivm met je verbindingsproblemen met Transmission: je kan zowel je upload als je download je snelheid limiteren.
Geen Dropbox maar Wuala!

Offline EarthMind

  • Lid
Re: Ubuntu server en TorrentFlux
« Reactie #7 Gepost op: 2010/05/10, 23:03:31 »
'k Heb het juist eens bekeken en wTorrent IS rtorrent, het is gewoon een op web gebaseerd gebruikersinterface, zoals Avalanche. Ze maken dus allebei gebruik van rTorrent als backend. Welke dat je kiest hangt puur van je eigen interesse af.
Geen Dropbox maar Wuala!

Re: Ubuntu server en TorrentFlux
« Reactie #8 Gepost op: 2010/05/11, 00:08:21 »
Dank EarthMind,
Ik wist wel dat het allemaal rTorrent was alleen misschien is de een wel veel beter dan de ander...
Ik denk dat ik gewoon voor Avalanche ga.

Bij TorrentFlux heb ik nooit hoeven te limiteren, dat is juist het gekke.

Offline EarthMind

  • Lid
Re: Ubuntu server en TorrentFlux
« Reactie #9 Gepost op: 2010/05/11, 22:12:59 »
Ik vind het ook wel gek want in mijn geval was Transmission een probleem op al mijn problemen, nl. hoge CPU & RAM gebruik en onstabiele software.

Avalanche is een goeie keuze want de ontwikkelaar is er nog volop aan bezig en is open voor suggesties. Ikzelf ben ook van plan Avalanche uit te proberen.
Geen Dropbox maar Wuala!

Re: Ubuntu server en TorrentFlux
« Reactie #10 Gepost op: 2010/09/01, 19:18:07 »
Rtorrent is het meest efficiente alternatief wat mij betreft. Torrentflux vond ik maar niks. Allemaal veel te log, maar dat is al wel weer een jaar of 3 geleden.

Zelf gebruik ik rtorrent met de rutorrent webfrontend http://code.google.com/p/rutorrent/. Dat ziet er allemaal erg utorrentish uit. En rss ondersteuning dat vind ik ook altijd wel handig.
Heb een scan directory aangegeven in mn .rtorrent.rc die kijkt of er nieuwe torrents bij zijn gekomen. Die map automount ik van mn seedbox naar mn desktop. En dan is het torrent downloaden van de site in de map zetten en wachten tot het klaar is. Kind kan de was doen.

 



« Laatst bewerkt op: 2010/09/01, 19:21:36 door karlhungus »