Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Yahoo installeren op ubuntu netbook versie  (gelezen 1422 keer)

Yahoo installeren op ubuntu netbook versie
« Gepost op: 2011/10/12, 10:01:37 »
Ik had dus een vraagje, ik zit namelijk met een probleem. Ik heb alleen een webcam op mijn kleine laptop met de ubuntu netbook edition en ik wil graag yahoo messenger installeren. Ik wil namelijk chatten met de webcam met mijn vrienden in Indonesie en aangezien zij enkel internet in een internetcafe kunnen krijgen waar alleen yahoo messenger geinstalleerd is, moet ik dus wel yahoo messenger hebben. Heeft iemand enig idee hoe ik op het netbook yahoo messenger geinstalleerd kan krijgen?
Cha-no-yu If man has no tea in him, he is incapable of understanding truth and beauty.  ~Japanese Proverb


Re: Yahoo installeren op ubuntu netbook versie
« Reactie #1 Gepost op: 2011/10/12, 10:06:17 »
Je kan in Empathy (de standaard IM client in Ubuntu) wel verbinding maken met Yahoo Messenger maar of de webcam dan ook werkt weet ik niet. Er is hier volgens mij vorige week ook nog een topic over geweest.

edit gevonden: http://forum.ubuntu-nl.org/software-en-configuratie/yahoo-messenger/ Webcam kan dus niet in Empathy icm Yahoo blijkbaar. De TS in dat topic zegt dat ie Yahoo Messenger voor Windows in Wine wel aan de praat kreeg. Dat zou je ook nog kunnen proberen dus, maar verwacht er niet te veel van.
« Laatst bewerkt op: 2011/10/12, 10:10:16 door erik1984 »

Re: Yahoo installeren op ubuntu netbook versie
« Reactie #2 Gepost op: 2011/10/12, 10:16:41 »
Ohjee, hoe doe ik dat ook alweer?
Cha-no-yu If man has no tea in him, he is incapable of understanding truth and beauty.  ~Japanese Proverb


Offline Da Freeze

  • Lid
Re: Yahoo installeren op ubuntu netbook versie
« Reactie #3 Gepost op: 2011/12/30, 19:18:34 »
Ohjee, hoe doe ik dat ook alweer?

Hetzelfde probleem zit ik ook mee. Zowel met Yahoo messenger als een Indonesische vriendin. :P
Installeer Wine uit de repository.
Toepassingen->Wine->Wine programma`s verwijderen.
Nu moet je dus de messenger downloaden en vervolgens installeren met Wine.
De laatste Yahoo crasht bij mij hopeloos als ik inlog.

Een versie uit 2010 crasht wat later, op het moment dat ik een naam dubbelklik om te chatten. Voorlopig is het allemaal rommel. Hoewel...voorlopig....het is al jaren rommel.  =D

Re: Yahoo installeren op ubuntu netbook versie
« Reactie #4 Gepost op: 2011/12/30, 23:45:06 »
Kopete schijnt het te ondersteunen.

Offline Da Freeze

  • Lid
Re: Yahoo installeren op ubuntu netbook versie
« Reactie #5 Gepost op: 2011/12/31, 11:38:45 »
Kopete schijnt het te ondersteunen.

Dat klopt, Kopete gebruik ik hier al 2 jaar voor. Het enige probleem met Kopete is dat sinds MS zijn messenger protocol heeft gewijzigd, ik met geen mogelijkheid msn meer in Kopete krijg. Mijn Yahoo account werkt daarentegen nog prima in Kopete. Maar door al het sleutelen in het systeem om msn weer op Kopete te krijgen, werkt mijn Kopete in zijn geheel niet meer. Dus vandaar dat ik Yahoo onder Wine heb geprobeerd.  >:(

Re: Yahoo installeren op ubuntu netbook versie
« Reactie #6 Gepost op: 2011/12/31, 12:16:56 »
Je kunt Kopete opnieuw installeren en de configuratiebestanden verwijderen ;)

find ./ -name "*kopete*" -exec rm -rf {} \;

Dit commando verwijdert alle bestanden/mappen die de naam "kopete"in zich dragen in je persoonlijke map.

Offline Da Freeze

  • Lid
Re: Yahoo installeren op ubuntu netbook versie
« Reactie #7 Gepost op: 2011/12/31, 16:04:41 »
Bedankt voor de tip Cumulus007, maar heeft dit niet hetzelfde effect door alles met Kopete op te zoeken en te verwijderen in Synaptec?

Edit: Nee dus! Kopete met webcam werkt weer probleemloos! Nu weer opnieuw proberen msn aan de praat te krijgen! Cumulus007, appeltaart voor jou!