Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Skype installeren  (gelezen 503 keer)

Offline Ben Guzzi

  • Lid
Skype installeren
« Gepost op: 2017/03/08, 18:42:32 »
Na installatie van Ubuntu 16.04 LTS geprobeerd Skype te installeren. Helaas. Zowel DEB als RPM geeft geen resultaat. Wat doe ik fout, wie kan me helpen?

DarkEra

  • Gast
Re: Skype installeren
« Reactie #1 Gepost op: 2017/03/08, 18:53:15 »
http://askubuntu.com/questions/775087/how-to-install-skype-in-ubuntu-16-04 Simpeler kan niet.

RPM gaat zowiezo niet, dat is voor Fedora, openSUSE en andere distro's die RPM gebruiken.
« Laatst bewerkt op: 2017/03/08, 18:54:58 door Maik »

Re: Skype installeren
« Reactie #2 Gepost op: 2017/03/08, 20:48:55 »
Al eens in de synappakketbeheerder gekeken, of Skype erbij staat ???

Zo ja, dan: herladen > systeem bijwerken > Toepassen > Skype markeren om te installeren en > toepassen (de bijkomende afhankelijkheden worden ook meegenomen met de installatie).

Synaptic afsluiten > systeem heropstarten ( dan wordt het nieuw geïnstalleerd pakket even "goed gezet"). Skype openen en .... lukt dit???

Probeer ook eens het volgende:  http://baudrez.be/ring/  ---> Ring: een open-source multiplatform alternatief voor MS-Skype

Succes.
« Laatst bewerkt op: 2017/03/08, 20:58:46 door spievensterke »
Maté - Rolling Release 64bit. Test LinuxMint 21.xx.

Re: Skype installeren
« Reactie #3 Gepost op: 2017/03/09, 00:25:15 »

Citaat
Al eens in de synappakketbeheerder gekeken, of Skype erbij staat ???

Hoi, skype ga je pas vinden in de repos als je bij Software & Updates in het tabblad "Overige Programmatuur" een vinkje bij "Partners van Canonical" hebt aangezet.

Als je dit gedaan hebt, dan kan je het makkelijkst skype installeren dmv de terminal met de volgende code:

sudo apt-get install skype
Groet,

 Steven

youpie123

  • Gast
Re: Skype installeren
« Reactie #4 Gepost op: 2017/03/09, 03:39:34 »
Skype is toch overgenomen door Microsoft? Als je een Hotmail account of een nieuwerwetser live-account hebt hoef je het niet eens te installeren....

Offline Ben Guzzi

  • Lid
Re: Skype installeren
« Reactie #5 Gepost op: 2017/03/10, 12:16:38 »
Ooit in versie 12, skype gedownload, de installatie wizard gevolgd en klaar.
Thans is het iets minder simpel en heb ik als 70 +er daar meer (uitzoek) tijd voor nodig.

Om het niet te vergeten dank in nu iedereen die me adviezen hebben  gegeven om skype in 16.04  operationeel te krijgen.