Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Linux Mint 13 Maya  (gelezen 780 keer)

Offline yJi

  • Lid
Linux Mint 13 Maya
« Gepost op: 2014/06/06, 17:47:03 »
Heb Linux Mint 13 Maya geïnstalleerd op het oude bakje van mijn vriendin.
Hier vroeg het dat niet op mijn joybook van BenQ, maar wel op de Compaq Pressario van mijn vriendin.
Na het invullen van mijn naam en wachtwoord, vraagt ie dan naar de Host en de Poort?
Dat heb ik op mijn BenQ helemaal nog niet gehad.
Wie kan me zeggen wat ik hier dan nu in moet vullen...
Mijn Host is voor mij de Compaq Pressario maar dat klopte dus ook al niet... ???
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Offline RikRik

  • Lid
Re: Linux Mint 13 Maya
« Reactie #1 Gepost op: 2014/06/06, 22:59:47 »
Ik begrijp er niets van.

Offline yJi

  • Lid
Re: Linux Mint 13 Maya
« Reactie #2 Gepost op: 2014/06/06, 23:19:32 »
Ik begrijp er niets van.

Ik dus nog minder! Heb ook nog linux als host ingevuld en het ip-adres als de poort, maar kom steeds terug in het beginscherm van Mint.
Je weet wel waar Maya voor staat toch, daar lijkt het me wat op, 'een illusie'  ;)
Bij de installatie van Mint 13 op deze joybook R31E kreeg ik die extra vraag niet eens.
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Offline RikRik

  • Lid
Re: Linux Mint 13 Maya
« Reactie #3 Gepost op: 2014/06/06, 23:27:11 »
Ik begrijp er niets van.
Heb ook nog linux als host ingevuld en het ip-adres als de poort, maar kom steeds terug in het beginscherm van Mint.

Maya kan ook betekenen: goddelijke creatieve kracht, maar ik begrijp het probleem niet, en ik heb al aardig wat Maya's geïnstalleerd   :)

Offline yJi

  • Lid
Re: Linux Mint 13 Maya
« Reactie #4 Gepost op: 2014/06/13, 18:51:10 »
Ik begrijp er niets van.
Heb ook nog linux als host ingevuld en het ip-adres als de poort, maar kom steeds terug in het beginscherm van Mint.

Maya kan ook betekenen: goddelijke creatieve kracht, maar ik begrijp het probleem niet, en ik heb al aardig wat Maya's geïnstalleerd   :)


Deze illusie bleef dus wel aanwezig op dat compaq bakje! Heb het dus maar verwijderd en xubuntu 12.04 geïnstalleerd. Dat draait dus wel zonder enige illusie.
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Offline Henkp

  • Lid
Re: Linux Mint 13 Maya
« Reactie #5 Gepost op: 2014/06/14, 14:00:13 »
@yJi Als je computer naam Compaq Pressario is, dan kan je dat als host opgeven, en als poort 80

Offline yJi

  • Lid
Re: Linux Mint 13 Maya
« Reactie #6 Gepost op: 2014/06/15, 10:33:24 »
@yJi Als je computer naam Compaq Pressario is, dan kan je dat als host opgeven, en als poort 80

Dank je wel @Henkp voor deze goede tip. Weer keken we dus over het (te) simpele heen hé ;)

Heb trouwens al veel meer ontdekt nu. Op mijn oudere joybook heb ik nu 2 x linux mint staan, 13 en 17 (daar kreeg ik trouwens deze vraag niet eens naar host en poort). Daarnaast ook weer Xubuntu geïnstalleerd.
Alleen heb ik terwijl die beide Mint's en xuby er op stond, ook Win 7 geïnstalleerd. Eerst gevraagd of dat problemen zou  kunnen geven. Het antwoord liet me dus dat installeren, maar ja ik heb geen acpi in mijn oude bios en dus dit ging fout. Weer een ervaring erbij.
Nu is alles wel weer voor elkaar heb nu ook weer een grub-menu met alle drie systemen erin, maar geen MBR zoals het schijnt want opstarten moet dat via de liveCD/DVD dan neemt de HDD het weer over.

Enig idee hoe ik de MBR terug kan instellen/activeren?

(Ik kan alleen maar stellen dat alle linux systemen mij toch wel de meeste vrijheid hebben gegeven, veel meer dan Windows en ook Apple. En het leven gaat toch om vrijheid van handelen (zolang je geen anderen ermee benadeelt)).
 
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Offline Henkp

  • Lid
Re: Linux Mint 13 Maya
« Reactie #7 Gepost op: 2014/06/15, 17:47:49 »
@yJi, geen idee hoe je die MBR in moet stellen, maar pas daar goed mee op. Daar je dan het (Master  Boot Record) instelt.
Daar ik zelf ook nog maar een week of 6 met Linux werk, na 28 jaar MS Dos en OS2 warp en in het begin de Commodere64. Is voor mij het hier ook nog mee wennen al heb ik het nu wel op 3 verschillende systemen staan, om te kijken wat voor mij het beste is. Zoals het er nu naar uit ziet is dat Mint 17 LTS daar kan ik bijna alles mee wat ik ook met de dualboot win7 kan. Maar die wil ik bijna niet meer gebruiken, het is al een ramp als ik die opstart en ik moet dan weer een halfuur update's installeren dat is niet leuk meer.