Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Microsoft Linux  (gelezen 1008 keer)

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Microsoft Linux
« Gepost op: 2015/09/18, 19:27:13 »
People still see Ubuntu as primarily a desktop operating system. It's not

Op dit moment is Ubuntu het meest populaire besturingssysteem in de cloud

Maar…

Microsoft heeft nu ook een eigen Linux distributie, Microsoft ACS:o

ACS allows to use and extend Open Source, Microsoft, and Third Party applications.

Er zijn (nog) geen plannen om Microsoft Linux uit te brengen voor desktops of servers, het is duidelijk een distributie voor de Azure cloud.
« Laatst bewerkt op: 2015/09/18, 20:34:03 door testcees »
Klik links bovenin op Documentatie

Re: Microsoft Linux
« Reactie #1 Gepost op: 2015/09/19, 22:42:45 »
sudo apt-get install bsod :P Azure is tenslotte blauw :)
Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint


Re: Microsoft Linux
« Reactie #3 Gepost op: 2015/09/20, 08:27:44 »
Op zich een zeer goede zaak dat Microsoft eindelijk een Linux oppikt.

Ik hoop dat ze de huidige Windowsarchitectuur achter zich laten en overstappen op Linuxachtige besturingssystemen.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Microsoft Linux
« Reactie #4 Gepost op: 2015/09/20, 10:43:57 »
Microsoft is al een tijd bezig met Linux.
In 2013 waren ze zelfs de grootste bijdragers aan de software.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Microsoft Linux
« Reactie #5 Gepost op: 2015/09/20, 12:12:49 »
Laat die twee gewoon lekker gescheiden please!!
Android is ook ontstaan uit linux en moet je eens kijken hoe het daar met veiligheid en privacy gesteld is.  >:(
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

DarkEra

  • Gast
Re: Microsoft Linux
« Reactie #6 Gepost op: 2015/09/20, 12:21:30 »
Microsoft is al een tijd bezig met Linux.
In 2013 waren ze zelfs de grootste bijdragers aan de software.


Yep klopt inderdaad dat ze al een tijdje ermee bezig zijn. On a sidenote.... ze hebben zelfs een partenrship afgelsoten met Cyanogen OS (niet Cyanogen Mod) als ik me niet vergis waar Cortana met de volgende versie dieper geïntegreerd wordt in het mobiele (Android based) OS.

DarkEra

  • Gast
Re: Microsoft Linux
« Reactie #7 Gepost op: 2015/09/20, 12:48:52 »
Laat die twee gewoon lekker gescheiden please!!
Android is ook ontstaan uit linux en moet je eens kijken hoe het daar met veiligheid en privacy gesteld is.  >:(

Mocht Microsoft helemaal over gaat op een Linux gebaseerd OS voor thuis gebruik dan zou dat alleen maar goed kunnen zijn en bijdragen aan de Open Source wereld. Ze hebben een aantal maanden geleden al aangegeven dat de mogelijkheid bestaat en de kans groot is om een op Linux gebaseerde Windows te ontwikkelen. Dit omdat ze met de markt mee moeten op een bepaald moment.

We gebruiken allemaal denk ik wel een smartphone of tablet en daar zit voor een groot gedeelte Google aan vast, niet te vergeten de "gratis" apps... dus tja, dat gaat ten koste van privacy. Maar ook je online banking, pinnen in winkels en wat nog allemaal. Je zit op het internet en dan kan je nog DuckDuckGo, TOR etc. gebruiken maar je provider weet op het einde van de dag toch waar je "gesurft" hebt....
We hebben al zoveel discussies gehad over "Privacy" en die steld tegenwoordig totaal niks meer voor. Daar kunnen we over door blijven gaan maar het heeft geen nut. Als je persé privacy wil moet je wegblijven van het internet en je geheel afsluiten van de buitenwereld... iets wat zeer moeilijk gaat zijn lijkt mij. ;)




« Laatst bewerkt op: 2015/09/20, 17:10:20 door Maik »

Re: Microsoft Linux
« Reactie #8 Gepost op: 2015/09/20, 16:20:41 »
Embrace, Extend, Extinguish  ;)

Re: Microsoft Linux
« Reactie #9 Gepost op: 2015/09/20, 20:04:01 »
@Maik: Ik heb nog nooit een smartphone gehad met Google en haar vervelende gratis apps. Eerst de HP Pre 3 met webOS, toen de Jolla Phone met SailfishOS en momenteel de BlackBerry Passport met BB10 OS. En tablet eerst een HP Touchpad met webOS en momenteel de Jolla tablet met SailfishOS (al gebruik ik bijna geen tablet). Mijn zoekmachine is geen Google en mijn andere apps en (e-mail)diensten ook niet. Enige wat ik van Google gebruik is YouTube. Google en Android (op YouTube na) zullen er bij mij nooit in komen (zelfde geldt voor Apple).
En mijn moeder idem: gebruikt alleen Blackberry's (eerst de Z30 en nu de Passport) en weert Google en Apple en haar diensten.

Dus niet zomaar ervanuitgaan dat iedereen een smartphone/tablet en andere diensten met/van Google heeft want dat is dus niet zo; en mijn moeder en ik zijn niet de enige zonder Google, er zijn meer dan genoeg mensen op o.a. Crackberry (Blackberry-site+forum) en Talk Maemo (Nokia/Jolla-forum) die Google weren.
« Laatst bewerkt op: 2015/09/20, 20:32:21 door Vistaus »

DarkEra

  • Gast
Re: Microsoft Linux
« Reactie #10 Gepost op: 2015/09/20, 20:35:48 »
Vistaus,

Daarom zei ik ook "voor een groot gedeelte".... daarmee laat ik zien dat ik er niet vanuit ga dat iedereen een smartphone of tablet en andere diensten met/van Google heeft.
Merendeels zal het toch uit Android en Apple gebruikers bestaan, dan een gedeelte met Windows phones, een heel beperkt percentage zal een ander op Linux gebaseerd OS mobieltje/tablet hebben en een nog kleiner deel wat anders.

Re: Microsoft Linux
« Reactie #11 Gepost op: 2015/09/20, 20:44:22 »
Vistaus,

Daarom zei ik ook "voor een groot gedeelte".... daarmee laat ik zien dat ik er niet vanuit ga dat iedereen een smartphone of tablet en andere diensten met/van Google heeft.

Zoals je het schreef kwam het argument op mij heel anders, maar soit :)

dan een gedeelte met Windows phones, een heel beperkt percentage zal een ander op Linux gebaseerd OS mobieltje/tablet hebben en een nog kleiner deel wat anders.

Ik wil niet een hele discussie ofzo starten, maar even voor de goede orde: dat hangt van het land af. In Canada en Amerika heeft BlackBerry meer marktaandeel dan Windows Phone (maar minder dan iOS en Android), In Europa heeft Windows Phone meer marktaandeel dan BlackBerry (op Engeland en Europese overheden na waar BB populairder is op iOS en Android na dan). In Zuid-Afrika koopt men bijna alleen maar BlackBerry's (Windows Phone, iOS en Android hebben daar het nakijken). In Finland was de Jolla Phone in 2013 meer verkocht dan de iPhone en nu is Android daar bijna alleen maar de norm (dus nauwelijks BB en Windows Phone) en in Azië zijn zowel BlackBerry als Windows Phone de "underdog" daar iOS, Android en namaakOS'en daar de markt beheersen.
Al met al hebben BlackBerry en Windows Phone wereldwijd gezien dus ongeveer even veel marktaandeel dus het is niet "een kleiner deel heeft wat anders".

Maar goed, we dwalen wel erg af; dit topic gaat over Microsofts Linux-variant :)
« Laatst bewerkt op: 2015/09/20, 20:48:59 door Vistaus »

Re: Microsoft Linux
« Reactie #12 Gepost op: 2015/09/20, 22:27:40 »
We gebruiken allemaal denk ik wel een smartphone of tablet en daar zit voor een groot gedeelte Google aan vast, niet te vergeten de "gratis" apps... dus tja, dat gaat ten koste van privacy.
Alsof microsoft niet ver te werk gaat als google? Het is al jaren bekend dat MS afspraken heeft lopen over backdoors en dergelijke. Dat zij ook je surfgedrag en informatie verzamelen en verkopen.
BTW, alle google diensten (lokatieservice etc) staan uit op mijn mobiel. Dan mis je handige snufjes, maar weten zij tenminste niet waar je uit hangt en andere privezaken.
En ik mijd google apps daar waar het mogelijk is. Jaja ik weet het, andere apps verzamelen ook, maar het verlamt ook hun kracht doordat ik de info daarmee verdeel en niet gemakshalve bij een partij neer leg.
Ik speel het spelletje gewoon mee. Zij proberen info te verzamelen, en ik probeer info achter te houden voor ze.

Maar ook je online banking, pinnen in winkels en wat nog allemaal. Je zit op het internet en dan kan je nog DuckDuckGo, TOR etc. gebruiken maar je provider weet op het einde van de dag toch waar je "gesurft" hebt....
Je kunt ook op je mobiel werken zonder al de handelingen die jij allemaal noemt hoor. Ik doe dat allemaal niet mobiel om veiligheidsredenen.
Dat mijn provider (en nog enkele officiele instanties) weet wat ik doe interesseert me niets. Derden hebben er geen donder mee te maken.

We hebben al zoveel discussies gehad over "Privacy" en die steld tegenwoordig totaal niks meer voor. Daar kunnen we over door blijven gaan maar het heeft geen nut. Als je persé privacy wil moet je wegblijven van het internet en je geheel afsluiten van de buitenwereld... iets wat zeer moeilijk gaat zijn lijkt mij. ;)
Onzin. Er bestaat ook nog zoiets als een middenweg. Zo ver mogelijk beperken door op te letten.
En geen discussie wat mij betreft, want ik gaf alleen een reactie en wie er anders over denkt kan dat wat mij betreft gewoon blijven doen.
Dus wat mij betreft, laat linux gewoon linux blijven, zodat ik dat kan blijven gebruiken zoals het nu is. En wie verder iets nieuws vanuit linux-core wil bouwen moet dat gewoon lekker doen.
« Laatst bewerkt op: 2015/09/20, 23:42:38 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Re: Microsoft Linux
« Reactie #13 Gepost op: 2015/09/21, 00:10:21 »
Achja, MS blijft MS aan het einde van de dag ;)

[/url]