Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Systeembalken boven & onder blijven weg na start-up, Hardy  (gelezen 669 keer)

dogword

  • Gast
Systeembalken boven & onder blijven weg na start-up, Hardy
« Gepost op: 2008/05/23, 11:39:50 »
Vaak, maar niet altijd, blijft de bovenste en onderste systeembalk weg na het starten van Hardy. Als ik in GRUB kies voor 'recovery mode' en 'resume normal boot' dan komen de systeembalken wel weer op. Maar ik zie uiteraard liever dat ze ook in beeld verschijnen na een normale start.

Peter

Systeembalken boven & onder blijven weg na start-up, Hardy
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/23, 12:24:18 »
Geen idee wat voor pc je hebt, maar de visuele effecten kosten wat cpu tijd en dus rekenwerk.

Normaal gesproken moet je gewoon ff wachten tot hij klaar is, en bij mij duurt dat (met een AMD 2800+) ongeveer 20 sec.
Hij is namelijk op dat moment alles aan het inladen.

Waarschijnlijk door die hotstart die jij maakt onthoud hij een boel dingen en dus zie je ze vrijwel meteen verschijnen.

Dus voor je gaat veranderen, eerst eens kijken of met wachten de boel verschijnt en hoelang dit duurt.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

dogword

  • Gast
Systeembalken boven & onder blijven weg na start-up, Hardy
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/23, 13:44:14 »
AMD 2400+ op een Asus A7N8X, visuele effecten op 'normaal'.

Inderdaad komt de achtergrondafbeeling op na ongeveer 20 sec. maar als de systeembalken onder en boven na 2 minuten nog niet te voorschijn zijn gekomen, en na 3 minuten ook niet, is er volgens mij iets mis in de systeeminstellingen.

Het probleem doet zich sinds een paar dagen voor, eerder startte Ubuntu zonder mankeren.

Peter

Offline vanadium

  • Lid
Systeembalken boven & onder blijven weg na start-up, Hardy
« Reactie #3 Gepost op: 2008/05/23, 17:47:54 »
Creƫer eens een nieuwe account, zie of het probleem zich daar voordoet. Indien niet (wellicht niet), dan scheelt er een en ander met je gnome configuratiebestanden. Dan zou ik proberen vanuit de andere account eens de .gnome folder in je eigen account te hernoemen (zodat je hem indien nodig kan terugplaatsen). Bij het inloggen onder jou account zouden die nodige configuratiebestanden dan weer moeten aangemaakt worden. Lukt dat niet, plaats dan de oorspronkelijke .gnome folder terug en dan moeten we een andere oplossing zoeken.

dogword

  • Gast
Systeembalken boven & onder blijven weg na start-up, Hardy
« Reactie #4 Gepost op: 2008/05/24, 11:06:58 »
Dank voor de suggesties...
Inmiddels heb ik de achtergrondafbeelding gewijzigd en daarmee schijnt het probleem ook verholpen te zijn. Raar...

Peter