Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: youtube full screen ?  (gelezen 6377 keer)

Offline vanmill8

  • Lid
youtube full screen ?
« Gepost op: 2011/02/15, 17:39:49 »
als ik een youtube film wil bekijken gaat dat goed, maar als ik op full screen klik wordt het beeldscherm grijs en zie dus niets alleen geluid .
heeft dit te maken met de flashplayer ?  in windows  ging dat altijd zonder problemen .  ik denk dat ergens de instellingen niet goed staan, maar ik weet niet waar .
kan iemand mij helpen . bij voorbaat dank. ik heb ubuntu 10.10

sprokkel

  • Gast
Re: youtube full screen ?
« Reactie #1 Gepost op: 2011/02/15, 17:41:58 »
Heb hier het zelfde probleem
Youtube speelt normaal af, kan ook bij een hogere resolutie, maar bij fullscreen staat het beeld stil.
Had het eerder gepost maar kan het niet terug vinden
« Laatst bewerkt op: 2011/02/15, 17:44:09 door sprokkel »

Re: youtube full screen ?
« Reactie #2 Gepost op: 2011/02/15, 19:58:50 »
Als ik u was zou ik chromium installeren. Dit is een perfecte browser in dit systeem. Tenminste bij mij in 10.10.
Ik had ook last van crashende browsers en kon totaal geen filmpjes afspelen tot nu toe.
Chromium is via Toepassingen en Ubuntu software te verkrijgen.
Maar als je de filmpjes wil vergroten kan dit wel aan kwaliteit schelen.
Success

Re: youtube full screen ?
« Reactie #3 Gepost op: 2011/02/15, 20:04:50 »
Gebruik je visuele effecten? Zo ja, zet die eens tijdelijk uit.

Zou inderdaad een bekende bug van flash kunnen zijn.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: youtube full screen ?
« Reactie #4 Gepost op: 2011/02/15, 20:23:26 »
Bij mij loopt ie ook vast. maar heb de oorzaak gevonden.
Het is Compiz die er voor zorgt dat het bij mij vast loopt.
Ik heb naast de normale installatie ook nog Gnome-shell draaien. Daarin draait het wel perfect.
Als ik Compiz uit zet dan doet hij het ook goed.

Ik weet niet of jullie Compiz draaien maar anders zou je eens kunnen proberen door het uit te zetten.

De Laatste Gnome-shell versie vind ik tegen vallen trouwens en die gebruik ik ook niet.
Je kunt je bureaubladen niet meer in 1 scherm laten zien.

Re: youtube full screen ?
« Reactie #5 Gepost op: 2011/02/15, 20:51:10 »
Ja was dit nog even vergeten te zeggen over Compiz
Is een leuk speeltje maarrr
<GEBRUIK COMPIZ ZO WEINIG MOGELIJK WANT DE HELE BOEL LOOPT VAST>

Offline vanmill8

  • Lid
Re: youtube full screen ?
« Reactie #6 Gepost op: 2011/02/15, 20:58:28 »
ik heb die compiz verwijdert maar kan niet zeggen dat het beter werkt, het is vooral bij google chrome waar dit moeilijk gaat, youtube opent nu wel in full screen maar soms haperent en wanneer ik de muis niet beweeg lijkt het erop dat de full screen beter draait , ik weet het niet hoor .
ik heb ook in flashplayer instellingen gekeken en daar hardware versnelling uitgezet. daarna opent ie wel fullscreen het lijkt erop dat de flashplayer problemen veroorzaakt.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: youtube full screen ?
« Reactie #7 Gepost op: 2011/02/15, 21:24:46 »
Ik heb dit geinstalleerd en als ik uitlog en opnieuw inlog en dan voor gnome kies. dan krijg ik dit te zien.
http://www.n00bsonubuntu.net/content/install-half-left-gnome-shells-on-ubuntu-10-10-maverick-meerkat/
Daarin draait bij mij alles full screen zonder problemen en kan audio aanpassen en hij loopt dan niet vast.
Doet ie met compiz de ene keer wel en de andere keer niet.
Je kunt altijd terug naar je compiz als je wilt door als je je gebruikers naam aan klikt onderin voor gebruikers versie te kiezen.
Gnome-shell is wel beperkter met aanpassen kwa uiterlijk.

Offline Dakey

  • Lid
Re: youtube full screen ?
« Reactie #8 Gepost op: 2011/02/15, 22:21:56 »
Ik heb/had dit probleem ook, alleen als ik ALT-TAB geef blijkt deze gewoon in een ander scherm te draaien...

Re: youtube full screen ?
« Reactie #9 Gepost op: 2011/02/15, 22:26:38 »
Ja was dit nog even vergeten te zeggen over Compiz
Is een leuk speeltje maarrr
<GEBRUIK COMPIZ ZO WEINIG MOGELIJK WANT DE HELE BOEL LOOPT VAST>

Nog maar 1x een probleem ermee gehad, dat is ondertussen zelfs verholpen ;)
Maar ik geef je gelijk, Compiz zorgt in de meeste gevallen voor veel gedoe. Als er ooit een grafisch probleem is, altijd Compiz als eerste uitschakelen ;)
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Re: youtube full screen ?
« Reactie #10 Gepost op: 2011/02/16, 00:31:24 »
vanmll8
het is niet de bedoeling om Compiz uit te zetten maar probeer eens in je buroblad te rechtsklikken
en dan tabblad visuele effecten "geen" aan te klikken

Probeer het dan nog eens om je gevraagde filmpjes te bekijken in grootformaat.

'By the way' die rare naam Ubuntugast die me eens is gegeven hoe kom ik daar vanaf en
kan een andre naam opgeven.

Re: youtube full screen ?
« Reactie #11 Gepost op: 2011/02/16, 08:45:48 »
vanmll8
het is niet de bedoeling om Compiz uit te zetten maar probeer eens in je buroblad te rechtsklikken
en dan tabblad visuele effecten "geen" aan te klikken

Probeer het dan nog eens om je gevraagde filmpjes te bekijken in grootformaat.

'By the way' die rare naam Ubuntugast die me eens is gegeven hoe kom ik daar vanaf en
kan een andre naam opgeven.
Dat is compiz uitzetten. Die visuele effecten zijn compiz. 1 en hetzelfde ding.

sprokkel

  • Gast
Re: youtube full screen ?
« Reactie #12 Gepost op: 2011/02/16, 14:54:38 »
vanmll8
het is niet de bedoeling om Compiz uit te zetten maar probeer eens in je buroblad te rechtsklikken
en dan tabblad visuele effecten "geen" aan te klikken

Probeer het dan nog eens om je gevraagde filmpjes te bekijken in grootformaat.

'By the way' die rare naam Ubuntugast die me eens is gegeven hoe kom ik daar vanaf en
kan een andre naam opgeven.
Dat is compiz uitzetten. Die visuele effecten zijn compiz. 1 en hetzelfde ding.

Als ik visuele effecten uit zet, en het systeem weer opstart, staat visuele effecten weer aan

Offline brent8800

  • Lid
Re: youtube full screen ?
« Reactie #13 Gepost op: 2011/02/16, 15:00:12 »
ik had het probleem ook in 10.10 lag aan me video driver die niet mee werkte. mja visuele effecten kunnen ook
Ubuntu 14.04 LTS

Re: youtube full screen ?
« Reactie #14 Gepost op: 2011/02/16, 15:14:20 »
Met Opera, FF, Arora, en Chromium heb ik ook een wit scherm met youtube filmpjes op volledig scherm.
Als ik ze kopieer uit mijn temp file en plak in muziek (b.v.) kan ik dat filmpje wél in vol scherm zien m.b.v. Totem !

Het is een kleine workaround maar wél effectief.

processor: Athlon XP 800 Mhz (kan het daar aan liggen ?)/ 2Gb werkgeheugen.

Ubuntu 10.04
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline emiel1976

  • Lid
Re: youtube full screen ?
« Reactie #15 Gepost op: 2011/02/16, 19:51:17 »
animated desktops geven ook problemen.

Ik heb nu een i3 processor met 6 gig geheugen. draai compiz en het draait allemaal goed.
Ik had 3 gig en een 5400 toeren schijf. dat is nu een 7200 toeren schijf en het draait allemaal net iets beter nu.
Af en toe staat het filmpje nog stil maar dan is het opnieuw groot zetten en dan werkt het.

Heb trouwens de laatste Gnome-shell geprobeerd en moet zeggen dat als dat straks de standaard word, dan draai ik Kubuntu.
Is traag en ideaal voor een touchscreen maar niet voor een desktop of laptop.

Re: youtube full screen ?
« Reactie #16 Gepost op: 2011/02/16, 21:12:44 »
Gnome-shell wordt niet standaard, Unity wordt dat. Unity gebruikt compiz, Gnome-shell naar ik meende mutter voor de grafische effecten. Het huidige GNOME (2) gebruikt standaard metacity, maar als je effecten aanzet compiz.

Naar ik meen is het vooral compiz die problemen geeft met fullscreen flash. Meende dat het een bug in flashplayer van adobe was.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: youtube full screen ?
« Reactie #17 Gepost op: 2011/02/18, 01:43:48 »
dan lost Unity de problemen ook niet op.
Dat is jammer.
Gebruikt KDE compiz?

Offline emiel1976

  • Lid
Re: youtube full screen ?
« Reactie #18 Gepost op: 2011/02/18, 01:46:37 »
Hoe kan ik bij Uitzending gemist voorkomen dat hij er een ander file van maakt? of kan ik die op een andere manier nog openen?
Youtube files kan ik nadien nog wel openen met mplayer.
« Laatst bewerkt op: 2011/02/18, 03:24:01 door emiel1976 »

Re: youtube full screen ?
« Reactie #19 Gepost op: 2011/02/19, 17:51:43 »
Het probleem ligt bij ADOBE.

Bij mijn weten heeft KDE een andere windowmanager. Hoe die heet weet ik niet.

Re: youtube full screen ?
« Reactie #20 Gepost op: 2011/02/19, 19:16:09 »
Het probleem ligt bij ADOBE.
De meeste Windows virussen komen binnen via Adobe programma's. Flash word vervangen door HTML5, omdat Flash zo langzaam was (geloof ik). Flash heeft nog wel eens fouten (zoals je hier dus ziet). Flash is closed source :)
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Re: youtube full screen ?
« Reactie #21 Gepost op: 2011/02/19, 19:33:10 »
Het probleem ligt bij ADOBE.
De meeste Windows virussen komen binnen via Adobe programma's. Flash word vervangen door HTML5, omdat Flash zo langzaam was (geloof ik). Flash heeft nog wel eens fouten (zoals je hier dus ziet). Flash is closed source :)
Ja. Ook een reden voor de vervanging door HTML5 is dat Flash geen officiële standaard is, wat HTML5 wel gaat worden.

Persoonlijk vind ik wel dat de ontwikkeling van HTML5 tergend traag gaat, als we het over de specificaties hebben.