Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: canon scanner wordt niet herkend  (gelezen 991 keer)

Offline silas-111

  • Lid
canon scanner wordt niet herkend
« Gepost op: 2010/06/15, 11:14:58 »
hallo
Ik heb een canon scanner 3200F en werk met ubuntu 9.10. Ik heb het met verschillende scan programma's geprobeerd, zoals scanner utlility, skanlite en xsan maar hij wordt niet herkend en ik weet ook niet hoe ik hem op een andere manier kan installeren op de computer. weet iemand hoe ik hem aan de praat kan krijgen??
alvast bedankt

Offline Els

  • Lid
Re: canon scanner wordt niet herkend
« Reactie #1 Gepost op: 2010/06/15, 21:33:09 »
Vergeet 't maar. Ik heb een 4200f, die hele serie werkt gewoon niet onder Linux. Met windows in VirtualBox doet ie 't prima.

Offline nomko

  • Lid
    • Ubuntu Linux Gebruiker Site
Re: canon scanner wordt niet herkend
« Reactie #2 Gepost op: 2010/06/17, 11:58:05 »
Vergeet 't maar. Ik heb een 4200f, die hele serie werkt gewoon niet onder Linux. Met windows in VirtualBox doet ie 't prima.

Klopt, ik heb een rondje gedaan bij andere linux forums en overal hetzelfde. De CanoScan 3200 wordt niet ondersteund door Linux, maar dat is ook niet verwonderlijk als je nagaat dat Canon de meest slecht ondersteunde hardware fabrikant is onder Linux. Alleen op een Australische website wil je nog wel eens drivers voor Linux tegenkomen, maar ook daar heb ik niks gevonden voor de CanoScan 3200.
Handige site voor de Ubuntu gebruiker:
https://sites.google.com/site/ubuntulinuxgebruiker
-------------------------
https://www.dropbox.com/referrals/NTQ4MzUwNDc5
-------------------------
Linux user number 515471
----------------------

Offline silas-111

  • Lid
Re: canon scanner wordt niet herkend
« Reactie #3 Gepost op: 2010/06/17, 19:53:47 »
Bedankt voor jullie reactie jammer dat het niet onder ubuntu op te lossen is.  :'(  Ik ben inmiddels ook overgestapt op dubbel boot op 1 computer dus toch maar weer windows erbij zodat ik in dit soort gevallen toch vooruit kan. Vind ik wel jammer maar is voor mij leek het makkelijkste. Ik blijf ook maar zitten met een niet goed werkende resolutie van mijn SIS video kaart. Maar dat was een ander topic
groetjes silas