Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: DownloadHelper download niet  (gelezen 6038 keer)

DownloadHelper download niet
« Gepost op: 2015/02/28, 09:27:28 »
Ik had nooit problemen met DownloadHelper. Maar nu kan ik de video bij de draaiende bolletjes nog steeds aanklikken (er komt (1) naast te staan), maar hij download het niet. ???
Iemand een suggestie wat het kan zijn?
Ik gebruik Xubuntu 20.04.3 LTS op mijn Desktop

Fijn als je mij indien gevraagd, wilt helpen :)

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: DownloadHelper download niet
« Reactie #1 Gepost op: 2015/02/28, 09:47:58 »
Harry, dat DownloadHelper is de Firefox add-on? Geef ons de link naar die video? Dan kunnen we zelf even kijken wat er gebeurt.

Probeer misschien ook eens met  en.savefrom.net.
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline jan11000

  • Lid
Re: DownloadHelper download niet
« Reactie #2 Gepost op: 2015/02/28, 09:56:15 »
Wel meer info geven.

En je hebt websites die downloaden blokkeren.
Daar kun je op googelen, soms vind je een overbrugging.
Vaak heb je bij zangers die bijv op youtube blokkeren om te downloaden, andere zangers mag je wel.
http://keepvid.com/ deze werkt soms.
Youtube zal steeds tegenwerken(wijzigen), zodat het niet werkt, en downloaders zullen steeds ook wijzigen zodat downloaden wel weer werkt.

Re: DownloadHelper download niet
« Reactie #3 Gepost op: 2015/02/28, 10:31:37 »
@jvecht
Het zijn gewoon de YT video's. Tot voor kort geen enkel probleem gehad daarmee. Bijvoorbeeld deze lukt niet:
http://youtu.be/BOQ-IspjB1k

P.s. ik zie ook bij het download pijltje dan geen info over hoe ver de download is.

En, probeer ik het in de Chromium browser, krijg ik "er is een fout opgetreden" te zien
« Laatst bewerkt op: 2015/02/28, 10:41:53 door Harry07 »
Ik gebruik Xubuntu 20.04.3 LTS op mijn Desktop

Fijn als je mij indien gevraagd, wilt helpen :)

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: DownloadHelper download niet
« Reactie #4 Gepost op: 2015/02/28, 10:57:17 »
Hoi Harry,

Ik heb hem eens opgehaald met youtube-dl. Hij was in 4 seconden binnen zonder problemen. Leuke video trouwens :D Die ga ik nog wel even kijken.

Ik heb zelf geen DownloadHelper. Daar kan ik je niet mee helpen. Maar met de video is helemaal niks mis! Het is ook maar een kleintje trouwens. Ik heb even gegoogled naar recente problemen met die add-on, maar er kwam niks naar voren. Dat (1) betekent dat er al een eerdere download was, denk ik. Wordt die video dan misschien op een plek opgeslagen waar jij er niet op rekent?
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Re: DownloadHelper download niet
« Reactie #5 Gepost op: 2015/02/28, 11:17:20 »
Hoi Harry,

.... Dat (1) betekent dat er al een eerdere download was, denk ik. Wordt die video dan misschien op een plek opgeslagen waar jij er niet op rekent?

Die (1) wist ik al ja, dat geeft aan hoeveel downloads IK geselecteerd heb om te downloaden. Als hij het download, zie je dat aan het pijtje dat naar beneden wijst (waar dan normaliter te zien is hoever de download is). Is ie klaar, wordt dat pijltje groen.
Opslaan doet DownloadHelper bij mij (ingesteld) het bureaublad (en daar zie ik dus niks verschijnen)
Ik gebruik Xubuntu 20.04.3 LTS op mijn Desktop

Fijn als je mij indien gevraagd, wilt helpen :)

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: DownloadHelper download niet
« Reactie #6 Gepost op: 2015/02/28, 11:40:55 »
Hoi Harry,

Die DownloadHelper leek me eigenlijk wel handig, dus ik heb hem opgehaald. Hij doet hier net zo vervelend. Dat lijkt me dus niet aan jou te liggen. Hij heeft wel wat opgehaald, maar dat ging langzaam.

Misschien beter om erover te denken een alternatief te gaan gebruiken tot hij het weer goed doet?
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline Tom

  • Lid
Re: DownloadHelper download niet
« Reactie #7 Gepost op: 2015/02/28, 11:47:23 »
Harry, dat DownloadHelper is de Firefox add-on? Geef ons de link naar die video? Dan kunnen we zelf even kijken wat er gebeurt.

Probeer misschien ook eens met  en.savefrom.net.

savefrom.net gebruik ik ook gaat prima ,klik op het groene pijltje en klik op savefromnet en hoppa hij download het.
Download helper werkt bij mij ook niet betreffende dit clipje.
En savefrom.net is ook een FF add-on.
« Laatst bewerkt op: 2015/02/28, 12:00:26 door Tom »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline jan11000

  • Lid
Re: DownloadHelper download niet
« Reactie #8 Gepost op: 2015/02/28, 12:40:11 »
Flash video downloader
werkt wel.
Toch ligt het aan de beveiliging, normale video's werken gewoon met video downloader.

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: DownloadHelper download niet
« Reactie #9 Gepost op: 2015/02/28, 13:01:32 »
Toch ligt het aan de beveiliging, normale video's werken gewoon met video downloader.

Ik heb het ook geprobeerd met andere video's, waaronder die van mezelf. Ook de Adblocker aan en uit gezet. Geen verschil. Waarom denk jij aan de beveiliging en welke beveiliging bedoel je dan, Jan?
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline jan11000

  • Lid
Re: DownloadHelper download niet
« Reactie #10 Gepost op: 2015/02/28, 13:19:32 »
Beveiliging van youtube, dat moeten ze doen van de eigenaar van de film/muziek.
Probeer maar kylie minogue, daar zit veel beveiling op.
Dus beveiliging wordt steeds beter, en download software moet zich steeds aanpassen om dit te overbruggen, dus het kan zijn dat het soms niet gaat, totdat er weer een manier gevonden wordt om te downloaden.

Er zit overal beveiliging op(DRM), dat is al vanaf win98.
dvd
blu-ray
downloaden
Ze willen dat je veel geld betaald.
Sony had zelfs vroeger op audio cd's, software zitten die zich op je pc installeerde(stiekum), en pc ging slecht werken, en je tegen ging werken met copieren, dus nooit meer iets van sony.
« Laatst bewerkt op: 2015/02/28, 13:23:49 door jan11000 »

Offline Henkp

  • Lid
Re: DownloadHelper download niet
« Reactie #11 Gepost op: 2015/02/28, 13:27:24 »
Die Download helper, heb ik al tijden geleden eraf gegooid.

Ik heb nu net die Add-on van FF "savefrom.net" geïnstalleerd, en die werkt wel goed en eenvoudig. Onder de Video komt gewoon een download knop te staan en klikt er op, en je heb de video binnen de korst mogelijk tijd binnen.

En als je een alles downloader wilt hebben die ook de tv uitzendingen via internet binnen kan halen. Daar kan je dan "kazam" voor gebruiken.
Die zit in het softwarecentrum.

Re: DownloadHelper download niet
« Reactie #12 Gepost op: 2015/02/28, 14:53:04 »
Ik heb die downloadhelper er ook af gehaald,maar er zijn meerdere addons wat dat betreft,en die doen het wel.Krijg je een pijl onder de video,op drukken en het is zo gedownload!Zo als met Download youtubes video's als mp4(Ja zo heet die addon!),en Down them all!
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline Suns

  • Lid
Re: DownloadHelper download niet
« Reactie #13 Gepost op: 2015/02/28, 17:17:50 »
Ik heb DownloadHelpe er ook afgegooid en doe nu alles met Kazam.
Geheugen 15,6 GiB ntel® Core™ i7-3770 CPU @ 3.40GH

Linux Counter - user #51039

Offline Henkp

  • Lid
Re: DownloadHelper download niet
« Reactie #14 Gepost op: 2015/02/28, 17:21:52 »
Ik heb DownloadHelpe er ook afgegooid en doe nu alles met Kazam.

Ja die Kazam vind ik zelf ook de beste, ook wat het beeld betreft.  =D

Re: DownloadHelper download niet
« Reactie #15 Gepost op: 2015/02/28, 19:55:14 »
Is dat ook een soort downloader?
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline Henkp

  • Lid
Re: DownloadHelper download niet
« Reactie #16 Gepost op: 2015/02/28, 20:01:34 »
Is dat ook een soort downloader?

Ja een hele goede zelfs, daar download je alles mee wat er maar op je scherm komt, ik neem ook van de 2e Kamer nog wel eens wat op.
Het heeft een klein nadeel, zolang je aan het opnemen bent kan je niets anders doen, daar je anders andere schermen door je video opname te zien krijgt.

Re: DownloadHelper download niet
« Reactie #17 Gepost op: 2015/02/28, 20:46:40 »
Ik heb ook slechte ervaringen met Downloadhelper op Youtube.
Echter de 'Download YouTube Videos as MP4' addon doet het altijd goed en word actief onderhouden.
Er wordt dan een downloadknop onder de video getoverd met daaronder keuze uit verschillende resoluties:



In mijn geval staan er enkele extra opties, welke standaard niet worden getoond, maar zichtbaar zijn te krijgen door in Firefox in de adresbalk "about:config" (zonder aanhalingstekens) te typen en een nieuwe string "extensions.downloadyoutubemp4.download-youtube-dash-enabled" te maken met de waarde "1" (beide zonder aanhalingstekens).
Je kunt dan bv. de 1080p mp4 (zonder audio) alsmede de 256kbps m4a (de bijbehorende audio) beiden downloaden en met bv. ffmpeg samenvoegen tot één volwaardig filmpje...
ffmpeg -i input.m4a -i input.mp4 -acodec copy -vcodec copy output.mp4Ik geloof dat in Ubuntu ffmpeg is vervangen door de fork avconv, maar die zou het wellicht ook kunnen.
avconv -i input.m4a -i input.mp4 -acodec copy -vcodec copy output.mp4Vroeger hoefde het allemaal niet zo omslachtig, maar Youtube verandert nogal eens van alles...
« Laatst bewerkt op: 2017/03/22, 12:37:12 door nicolaasjan »
Linux Mint 19.3 Mate

Re: DownloadHelper download niet
« Reactie #18 Gepost op: 2015/02/28, 23:42:44 »
Mja,maar als de mp4 met 128kbps is opgeladen,kan je er geen 1080 meer van maken,het blijft dan net zo slecht.Zelfde als met het geluid..
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline chaos7

  • Lid
Re: DownloadHelper download niet
« Reactie #19 Gepost op: 2015/03/01, 08:32:11 »
En ook ik heb tegenwoordig een probleem met video downloadhelper. Download er alles mee, maar sinds kort doet ie het niet meer. Als ik op website een link aanklikt, waar een pdf  te voorschijn moet komen, krijg ik een witte pagina en de downloadhelper begint te draaien, Hiermee geeft ie aan dat ie kan downloaden, door er op te klikken. Dit doet ie allemaal nog steeds, alleen hij verzamelt de downloads en download niet. Telt elke download er wel bij maar doet voor de rest niets. ik begrijp er niets van dat ie dit tegenwoordig (niet) doet.
leven is wat je overkomt terwijl je andere plannen maakt

Offline jan11000

  • Lid
Re: DownloadHelper download niet
« Reactie #20 Gepost op: 2015/03/01, 08:52:10 »
Download YouTube Videos as MP4
Net getest, en werkt goed.

Re: DownloadHelper download niet
« Reactie #21 Gepost op: 2015/03/02, 14:36:30 »
@all

Dank aan allen voor het meedenken én de oplossing  8-)

Heb nu savefrom.net er op en het werkt goed.
Ik gebruik Xubuntu 20.04.3 LTS op mijn Desktop

Fijn als je mij indien gevraagd, wilt helpen :)

Re: DownloadHelper download niet
« Reactie #22 Gepost op: 2015/03/02, 15:44:09 »
Dat is wel raar want ik heb eigenlijk nooit problemen met Downloadhelper.
Soms moet ik de pagina wel eens herladen omdat voordien die 3 gekleurde bolletjes niet beginnen te draaien.
De Youtube link van Harry werktte onmiddellijk.
Ik kan me wel eens herinneren dat ik ooit Downloadhelper via hun website heb geinstalleerd en niet via het menu van Firefox vanwege problemen omdat ik dit op een forum had gelezen dat er problemen waren.
Bij mij is versie 4.9.24 in gebruik, welke hebben jullie dan getest?
Allemaal Linux gerelateerde links op mijn website http://home.scarlet.be/jefdamen/Ubuntu.html
Mijn YouTube kanaal:http://www.youtube.com/user/asilnevs
https://jefdamen.wordpress.com/
We are spiritual beings having a human experience

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: DownloadHelper download niet
« Reactie #23 Gepost op: 2015/03/02, 16:06:11 »
Dezelfde versie bij mij!
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Re: DownloadHelper download niet
« Reactie #24 Gepost op: 2015/03/02, 17:43:55 »
Tja, het enige waar ik nog aan kan denken is.... ik zit in België en jullie in Nederland  ^-^
Allemaal Linux gerelateerde links op mijn website http://home.scarlet.be/jefdamen/Ubuntu.html
Mijn YouTube kanaal:http://www.youtube.com/user/asilnevs
https://jefdamen.wordpress.com/
We are spiritual beings having a human experience