Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: media center op basis van 7.04: nog een geluidsissue  (gelezen 610 keer)

eaz2

  • Gast
media center op basis van 7.04: nog een geluidsissue
« Gepost op: 2007/10/16, 19:41:40 »
ik heb een mediacenter op basis van ubuntu 7.04 gebouwd.
amd 690G (2350 processor, 2 Gb, asus m2a-vm  HDMi moederboard). Video is  X1250 onboard. ik heb er een draadloos mm toetsenbordje bij. (totaal  kosten ongeveer 400 euro)
als audiospeler gebruik ik listen (wat een mooi pakket zeg!) en totem Xine.
het enige wat ik niet voorelkaar krijg is de aansturing van de digitale audio. ik heb met allerlei tips van het forum alle schuiven etc open en dicht gezet, PCm alsa, etc etc geprobeerd, maar krijg geen signaal naar buiten.voor wie het moederboard kent, het is een losse kaart met daarop hdmi en spdif uitgangen.
iemand nog een tip??

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
media center op basis van 7.04: nog een geluidsissue
« Reactie #1 Gepost op: 2007/10/16, 19:48:46 »
Een tip, misschien dat het werkt:
Dubbelklikken op het speakertje op het bovenste paneel.
In het volgende venster kiezen voor edit>preferences (bewerken>voorkeuren)
Nu zet je een vinkje bij analog/digital jack of iets wat met analoog/digitaal te maken kan hebben. Die namen verschillen volgens mij per geluidskaart.

Nu heb je in het schermpje met de schuifjes een extra tabblad waar je aan kan vinken of je geluid digitaal is of niet.

eaz2

  • Gast
media center op basis van 7.04: nog een geluidsissue
« Reactie #2 Gepost op: 2007/10/16, 19:56:45 »
dank voor je snelle reactie
in de voorkeuren kan ik kiezen voor pcm en digital-1, beide heb ik geprobeerd, en met het ketinkje aan en uit gezet, nog geen geluk..
nu even op de wiki zoeken.

eaz2

  • Gast
media center op basis van 7.04: nog een geluidsissue
« Reactie #3 Gepost op: 2007/10/17, 10:39:23 »
na  aanzetten van audio via hdmi in de bios, en alles standaard instellen op de alsa mixer en PCM, is het dan toch gelukt..
dank