Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Directe verbinding tussen Windows XP en Ubuntu...Warty? (4.10) Live CD  (gelezen 1298 keer)

Serra

  • Gast
Wat ik wil is een directe verbinding tussen mijn desktop (win XP) en mijn laptop (Ubuntu / live), waarbij ik de bestanden van mijn laptop kan lezen en naar de harddisk van mijn desktop kan schrijven.

De redenen dat het niet op een andere manier kan (zover ik weet) is:

PnP bios ligt er blijkbaar uit, hierdoor heb ik geen plug & play mogelijkheden voor een externe harde schijf, de enige partitie die wel gevonden wordt krijgt geen schrijf rechten
C:\ zit vol belangrijke bestanden, dus een reinstallatie is op dit moment is geen optie.
Branden kan niet, geen brandprogramma, en de Cd-Drive is in gebruik door de Live CD.

Dat is zo'n beetje alles opgesomd, tenzij ik iets belangrijks ben vergeten neer te zetten

nog even een overzicht:
* desktop draait onder Win XP
* Laptop draaide onder Win XP, maar system32 werd verscheept naar /dev/null/ door een zeer goed virus, nieuwe System32 erop zetten is onmogelijk zonder schijfrechten
* Laptop draait nu doormiddel van Ubuntu Warty (4.10) Live CD
* Harddisks van laptop en desktop zijn NTFS
* Harddisk van laptop zit propvol (200 MB vrij) met belangrijke bestanden, waarvan 20% nog niet op back-up staat
* Beide hebben een erg goede netwerk-kaart
* Router aanwezig

Als iemand weet hoe ik zo'n directe verbinding moet maken,
of weer gebruik van mijn externe harde schijf kan maken (nieuwe topic aanmaken?)
Vertel het me dan alstublieft.

Serra

Offline siegi

  • Lid
Directe verbinding tussen Windows XP en Ubuntu...Warty? (4.10) Live CD
« Reactie #1 Gepost op: 2007/08/31, 21:37:05 »
Share in windows een map waar iedereen schrijfrechten naar heeft.  Vervolgens zal ubuntu wel files in die map kunnen zetten.
Warty is eigenlijk wel stokoud de eerste ubuntu versie :p
Al lang niet meer ondersteund etc.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Directe verbinding tussen Windows XP en Ubuntu...Warty? (4.10) Live CD
« Reactie #2 Gepost op: 2007/09/01, 10:47:52 »
Warty draaien = onnodige veiligheidsrisico's lopen. Geen veiligheidsupdates meer!

Daarom een dringend advies: stap over op een recentere versie van Ubuntu, waarvoor je wel veiligheidsupdates krijgt.

Groet, Pjotr.

Offline siegi

  • Lid
Directe verbinding tussen Windows XP en Ubuntu...Warty? (4.10) Live CD
« Reactie #3 Gepost op: 2007/09/01, 11:49:14 »
Citaat van: pjotr123
Warty draaien = onnodige veiligheidsrisico's lopen. Geen veiligheidsupdates meer!

Daarom een dringend advies: stap over op een recentere versie van Ubuntu, waarvoor je wel veiligheidsupdates krijgt.

Groet, Pjotr.
Ik heb de indruk dat hij ubuntu maar een keer wil gebruiken om even al zijn files te kunnen backuppen.  

Als windows weer in nood is moet linux weer toesnellen :P