Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: verschil in verbding wifi Mint/Ubuntu?  (gelezen 2035 keer)

verschil in verbding wifi Mint/Ubuntu?
« Gepost op: 2017/02/21, 09:54:44 »
Hallo,

Ik heb Ubuntu Budgie maar omgeruild voor Linux Mint Xfce vanwege een aantal foutmeldingen die ik constant kreeg onder Budgie over niet geinstalleerde pakketten en ontbrekende lettertypes en nog meer.

Alleen merk ik iets op maar weet niet of het gewoon verbeelding is of het wel klopt. Ik heb de indruk dat mijn wifi netwerkverbinding onder Ubuntu Budgie beter was dan met Mint 18.1 Xfce nu. Kan dat kloppen? Deze indruk komt voort uit het feit dat ik nu merk alsof mijn netwerkverbinding wat trager is en de signaal sterkte minder is met Mint.

Ik heb NIETS gedaan met mijn router van mijn provider.

Heeft iemand anders dit ook bemerkt?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: verschil in verbding wifi Mint/Ubuntu?
« Reactie #1 Gepost op: 2017/02/21, 10:40:17 »
Nee, natuurlijk niet. Zoals je heel goed weet, zijn Ubuntu Budgie en Linux Mint onder de motorkap vrijwel hetzelfde. Zeker op dat gebied. Hoe zou er dan in vredesnaam een verbindingsverschil kunnen zijn?
« Laatst bewerkt op: 2017/02/21, 10:47:57 door Pjotr »

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: verschil in verbding wifi Mint/Ubuntu?
« Reactie #2 Gepost op: 2017/02/21, 12:07:36 »
En anders is het simpel te testen met een speedtest, dat hoort Dutch Boy te weten.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

DarkEra

  • Gast
Re: verschil in verbding wifi Mint/Ubuntu?
« Reactie #3 Gepost op: 2017/02/24, 11:34:35 »
ubuntu budgie/Dutch Boy/linuxfreak... oftwel onze bekende ban omzeilende "vriend" Nomko...

Natuurlijk weet hij, na min of meer 10 jaar, heel goed hoe de zaken werken onder linux. Steeds hetzelfde spelletje spelen door de mensen aan het lijntje te houden begint saai te worden op den duur....

Edit: overigens staat het topic in het verkeerde forum gedeelte. ;)

Re: verschil in verbding wifi Mint/Ubuntu?
« Reactie #4 Gepost op: 2017/02/25, 01:22:34 »

Alleen merk ik iets op maar weet niet of het gewoon verbeelding is of het wel klopt. Ik heb de indruk dat mijn wifi netwerkverbinding onder Ubuntu Budgie beter was dan met Mint 18.1 Xfce nu. Kan dat kloppen? Deze indruk komt voort uit het feit dat ik nu merk alsof mijn netwerkverbinding wat trager is en de signaal sterkte minder is met Mint.


Dat klopt! in de budgie editie word softwarematig de CX250B buis geëmuleerd die dient als eindtrap voor de interne WiFi kaart. Nadeeltje is wel dat deze op de (softwarematige) gloeispanning gekoeld moeten worden dus je zult de ventilator ook wat vaker horen.
Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint

Re: verschil in verbding wifi Mint/Ubuntu?
« Reactie #5 Gepost op: 2017/02/25, 12:14:19 »

Alleen merk ik iets op maar weet niet of het gewoon verbeelding is of het wel klopt. Ik heb de indruk dat mijn wifi netwerkverbinding onder Ubuntu Budgie beter was dan met Mint 18.1 Xfce nu. Kan dat kloppen? Deze indruk komt voort uit het feit dat ik nu merk alsof mijn netwerkverbinding wat trager is en de signaal sterkte minder is met Mint.


Dat klopt! in de budgie editie word softwarematig de CX250B buis geëmuleerd die dient als eindtrap voor de interne WiFi kaart. Nadeeltje is wel dat deze op de (softwarematige) gloeispanning gekoeld moeten worden dus je zult de ventilator ook wat vaker horen.

Je vergeet de Flux Capacitor!
Let op: voorkom ten alle tijde dat deze in een bi-stabiele multifibratieve toestand komt. Zorg dus dat de geïnduceerde weerstand laag blijft.

Offline MKe

  • Lid
Re: verschil in verbding wifi Mint/Ubuntu?
« Reactie #6 Gepost op: 2017/03/02, 13:56:36 »
Maar alle gekheid op een stokje. Ik heb ook wel eens verschil bemerkt tussen verschillende distro's. Zo kreeg ik de netwerk kaart van mijn ASUS niet betrouwbaar aan de praat onder Ubuntu 14.04. Hij deed het wel, maar verloor vaak de verbinding. Onder Xubuntu deed die het dan weer wel. Dat was wel een beetje vreemd, maar ik heb het verder niet meer uitgezocht, ik gebruik toch Arch op dat ding :D