Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Album Art in Ubuntu  (gelezen 1644 keer)

Album Art in Ubuntu
« Gepost op: 2014/09/21, 19:40:08 »
Hallo,  vroeger in Windows kreeg je met Album Art de Album afbeeldingen op de o.a.  Mp3. , weet iemand of er ook een progje bestaat die dat ook kan doen in Ubuntu  14.04.1,  ik gebruik nu  Banshee.          Graag zou ik daar een tip over willen horen,   bij voorbaat mijn dank, ben trouwens op dat muziek gebeuren een leek en het gaat mij alleen om de plaatjes.       Vr.  gr.    Oldtimer.    ^-^
Op een Puch, komt de tijd Terug.

Re: Album Art in Ubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2014/09/21, 21:15:14 »
Met VLC krijg je ook een album art bij de gespeelde mp3's.
Of wil je wat anders?
mvg,  Peter
Desktop: xubuntu 18.04.6
"No windows in the house but somehow there's more light..."
The future ain’t what it used to be.

Re: Album Art in Ubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2014/09/22, 14:00:40 »
pederoco,  bedankt voor de reactie,   ik heb de vraag denk ik niet goed gesteld, ik heb in de map muziek ( mp3 ) o.a. staan de groep Foreigner.          Zo'n 7 mp3 tjes en op elk van die mp3 tjes staat dezelfde Album hoes afgebeeld en nog 1 afbeelding als Folder jpg.          Ik denk dat dat nog is over gebleven uit mijn Windows tijd, dat kon toen met Album Art,  inderdaad krijg je met het afspelen met VLC ook albumhoezen te zien , maar hoe krijg je die albumhoezen op je PC en op die  mp3 tjes , dat ging met Album Art wel.   Dus een progje of Afspeler  die dan zo'n bestandje ophaald en in  in zo'n map zet, dus een Album Art voor Linux,  of zoiets,  hoop op wat tips.    Vr.  gr.   Oldtimer.   ^-^
Op een Puch, komt de tijd Terug.

Re: Album Art in Ubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2014/09/22, 14:12:00 »
Aha ik begrijp het.
Ik ga ook op zoek voor je.
mvg,  Peter
Desktop: xubuntu 18.04.6
"No windows in the house but somehow there's more light..."
The future ain’t what it used to be.

Re: Album Art in Ubuntu
« Reactie #4 Gepost op: 2014/09/23, 12:19:21 »
@Oldtimer,  ik weet niet of je VLC gebruikt, maar onder de onderstaande map vind je de "album art" van de muziek die je hebt afgespeeld.
Is dit wat voor je?

.cache/vlc/art/artistalbum/

Wel even de verborgen bestanden laten weergeven. (Ctrl H)
mvg,  Peter
Desktop: xubuntu 18.04.6
"No windows in the house but somehow there's more light..."
The future ain’t what it used to be.

Re: Album Art in Ubuntu
« Reactie #5 Gepost op: 2014/09/25, 11:01:57 »
pederoco,      ik heb dat VLC er even op gegooid en als je een albumhoes in een muziek map heb staan, dan speelt hij hem inderdaad af met de hoes  ( als je die hebt ) en slaat hem op in die cache.       Maar daar kan ik er niets mee,  het gaat mij niet zozeer om wat ik zie als ik iets afspeel, maar dat op de MP3-tjes zelf die hoes komt en dat kon Album Art,  ik ga vanmiddag eens kijken of ik dat Album Art met Wine of PlayOneLinux  aan de praat krijgen nog bedankt voor de reactie.        Vr.  gr.  Oldtimer.    ^-^
Op een Puch, komt de tijd Terug.

Re: Album Art in Ubuntu
« Reactie #6 Gepost op: 2014/09/25, 11:11:21 »
Ik denk dat dat met *ubuntu inderdaad niet kan.
In Windows kon je inderdaad de albumhoes op de map zetten maar heb dit niet gevonden voor Ubuntu.
Toch succes verder!
mvg,  Peter
Desktop: xubuntu 18.04.6
"No windows in the house but somehow there's more light..."
The future ain’t what it used to be.

Re: Album Art in Ubuntu
« Reactie #7 Gepost op: 2014/09/25, 12:39:39 »
pederoco,  ook met  Wine lukt het niet, trouwens, het vraagt steeds om een internetverbinding en die heb ik,  dus ik ben er dan wel klaar mee,  misschien weer naar een Dual-boot,  nog wel bedankt.         Vr.  gr.   Oldtimer.     ^-^
Op een Puch, komt de tijd Terug.

Re: Album Art in Ubuntu
« Reactie #8 Gepost op: 2014/09/25, 13:05:55 »
Ik heb nog wel wat gevonden voor Ubuntu, maar dan moet je wel de Nautilus bestandsbeheerder hebben.
En volgens mij is dat standaard in Ubuntu.
Het heet cover thumbnailer.

Zie:  http://www.youtube.com/watch?v=3-XvY-omHR4

Er zijn meerdere sites over:hier is er een (een betrouwbare):    https://launchpad.net/~flozz/+archive/ubuntu/flozz/+packages

Ik weet alleen niet of dit ook in 14.04 werkt.(er staat wel bij Trusty)
Ik heb Xubuntu met Thunar.
« Laatst bewerkt op: 2014/09/25, 13:09:59 door pederoco »
mvg,  Peter
Desktop: xubuntu 18.04.6
"No windows in the house but somehow there's more light..."
The future ain’t what it used to be.

Offline Nero

  • Lid
Re: Album Art in Ubuntu
« Reactie #9 Gepost op: 2014/09/25, 13:25:31 »
Oa Amarok, Banshee, Clementine, Rhytmbox en SoundJuicer maken gebruik van MusicBrainz om MP3 Cover Art op te halen.

Frederik

  • Gast
Re: Album Art in Ubuntu
« Reactie #10 Gepost op: 2014/09/25, 14:26:45 »
@Oldtimer,  ik weet niet of je VLC gebruikt, maar onder de onderstaande map vind je de "album art" van de muziek die je hebt afgespeeld.
Is dit wat voor je?

.cache/vlc/art/artistalbum/

Wel even de verborgen bestanden laten weergeven. (Ctrl H)

Dank voor de tip, ik wist niet dat VLC album art van het internet haalt en daar opslaat.

Re: Album Art in Ubuntu
« Reactie #11 Gepost op: 2014/09/25, 19:50:09 »
@Nero, het is volgens mij niet de bedoeling dat hij "album art" download, maar dit op zijn mappen heeft staan in Nautilus.
mvg,  Peter
Desktop: xubuntu 18.04.6
"No windows in the house but somehow there's more light..."
The future ain’t what it used to be.

Re: Album Art in Ubuntu
« Reactie #12 Gepost op: 2014/09/26, 11:44:39 »
pederoco,  ik heb eens gekeken naar die tip van jou over die  ppa - Cover Thumbnailer en die video meteen binnen gehaald.     Het zet inderdaad de covers op de mappen en op de MP3 tjes erin.     Nu heb ik ook nog in die muziek map een aantal  WMA tjes allemaal enkele nrs,   daar doet hij niets mee.      Dus ik een aantal van die WMA tjes met  XCFA geconverteerd naar  MP3,  ( als proef )  dan zou je zeggen dat hij dat moet zien, maar hij zet er geen plaatje op, dus dat is jammer,  beveiliging ?      Voor de rest alle mensen nog bedankt voor de tips,  geweldig.    P.S.    VLC. slaat lang niet alles op wat je afspeeld.        Vr.  gr.    Oldtimer.    ^-^
« Laatst bewerkt op: 2014/09/26, 11:47:34 door Oldtimer »
Op een Puch, komt de tijd Terug.

Re: Album Art in Ubuntu
« Reactie #13 Gepost op: 2014/09/26, 13:48:57 »
pederoco,  bedankt voor de reactie,   ik heb de vraag denk ik niet goed gesteld, ik heb in de map muziek ( mp3 ) o.a. staan de groep Foreigner.          Zo'n 7 mp3 tjes en op elk van die mp3 tjes staat dezelfde Album hoes afgebeeld en nog 1 afbeelding als Folder jpg.          Ik denk dat dat nog is over gebleven uit mijn Windows tijd, dat kon toen met Album Art,  inderdaad krijg je met het afspelen met VLC ook albumhoezen te zien , maar hoe krijg je die albumhoezen op je PC en op die  mp3 tjes , dat ging met Album Art wel.   Dus een progje of Afspeler  die dan zo'n bestandje ophaald en in  in zo'n map zet, dus een Album Art voor Linux,  of zoiets,  hoop op wat tips.    Vr.  gr.   Oldtimer.   ^-^
Met Rythmbox krijg je ook album art te zien als in de map de goede afbeeldingen zitten.Helaas ben ik een hoop van die album art kwijt geraakt,dus dan krijg je album art die niets met de betreffende mp3 te maken heeft..

Edit:Ook in Rythmbox is er een plugin die album art op haalt van af het internet,maar ik heb er nooit iets van gemerkt..
« Laatst bewerkt op: 2014/09/26, 14:18:09 door Lowlands »
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Re: Album Art in Ubuntu
« Reactie #14 Gepost op: 2014/09/27, 12:31:21 »
Lowlands,  ik heb er ook niets van gemerkt in dat Rhythmbox, net zo min als dat die players de plaatjes opslaan met afspelen met welke player dan ook.       Dat vond ik toch wel fijn met dat Album Art  in Windows, maar het is niet anders,  nog wel bedankt,  ik hou het maar bij Banshee      Vr.  gr.   Oldtimer.   
« Laatst bewerkt op: 2014/09/27, 14:14:54 door Oldtimer »
Op een Puch, komt de tijd Terug.

Re: Album Art in Ubuntu
« Reactie #15 Gepost op: 2014/09/27, 15:42:32 »
Wil je dan even op opgelost klikken?
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Re: Album Art in Ubuntu
« Reactie #16 Gepost op: 2014/09/29, 13:06:52 »
Zeker weten    ^-^
Op een Puch, komt de tijd Terug.