Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Geen geluid in gedownload windows programma  (gelezen 1453 keer)

Offline frami

  • Lid
Geen geluid in gedownload windows programma
« Gepost op: 2014/06/03, 17:14:11 »
Ik ben beginnend Ubuntu 12 04 gebruiker.
Ik ben lid van een koor. Om liederen thuis te oefenen krijg ik een bestand aangeleverd, gemaakt met het programma NoteWoprthy Composer. Ik kan het bestand afspelen met de NoteWorthy Composer Viewer, gratis te downloaden. Ik heb met Wine die viewer gedownload in Ubuntu en geinstalleerd. Ik kan de bestanden openen en afspelen, d.w.z. ik zie de noten en de cursor bewegen maar geen geluid. In de viewer heb ik tools aangeklikt. Daar vind ik "windows volume control" Die aangeklikt: volgende melding:

The volumecontrol apparently failed to open. You might want to go to the multimedia applet in the Control Panel to investigate wether your system supports a volume control.

Dit begrijp ik niet. Hoe dit op te lossen?

Offline robinjoo1

  • Lid
Re: Geen geluid in gedownload windows programma
« Reactie #1 Gepost op: 2014/06/03, 18:27:33 »
draait gewoon windows  binnen ubuntu als virtualizatie

Re: Geen geluid in gedownload windows programma
« Reactie #2 Gepost op: 2014/06/03, 20:20:25 »
Blijkbaar heb je het al opgelost aangezien je topic als opgelost gemarkeerd staat. Wellicht kun je ons even vertellen hoe je het opgelost hebt? :)

Offline frami

  • Lid
Re: Geen geluid in gedownload windows programma
« Reactie #3 Gepost op: 2014/06/19, 12:02:30 »
Ik ben een tijdje afwezig geweest en reageer nu dus wat laat. Als mijn probleem als "opgelost" is gemarkeerd dan is er iets niet goed gegaan. Het is namelijk niet opgelost dus ik ben heel blij met suggesties die me alsnog kunnen helpen!

Re: Geen geluid in gedownload windows programma
« Reactie #4 Gepost op: 2014/06/19, 13:39:26 »
Ik denk eerder dat mensen de knop Onderwerp opgelost verwarren voor dat het topic dan als opgelost staat en ze dan maar erop klikken om dat ongedaan te maken. Ik zal de vertaling anders maar eens bijwerken om het helderder te maken...

Offline bertus

  • Lid
Re: Geen geluid in gedownload windows programma
« Reactie #5 Gepost op: 2014/06/19, 14:47:10 »
Hallo Frami
Ik zit  zelf ook op meerdere koren en voor studie materiaal worden ook midi's gebruikt , die maak ik  zelf met  het programma "MUSESCORE" Dat is te downloaden in het Software Center en is ook beschikbaar in Windows, ook gratis.
Is een fijn programma,wanneer je er handigheid in krijgt,er zit een uitgebreid handboek online bij.
Ik weet niet zeker of Musescore ook Note worthy afspeelt, maar ik dacht het wel.

Verder gebruik ik ook Rosegarden, dat is wat moeilijker aan de praat te krijgen maar ik heb, na lang zoeken, ontdekt hoe dat moet.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Succes. :) :) :)
Bertus

Offline frami

  • Lid
Re: Geen geluid in gedownload windows programma
« Reactie #6 Gepost op: 2014/06/19, 16:57:45 »
Ik heb geen behoefte aan een programma om zelf noten en muziek te produceren. Dat doet een ander koorlid in het noteworthy programma. Ik wil het alleen af kunnen spelen nadat ik het heb gedownload. Alles werkt ook in Ubuntu alleen geen geluid. En dat is wel essentieel als je een lied moet instuderen. Ik heb Musescore gedownload, maar het programma ondersteunt mijn NWC bestanden niet.
Helaas.

Offline aartje

  • Lid
Re: Geen geluid in gedownload windows programma
« Reactie #7 Gepost op: 2014/06/20, 12:11:50 »
Misschien heb je wat aan het volgende ( zie https://appdb.winehq.org/objectManager.php?sClass=version&iId=14355&iTestingId=39970 )
===============================================================================================================

What works

I based my installation of NWC on the instructions provided by Connor using Linpus Linux Lite, March 30 2009.  Some simplification of the instructions.  Here's what I did:

    Install NWC with Wine.
    Try running NWC.  No sound.
    In NWC, change the MIDI options (Tools > Options > MIDI), selecting playback devices "Wine midi mapper" and "Midi through".  Still no sound.
    Use Synaptic to install the OSS wrapper for ALSA, package "alsa-oss".
    Do the same to install Timidity.
    Close Synaptic and open a Terminal.
    Type "timidity -iA -Os".  This will open some ports.  Leave this running.
    Start NWC and load a Sample.  Now we have sound!

This is where I deviate from Connor's instructions...

    In the active Terminal, CTRL-C to get back to the command prompt.  Try NWC and it still has sound.
    Close and re-open NWC.  We still have sound.
    Close Terminal session window.  We still have sound in NWC.
    Reboot Ubuntu and try NWC again.  We have sound.

So, in my installation at least, NWC midi sound is working natively in Ubuntu without any extra processes after the initial set up noted above.

I have created new NWC music files and exported these as MIDI.

In my testing so far, there are no problems with NWC functionality.
============================================================================================================


Offline frami

  • Lid
Re: Geen geluid in gedownload windows programma
« Reactie #8 Gepost op: 2014/06/22, 17:26:43 »
Femke 98: muziek en andere programmaś werkt het geluid wel. Dus het is gekoppeld aan het NWC programma.
Ik weet niet welke knop ik moet aanklikken voor het "onopgeloste probleem".
aartje: jou oplossing lijkt me de goede richting. Maar dit zal me enige tijd kosten om het uit te proberen: mijn engels is niet erg goed en alle handelingen die hier omschreven staan, zal ik rustig moeten uitzoeken. Ik ga er mee aan de slag.

Re: Geen geluid in gedownload windows programma
« Reactie #9 Gepost op: 2014/06/22, 20:01:03 »
Linksonderaan je topic staat een knop Onderwerp ongeopgelost. Klik daarop en that's it. Zo simpel is het :)

Offline frami

  • Lid
Re: Geen geluid in gedownload windows programma
« Reactie #10 Gepost op: 2014/06/23, 07:17:17 »
De instructies die aartje had geplaatst opgevolgd: het werkt. Probleem dus opgelost. Bedankt