Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Xubuntu 14.4 toont duits als geïnstalleerde taal.  (gelezen 3092 keer)

Xubuntu 14.4 toont duits als geïnstalleerde taal.
« Gepost op: 2014/04/14, 18:12:13 »
Ik installeerde Xubuntu14.4 (beta natuurlijk) op een oude bak. Na installatie geeft het ibus-icoontje : Duits-Belgian weer. Dat Belgian klopt, want ik heb een azerty-toetsenbord. Duits klopt niet, want de geïnstalleerde taal is Nederlands. Ik heb de taalmodules upgedate, maar toch blijft ibus "Duits-Belgian" weergeven. Hoe kan ik daar Nederlands krijgen?

Offline Tom

  • Lid
Re: Xubuntu 14.4 toont duits als geïnstalleerde taal.
« Reactie #1 Gepost op: 2014/04/14, 18:43:31 »
Heb ik ook ,geen probleem  :)
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Anco

  • Lid
Re: Xubuntu 14.4 toont duits als geïnstalleerde taal.
« Reactie #2 Gepost op: 2014/04/14, 19:37:53 »
Gaat dit niet om de toetsenbord indeling? Zo ja, gaat alleen om dat de toetsen overeenkomen. Net zoals mijn toetsenbord Engels (us, met dode toetsen is).
Linux user #485563

Re: Xubuntu 14.4 toont duits als geïnstalleerde taal.
« Reactie #3 Gepost op: 2014/04/15, 19:51:29 »
Gaat dit niet om de toetsenbord indeling? Zo ja, gaat alleen om dat de toetsen overeenkomen. Net zoals mijn toetsenbord Engels (us, met dode toetsen is).

Inderdaad. Maar wat Duits met mijn toetsenbord te maken heeft, dat begrijp ik toch niet goed.

Offline Anco

  • Lid
Re: Xubuntu 14.4 toont duits als geïnstalleerde taal.
« Reactie #4 Gepost op: 2014/04/15, 23:45:17 »
Gaat dit niet om de toetsenbord indeling? Zo ja, gaat alleen om dat de toetsen overeenkomen. Net zoals mijn toetsenbord Engels (us, met dode toetsen is).

Inderdaad. Maar wat Duits met mijn toetsenbord te maken heeft, dat begrijp ik toch niet goed.


Gaat gewoon om de layout van de toetsen, net zoals je veel qwerty en qwertz varianten heb. Schijnbaar heet die van jou zo. Als goed werkt, niet willen veranderen voor andere naam daar.
Linux user #485563

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Xubuntu 14.4 toont duits als geïnstalleerde taal.
« Reactie #5 Gepost op: 2014/04/16, 00:18:59 »
België is nu eenmaal meertalig, officieel Vlaams (Nederlands), Waals (Frans) en Duits.
In het configuratie scherm kan je talen verwijderen en toevoegen, je kunt er dus voor zorgen, dat alleen Nederlands geïnstalleerd is, door andere talen te verwijderen.
Dit heeft dus niets te maken met je toetsenbord indeling.

Wanneer je talen verwijderd, dan kan je ook het Engels verwijderen, dingen die nog niet vertaald zijn in het Nederlands houden dan toch de Engelse taal.
Wel kan het zijn, dat zodra je de taal-configuratie opstart, deze vraagt om mogelijke ontbrekende taal-pakketten te installeren, dit doe ik pas nadat ik (overbodige) talen verwijderd heb, je moet het configuratie programma dus na het verwijderen van talen nogmaals opstarten.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.