Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Webcam en Yahoo account  (gelezen 2336 keer)

Offline force317

  • Lid
Webcam en Yahoo account
« Gepost op: 2010/01/21, 19:06:47 »
Om te chatten maak ik wel eens gebruik van een Yahoo account, tot nu toe via Pidgin, mogelijk in de
toekomst met Empathy vermits deze nu standaard op de Ubuntu staat.

Ik zou nu op mijn  Netbook met webcam en Ubuntu Netbook Remix 9.10 mijn webcam willen gebruiken.
Kan dit via Pidgin of Empathy dankzij een plugun ?

Momenteel in gebruik op mijn hardware : Ubuntu 13.10, Kubuntu 13.10, Windows 7 Home, Windows 8.1 Home.

Re: Webcam en Yahoo account
« Reactie #1 Gepost op: 2010/01/25, 21:29:28 »
Empathy ondersteund MSN webcam  wel, maar yahoo niet.
Echter heb  wel es geprobeerd een Windows MSN partner te chatten met de webcam maar kon het niet voor elkaar krijgen.
Skype kan ik ook niet de webcam gebruiken word wel ondersteund.
Mijn Webcam werkt prima getest met cheese.

Webcammen is nog steeds moeilijk onder Ubuntu ook onder 9.10

Gebruik Pidgin weer is meer mee mogelijk, behalve webcammen dan.
Laptops HP Probook 4720s en HP g72
Testcomputer HP Compaq dc7800p 
email: SteunpuntLeon@gmail.com

Offline force317

  • Lid
Re: Webcam en Yahoo account
« Reactie #2 Gepost op: 2010/01/30, 15:10:01 »
Inderdaad, Pidgin is ook mijn favoriet, hopelijk verbetert de Yahoo ondersteuning in de toekomst.

Momenteel in gebruik op mijn hardware : Ubuntu 13.10, Kubuntu 13.10, Windows 7 Home, Windows 8.1 Home.

Offline Canrith

  • Lid
Re: Webcam en Yahoo account
« Reactie #3 Gepost op: 2010/01/31, 11:09:51 »
Ik heb op mijn netbook (Asus eee900) niet de 9.10 NBR maar de desktop versie gezet en vervolgens aanpassingen van Pjotr. Bij Skype kan ik de webcam en de microfoon gewoon gebruiken, beetje zoeken naar de juiste instellingen voor het geluid en that's it. Op andere eee900 (van dochter) staat 9.04 Satanic Edition en zij gebruikt Pidgin voor msn met werkende cam en op die van m'n vrouw staat nu even Mint8 en die gebruikt Skype eveneens met alles werkend.

Offline force317

  • Lid
Re: Webcam en Yahoo account
« Reactie #4 Gepost op: 2010/02/03, 22:25:46 »
Ik heb de laatste Yahoo Messenger UK uitgeprobeerd onder Wine, maar mijn EEE PC maakt zelfs geen internet verbinding voor Yahoo Messenger.

Op mijn Linux Mint 8 heb ik XP Home staan in Sun Virtual Box, waarin Yahoo Messenger wel werkt !
Behalve dan de webcam. Waarschijnlijk moet ik daarvoor in de settings van de Virtual Box nog iets instellen zodat de webcam in Virtual Box bruikbaar wordt, iemand enig idee wat dient wordt ingesteld ?
Momenteel in gebruik op mijn hardware : Ubuntu 13.10, Kubuntu 13.10, Windows 7 Home, Windows 8.1 Home.