Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: OPGELOST Hoe fotoreeksen op vcd branden?  (gelezen 4001 keer)

Offline Jakke5

  • Lid
OPGELOST Hoe fotoreeksen op vcd branden?
« Gepost op: 2012/02/12, 22:55:47 »
Ik heb van meerdere reeksen foto's mbv openshot een .avi-bestand gemaakt, daarbij mpeg2 gekozen voor video. (van elke reeks een .avi)
Daarna heb ik er met DeVeDe een image van gemaakt.
Dat image heb ik met K3b op een cd gebrand .
Het resultaat is dat m'n dvd-speler de cd (terecht m.i.) ziet als een data-cd  en hem weigert te lezen.
Ook de dvd-lezer van m'n pc kan niets met de gebrande cd. Er verschijnen wel 2 bestanden in de map: een (groot) .bin en een (klein) .cue
Ten einde raad heb ik met k3b "More actions" -> New Video CD Project gekozen " en de .avi-bestanden rechtstreeks ingevuld in het project, maar dat prog beweert dat het alléén mpeg1 of 2 kent, terwijl het toch mpeg2-bestanden zijn. Of vergis ik mij?
Eén ding staat vast: ik weet het niet meer, hoewel ik nou toch al enkele cd's met succes gebrand heb.
« Laatst bewerkt op: 2012/02/14, 20:42:26 door Jakke5 »

Offline vanadium

  • Lid
Re: Hoe fotoreeksen op cdv branden?
« Reactie #1 Gepost op: 2012/02/13, 10:41:20 »
Met DeVeDe kan je van je avi bestand een video-DVD maken, die wel op een standaard DVD speler kan afgespeeld worden. Zoek naar de optie waarbij je aangeeft dat de video al in video-DVD formaat is: dan wordt je video niet meer omgezet (= geen kwaliteitsverlies), en gaat het aanmaken van de video DVD zeer snel.

Offline Jakke5

  • Lid
Re: Hoe fotoreeksen op cdv branden?
« Reactie #2 Gepost op: 2012/02/13, 13:40:48 »
Dankjewel voor de geboden hulp.
Ik begin met het eindresultaat: welk(e) formaat/formaat moet een VCD hebben om gelezen/afgespeeld te kunnen worden door eender welke speler?
Welke operatie moet ik K3b laten uitvoeren? Ik zie (bij More actions) o.a. New data project, New Video Cd project, Burn image ...)
Als ik voor New Video Cd project kies kan ik dan de .mpg-filmpjes gebruiken die ik met DeVeDe kan maken?
Kan of moet ik misschien toch voor data-Project gaan en zo ja, wat gebruik ik dan als invoer?
DeVeDe is nog het meest verwarrend.  Vooral de (keuze van de) invoer vind ik reuzeverwarrend om niet te spreken van de mogelijkheid een titel bij te plaatsen. Als je die mogelijkheid neemt dan verschijnt een menuutje waarin je een bestand moet kiezen. Welk bestand? Voor een titel???
En waartoe dient dan Openshot? Waarom kan ik daarmee geen formaat maken dat rechtstreeks gebrand kan worden. 
Ik kan zo nog wel enkele uren doorgaan. Vooral met vraagtekens plaatsen.


Re: Hoe fotoreeksen op cdv branden?
« Reactie #3 Gepost op: 2012/02/13, 17:06:04 »
Zoals je het uitlegt in je 1ste post zou ik het ook doen, dus:
-met Openshot een avi maken
-met DeVeDe een ISO maken
-met k3b die ISO branden (Burn Image/Image branden)
Allemaal Linux gerelateerde links op mijn website http://home.scarlet.be/jefdamen/Ubuntu.html
Mijn YouTube kanaal:http://www.youtube.com/user/asilnevs
https://jefdamen.wordpress.com/
We are spiritual beings having a human experience

Offline Jakke5

  • Lid
Re: Hoe fotoreeksen op cdv branden?
« Reactie #4 Gepost op: 2012/02/13, 17:44:36 »
@Asilnevs
Citaat
Zoals je het uitlegt in je 1ste post zou ik het ook doen
En zo werkt het niet. De dvd-lezer "ziet" een data-schijf die hij niet kan lezen.
@vanadium over DeVeDe
De optie
Citaat
waarbij je aangeeft dat de video al in video-DVD formaat is
  heb ik gevonden maar ik kan er niets mee, er verschijnt geen mogelijkheid om te bevestigen oid. De OK-knop verschijnt niet op dat niveau. Of volstaat het om een bestand toe te voegen, te accepteren door OK, en DAARNA Eigenschappen->Geavanceerde opties->Diverse->"Dit bestand is al ..." aanvinken ?
Ik ga het in ieder geval es proberen.

Offline Jakke5

  • Lid
Re: Hoe fotoreeksen op vcd branden?
« Reactie #5 Gepost op: 2012/02/14, 15:47:31 »
Dankjewel voor de suggestie, femke98, Gelukkig had ik daar al eerder aan gedacht, want ik ben intussen al aan m'n euh, zover kan ik niet tellen ... poging bezig.
Ik zou wel es DivX kunnen proberen, maar ik doe dit werkje voor vrienden die ik wil demonstreren wat Linux zoal kan. Ze beschikken over een wat oudere dvd-lezer, zodoende blijf ik bij Vcd

Als resultaat van DeVeDe heb ik een map met daarin 2 bestanden: een .cue en een .bin
Kan iemand mij advies geven ivm de te kiezen optie bij K3b? data-project?
Bij More actions heb ik al Data-project en video Cd geprobeerd. Data geeft een cd die niet geaccepteerd wordt, Video Cd-Project zegt mij dat het alleen maar mpeg1 of -2 aanvaardt maar weigert die als ik ze in dat formaat mbv DeVeDe heb gemaakt uit de .avi-bestanden.
Wat ik nog niet geprobeerd heb is Mixed Mode Project, maar ik denk dat het niet veel zin heeft.

Brasero begint wel ijverig te schrijven aan de .cue en .bin maar komt dan op de proppen met
"U heeft niet de nodige rechten "
Dit is echt niet leuk meer.


Offline Jakke5

  • Lid
Re: Hoe fotoreeksen op vcd branden?
« Reactie #6 Gepost op: 2012/02/14, 17:19:13 »
Inderdaad, femke98. Daar heb ik niet over gelezen. Maar welke optie van K3b moet ik kiezen om een image te branden? Ik dacht data, maar daarmee lukt het niet, de lezer zegt "data-schijf" en werpt hem uit.

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Hoe fotoreeksen op vcd branden?
« Reactie #7 Gepost op: 2012/02/14, 17:28:58 »
Ik kan het je helaas niet zo vertellen, mijn K3B werkt niet erg mee vandaag... Wat ik je wel kan vertellen, is dat er in Brasero de optie 'Beeldbestand branden' bestaat (meteen in het eerste scherm) en daarmee brand je een ISO :)

Re: Hoe fotoreeksen op vcd branden?
« Reactie #8 Gepost op: 2012/02/14, 18:18:39 »
Als ik hier met DeVeDe werk dan maakt dit progje steeds mooi een .ISO bestand aan dat ik met k3b als Image brand.
In DeVeDe kun je naar Geavanceerde opties gaan en daar staat bij mij standaard "ISO of BIN/CUE-beeldbestand aanmaken, dat klaar is om gebrand te worden" aangevinkt.
Wat betreft de RW schijfjes, kunnen oude DVD spelers hier mee overweg?
Allemaal Linux gerelateerde links op mijn website http://home.scarlet.be/jefdamen/Ubuntu.html
Mijn YouTube kanaal:http://www.youtube.com/user/asilnevs
https://jefdamen.wordpress.com/
We are spiritual beings having a human experience

Offline Jakke5

  • Lid
Re: Hoe fotoreeksen op vcd branden?
« Reactie #9 Gepost op: 2012/02/14, 20:42:01 »
Citaat
Daarna heb ik er met DeVeDe een image van gemaakt.
Dat image heb ik met K3b op een cd gebrand
Ja, asinevs, dat staat bij mij ook zo aangevinkt, en ja, DeVeDe levert een pakje (=map) af met daarin mooi een .bin en een .cue bestand.
Ik heb het .iso-bestand nou al XXX maal gebrand en het resulaat was steeds dat de lezer een data-bestand "zag" wat hij mooi terug naar afzender stuurde.
Het was geen probleem van te gedateerde lezer, want ook in de lezer/brander kon ik het niet lezen.

M'n fout, vanaf het begin, was dat ik de verkeerde optie koos in K3b. Het moest zijn, -dankjewel femke98- de optie Burn image bij More actions. En dan alleen nog de juiste map kiezen.

Offline Jakke5

  • Lid
Re: OPGELOST Hoe fotoreeksen op vcd branden?
« Reactie #10 Gepost op: 2012/02/15, 21:04:50 »
Heb dezelfde fotoreeksen op dvd gebrand. De kwaliteit is vééééls beter. Dat lesje heb ik nu wel geleerd.
Nogmaaks dank aan wie geholpen heeft. Je zou bijna graag een probleem hebben, alleen maar voor het plezier zo snel en deskundig geholpen te worden.

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: OPGELOST Hoe fotoreeksen op vcd branden?
« Reactie #11 Gepost op: 2012/02/16, 07:13:44 »
Nog even als toevoeging: Bij een Nederlandse K3B heet de optie 'Imagebestand Branden' :)