Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Manjaro ervaringen?  (gelezen 3792 keer)

Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Re: Manjaro ervaringen?
« Reactie #25 Gepost op: 2016/08/13, 14:06:20 »
@ valk,

installeer eens PCLinuxOS Maté ( neem de recenste release : http://www.pclinuxos.nl/index.php?q=matedesktop )in VirtualBox. Moet je echt eens proberen (kent al die problemen niet, die er momenteel besproken worden op huidig forum   :) ).
Bericht me. (eventueel via een ander topic)

groet,
spievensterke.

Bedankt voor de suggestie, maar ik wil graag een GNOME distro. Ik vind GNOME tegenwoordig prettig werken.

Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Re: Manjaro ervaringen?
« Reactie #26 Gepost op: 2016/08/13, 14:10:22 »
Manjaro kan nog wel eens wispelturig zijn met de installatie. Ik had daar vooral last van bij de community uitgaven. De 'gewone' Manjaro ging wel goed. Ik heb ook menig keer de installatie maar weer verruild voor een Ubuntu als het weer eens niet zo liep als het zou moeten. Manjaro is nu voor mij meer iets om in een VB te proppen. Hoofddistro blijft bij mij toch Ubuntu en een Debian. ;)

Ik had inderdaad de community GNOME editie. Maar installatie ging dus meerdere keren niet goed en daarna gedonder met updates en installeren. Ik geef het niet gauw op, maar dit was me te gortig. Misschien antergos nog eens proberen...

Re: Manjaro ervaringen?
« Reactie #27 Gepost op: 2016/08/13, 14:56:34 »
@ valk,

je kan, in PCLinuxOS, ook een Gnome werkomgeving instellen.

groet,
spievensterke.
Maté - Rolling Release 64bit. Test LinuxMint 21.xx.

Re: Manjaro ervaringen?
« Reactie #28 Gepost op: 2016/08/14, 15:17:53 »
Ik heb Manjaro op de klapdoos en op een desktop, nooit geen problemen eigenlijk.
Ik gebruik geen community experimenten, zoals Gnome of Cinnamon, gewoon de standaard Xfce.

Heb wel een Gnome3, maar dan op Arch, draait nu 1 jaar en 3 maand zonder problemen, lees, herinstalleren.

Re: Manjaro ervaringen?
« Reactie #29 Gepost op: 2016/08/20, 22:35:51 »
Ik heb Manjaro op de klapdoos en op een desktop, nooit geen problemen eigenlijk.
Ik gebruik geen community experimenten, zoals Gnome of Cinnamon, gewoon de standaard Xfce.

Heb wel een Gnome3, maar dan op Arch, draait nu 1 jaar en 3 maand zonder problemen, lees, herinstalleren.

Ik probeer geen discussie uit te lokken maar toch. Is het draaien van een rolling release vlekkeloos?  In jouw geval werkt het, maar er zijn genoeg andere verhalen waarbij een werkend systeem van vandaag op morgen het niet meer doet. Ik ben ook eigenwijs en doe het soms ook hoor, maar ik ga het zeker niet aanraden voor iemand die ECHT zijn computer dag en nacht nodig is en zich het fixen van zijn systeem kan veroorloven. Op mijn testmachines durf ik het wel aan en eerlijk gezegd is de JWM versie goed gelukt :)
Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint

Offline Ramana

  • Lid
Re: Manjaro ervaringen?
« Reactie #30 Gepost op: 2016/08/21, 08:26:30 »
Met Arch loop je zeker dat risico.   Sudo pacman -Syu mag volgens Arch zelf dan ook alleen worden gedaan na het lezen van bijbehorende notities.  Echter, bij Manjaro is dat risico aanzienlijk kleiner, omdat dat precies is wat Manjaro toevoegd: een extra controle/kwaliteitsslag. Soms blijft handmatige intervensie nodig, dat is bij Debian-gebaseerde distro's ook het geval en wordt het een nieuwe versie, dus installatie. Met een imagekopie achter de hand is het risico eigenlijk te verwaarlozen, dan is het fixen 5 minuten werk.


Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Re: Manjaro ervaringen?
« Reactie #31 Gepost op: 2017/04/01, 21:45:36 »
Ik heb Manjaro toch weer eens een kans gegeven nadat mijn Antergos Gnome installatie vast liep.

Er blijkt een nieuwe versie uit Manjaro 17. Nadat ik bij de vorige versie nogal wat installatie problemen had heb ik het toen opgegeven. Maar nu met de 17 versie geen enkel probleem meer. Snelle installatie en alles lijkt top te werken, eens kijken hoe lang dat zo blijft!