Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: recovery cd  (gelezen 968 keer)

Offline amrus

  • Lid
recovery cd
« Gepost op: 2008/01/05, 19:08:59 »
hallo,ik heb een aantal maanden geleden een HP pc gekocht met XP preïnstalled maar aangezien ik al 2 jaar geen Windows meer gebruik
had ik ik de hele schijf gewist en enkel Ubuntu geïnstalleerd. Maar nu heeft mijn vrouw voor bepaalde taken weer Windows nodig. Ik heb
met HP contact genomen en die willen me wel recovery cd's opsturen. Mijn vraag is kan ik met die cd's een werkende XP verkrijgen ? Ik weet wel dat dan ubuntu zal gewist worden maar die installeer daarna direct opnieuw met dual boot.
alvast bedankt.

Offline Dave

  • Lid
recovery cd
« Reactie #1 Gepost op: 2008/01/05, 19:21:09 »
Als het goed is heb je dan gewoon weer een werkend systeem incluis alle trial software.
Maar volgens mij zit er ook wel een prijskaartje aan die cd's.
Meen iets van 40 euro.

Offline amrus

  • Lid
recovery cd
« Reactie #2 Gepost op: 2008/01/05, 19:32:21 »
Citaat van: Dave
Als het goed is heb je dan gewoon weer een werkend systeem incluis alle trial software.
Maar volgens mij zit er ook wel een prijskaartje aan die cd's.
Meen iets van 40 euro.
Bedankt Dave , het voornaamste voor mij is dat  die recovery cd's een volwaardig besturingssysteem zijn en de prijs is inderdaad 38 Euro, in ieder geval beter dan 100.

Offline Tom

  • Lid
recovery cd
« Reactie #3 Gepost op: 2008/01/05, 20:10:00 »
Citaat van: amrus
Citaat van: Dave
Als het goed is heb je dan gewoon weer een werkend systeem incluis alle trial software.
Maar volgens mij zit er ook wel een prijskaartje aan die cd's.
Meen iets van 40 euro.
Bedankt Dave , het voornaamste voor mij is dat  die recovery cd's een volwaardig besturingssysteem zijn en de prijs is inderdaad 38 Euro, in ieder geval beter dan 100.
Ik heb 6 maand geleden een boose brief geschreven ( E Mail ) naar HP  met de melding dat ik het diefstal vond je koopt een PC van 1300 Euro en je krijgt er geen eens een recovery cd bij .
Ja dat recovery spul staat op de HDD maar daar ben ik niet van gedient.
Anderhalf maand later een pakketje uit Boedapest met daarin een recovery DVD plus twee CD gratis een complete Windows XP MCE sp 2.
Natuurlijk alleen te gebruiken met mijn Key die ik bezit.
Dus het gaat gratis.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Dave

  • Lid
recovery cd
« Reactie #4 Gepost op: 2008/01/05, 22:08:18 »
voordeel van een recovery is natuurlijk wel dat je gelijk klaar bent met je drivers enz.