Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: DPMS  (gelezen 828 keer)

Offline ejfrolich

  • Lid
DPMS
« Gepost op: 2008/12/27, 18:09:32 »
Ik gebruik 8.04 op een HP NC6000 (o.a.). Wat opvalt is dat DPMS niet werkt. In de Power manager gebeurt er in Ubuntu helemaal niets. het enige dat veilig mogelijk is is het scherm op zwart laten gaan. Alle andere functies werken niet of leggen het systeem zo plat dat alleen een opnieuw saven van de BIOS het systeem weer tot leven brengt.

Nu heb ik dagje gespeeld met de Live CD van Open Suse 11.1. En wat blijkt... Daar werkt alles ineens zoals het hoort.

In beide gevallen heb ik gebruik gemaakt van Gnome.

Wat kan ik doen om dit onder Ubuntu te laten werken. Kun je ergens een config file aanpassen of zo. Of moet ik gewoon overstappen op Open Suse??

Ik vind dit een grote tekortkoming in Ubuntu, al jaren. Voor onze laptops is battery gebruik en management best belangrijk.  Nu moet je zelf nadenken en dingen regelen. Mijn laptop kan best in de slaapstand als ik hem even niet gebruik alleen in een les op school heb ik wel wat anders aan mijn hoofd dan mijn laptop managen.

Heeft iemand enig idee hoe dit op te lossen in UBUNTU 8.04?
Linux Mint, mijn nieuwe keus!

Offline Drummies

  • Lid
Re: DPMS
« Reactie #1 Gepost op: 2008/12/27, 18:32:38 »
ejfrolich

dit is idd een vervelende,het enigste wat ik kan meegeven,in terminal
xset q
DPMS bekijken vwb standby...suspend...off

de file paths staan benoemd,maar of je daar iets nuttigs in zou kunnen stellen?????







Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011