Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ik wil dat mijn systeem niet pingt en icmp-pakketten verzendt.  (gelezen 1006 keer)

Offline Soul-Sing

  • Lid
hoe krijg ik dit voor elkaar in linux. (gutsy) de meeste firewalls kunnen dit, firestarter ook?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
ik wil dat mijn systeem niet pingt en icmp-pakketten verzendt.
« Reactie #1 Gepost op: 2007/10/26, 09:45:03 »
* open firestarter
* Voorkeuren - Firewall - ICMP filtering - zet vinkje bij: ICMP-filtering activeren
* Vink dan aan wat je eventueel nog wel open wil hebben (ik heb zelf niks aangevinkt, dus bij mijn PC zit alles potdicht)

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
ik wil dat mijn systeem niet pingt en icmp-pakketten verzendt.
« Reactie #2 Gepost op: 2007/10/26, 09:52:00 »
Er zijn ook een hoop routers waarbij je dit aan of uit kan zetten. Je router filtert het dan voor je.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
ik wil dat mijn systeem niet pingt en icmp-pakketten verzendt.
« Reactie #3 Gepost op: 2007/10/26, 10:28:51 »
Bovendien: als de ping in de configuratie van de router zelf nog aanstaat, dan blijft-ie pingen, ook al heeft de vuurmuur het op de PC uitgeschakeld.....

Offline Soul-Sing

  • Lid
ik wil dat mijn systeem niet pingt en icmp-pakketten verzendt.
« Reactie #4 Gepost op: 2007/10/26, 10:33:54 »
ok, duidelijk. de hardwarematige firewall/router  moet correct ingesteld worden.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
ik wil dat mijn systeem niet pingt en icmp-pakketten verzendt.
« Reactie #5 Gepost op: 2007/10/26, 10:35:49 »
Citaat van: leoquant
ok, duidelijk. de hardwarematige firewall/router  moet correct ingesteld worden.
Ja, inderdaad. Ik had dat destijds eerst niet door, dus ik heb me toen wel een uur lang rot zitten ergeren, voordat ik dat ontdekte....  :-)

Offline Soul-Sing

  • Lid
ik wil dat mijn systeem niet pingt en icmp-pakketten verzendt.
« Reactie #6 Gepost op: 2007/10/26, 10:38:07 »
Citaat van: pjotr123
Citaat van: leoquant
ok, duidelijk. de hardwarematige firewall/router  moet correct ingesteld worden.
Ja, inderdaad. Ik had dat destijds eerst niet door, dus ik heb me toen wel een uur lang rot zitten ergeren, voordat ik dat ontdekte....  :-)
precies, en maar eindeloos alle firestarter-instellingen instellen en testen...pfff. thx voor de info.

Laus

  • Gast
ik wil dat mijn systeem niet pingt en icmp-pakketten verzendt.
« Reactie #7 Gepost op: 2007/10/26, 10:42:50 »
is er ergens een algemeen topic over de firewall voor noobs? Ik vroeg me af of het zin heeft een firewall te draaien als op je router standaard de meeste poorten wel dicht zitten?

Offline Soul-Sing

  • Lid
ik wil dat mijn systeem niet pingt en icmp-pakketten verzendt.
« Reactie #8 Gepost op: 2007/10/26, 10:50:29 »
Citaat van: Laus
is er ergens een algemeen topic over de firewall voor noobs? Ik vroeg me af of het zin heeft een firewall te draaien als op je router standaard de meeste poorten wel dicht zitten?
: https://wiki.ubuntu.com/NederlandstaligeDocumentatie/NlInternetBeveiliging#head-6efa95af66452562194a1c34a77e0a94f95f50b6

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
ik wil dat mijn systeem niet pingt en icmp-pakketten verzendt.
« Reactie #9 Gepost op: 2007/10/26, 10:51:57 »
@Laus: kun je 's wat doen aan je onderschrift? Ik vind het nogal smerig.