Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ernstig probleem met grafische omgeving  (gelezen 583 keer)

mizzy

  • Gast
ernstig probleem met grafische omgeving
« Gepost op: 2007/05/19, 15:52:09 »
Beste mensen, ik kom hier om hulp vragen uit vrees dat ik nogal ernstig in de rats zit. Allereerst, ik ben edubuntu gebruiker, reeds twee jaar en alles macheert perfect.  Tot nu toe dan.
Het is allemaal begonnen toen ik in een poging om Amsn te installeren een online gids volgde. Een man op een ubuntuforum was uitleg aan het geven over problemen die konden voorkomen tijdens de installatie van Amsn en hoe je daar iets aan kon doen. Hoe dit precies verliep wil ik eventueel wel vertellen als iemand er naar vraagt, maar om lang verhaal kort te maken heb ik iets veranderd in een map in usr/lib. Talloze mensen op het forum toonden nochtans hun vreugde naar deze man zijn oplossing dus ik volgde, aangezien zij exact mijn probleem hadden.

resultaat is nu dat mijn grafische omgeving niet meer opstart. ik zit vast in invoerregels. Is anyone up for this challenge?

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
ernstig probleem met grafische omgeving
« Reactie #1 Gepost op: 2007/05/19, 15:59:36 »
Wat heb je precies veranderd, en kan je een linkje geven naar de guide die je gevolgd hebt?

mizzy

  • Gast
ernstig probleem met grafische omgeving
« Reactie #2 Gepost op: 2007/05/19, 16:16:11 »
aangezien mijn geschiedenis van websites op mijn linux staat, kan ik niet direct terugvinden waar het stond. maar ik ben nog op zoek, als ik het vind post ik het direct. maar wat er exact gebeurde is dit:
zijn topic betrof een probleem met een scriptje in gedit. als je het uitvoerde kwam er een melding dat je niet gemachtigd was, authority problems. De man stelde dan voor om iets aan te passen. Spijtig genoeg weet ik niet exact waar, maar hij gaf me een commando dat vanalles weergaf over je harde schijven. daar moest ik de authority aanpassen van default naar 0000 of iets dergelijks. Ik weet zeer goed dat ik hiermee iets aanpaste aan mijn harde schijf, maar er leek alleen maar goede commentaar op te komen.
verder heb ik voor amsn zelf nog iets veranderd in een map in usr/lib ivm een grafisch systeem dat amsn gebruikte. Dat leek me redelijk onschuldig.
Ik ben nog steeds op zoek naar de website, ik zal alles posten als ik het vind.