Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: welke distro? [opgelost]  (gelezen 1616 keer)

welke distro? [opgelost]
« Gepost op: 2009/10/11, 16:28:33 »
Ik werk draadloos met een D-Link router en dito usb adapter met windows XP en heb ubuntu 9.04 en mint 7 geprobeerd via de installatie cd-rom maar ik geraak met geen van beide op het internet.Heb alle gegevens van mijn wifi ingevoerd maar zonder enig resultaat.
Mijn vraag is of er een linux distro bestaat die out of the box werkt?
Alvast bedankt voor jullie moeite.

Mike
« Laatst bewerkt op: 2009/10/20, 17:31:05 door mikemarote »
vrijheid is rijkdom

Re: welke distro?
« Reactie #1 Gepost op: 2009/10/11, 16:32:47 »
Welk merk/type WiFi-USB-adapter gebruik je?

Re: welke distro?
« Reactie #2 Gepost op: 2009/10/11, 16:44:06 »
Een D-Link DWA 160
vrijheid is rijkdom

Re: welke distro?
« Reactie #3 Gepost op: 2009/10/11, 17:11:12 »
Probeer even een internet kabel erin te steken en dan alle updates installeren. ;)

Re: welke distro?
« Reactie #4 Gepost op: 2009/10/11, 18:17:49 »
Ik werk met D-Link en Belkin, en heb nog weinig Linux-Distro's gehad waar het niet op werkte.
Ik plug gewoon de usb-stick erin... Mijn internet valt onder WEP, dan Hex aanduiden, SSID intikken... en connect.
Ik heb steeds linkkwaliteit tussen 60 en 90% en ik zit op de bovenverdieping toch zo'n 7 meter van de router af.
Er zijn natuurlijk distro's die niet werken met Belkin noch D-Link, t'ja...
Groet,
Artfreddy
 
Packard Bell desktop 1024MB : Ubuntu 11.04
Intel computer 512MB : Xubuntu 11.04
HP - paviljon 1024 MB : Bodhi Linux

Re: welke distro?
« Reactie #5 Gepost op: 2009/10/11, 18:32:32 »
De D-Link DWA 160 moet gewoon out of the box werken met Linux, volgens http://linux-wless.passys.nl/query_part.php?brandname=D-Link . Kun je het volgende eens doen, met de WiFi-stick aangesloten:

dmesg
sudo lsusb -vvv
en de uitvoer hier plaatsen?

Re: welke distro?
« Reactie #6 Gepost op: 2009/10/12, 11:55:39 »
dmesg
sudo lsusb -vvv
Cumulus,heb dit geprobeerd maar start ubuntu 9.04 op met de cd daar een vaste installatie nog niet echt lukt(windows wil na een gelaagde installatie niet meer opstarten,reeds drie keer geprobeerd).Vanaf de cd werkt de terminal blijkbaar niet.
Zal binnenkort proberen een vaste kabel aan te sluiten maar ik moet zo'n 20 meter overbruggen en door twee plafonds geraken.Zal dus niet voor vandaag zijn.
Iedereen hartelijk bedankt voor de moeite om mij te helpen.
Mvg,
Mike
vrijheid is rijkdom

Re: welke distro?
« Reactie #7 Gepost op: 2009/10/12, 13:02:54 »
dmesg
sudo lsusb -vvv
Cumulus,heb dit geprobeerd maar start ubuntu 9.04 op met de cd daar een vaste installatie nog niet echt lukt(windows wil na een gelaagde installatie niet meer opstarten,reeds drie keer geprobeerd).Vanaf de cd werkt de terminal blijkbaar niet.
Dat moet werken, via Applications - Accessories - Terminal of anders via ctrl+alt+f2

Re: welke distro?
« Reactie #8 Gepost op: 2009/10/12, 17:42:35 »
dmesg
sudo lsusb -vvv
Cumulus,heb dit geprobeerd maar start ubuntu 9.04 op met de cd daar een vaste installatie nog niet echt lukt(windows wil na een gelaagde installatie niet meer opstarten,reeds drie keer geprobeerd).Vanaf de cd werkt de terminal blijkbaar niet.
Zal binnenkort proberen een vaste kabel aan te sluiten maar ik moet zo'n 20 meter overbruggen en door twee plafonds geraken.Zal dus niet voor vandaag zijn.
Iedereen hartelijk bedankt voor de moeite om mij te helpen.
Mvg,
Mike

Wellicht een idee om de pc tijdelijk even twee etages lager te zetten?  =D

Re: welke distro?
« Reactie #9 Gepost op: 2009/10/20, 17:30:32 »
Heb een vaste kabel doorgetrokken naar mijn PC en alles loopt nu perfect,voor mij geen draadloos meer maar toch van harte bedankt voor jullie hulp.
Mvg,
Mike
vrijheid is rijkdom