Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: eerste update na upgrade  (gelezen 739 keer)

Offline hansenco

  • Lid
eerste update na upgrade
« Gepost op: 2011/10/19, 11:15:52 »
De eerste update na de upgrade naar 11.10 is afwijkend dan ik gewend ben:

- In de launcher verschijnt het icoon van het updatebeheer.
- Daarop klikken leverde niet meteen het venster updatebeheer op. Hij leek vast te zitten maar na verscheidene keren klikken verscheen het venster.
- Na het klikken op de button "updates installeren" verscheen NIET het venstertje om mijn password in te tikken maar ging hij meteen aan de gang. Tevens klapte het venstertje voor "details" niet open wanneer ik daar op klikte maar bleef beperkt tot 1 regel.
- Na de update komt in het venster van "updatebeheer" de melding dat de computer herstart moet worden met een button hiernaast "nu herstarten". Het icoon (aan/uit) rechtsboven in het scherm (waaronder het menu zit met o.a. de mogelijkheid tot het afsluiten van de computer) wordt NIET rood van kleur zoals bij 10.4

Na de update en herstart merk ik verder geen afwijkende dingen. Ik heb nog geen 2e test kunnen doen omdat er nog geen nieuwe updates zijn.

Zijn deze bovenstaande dingen normaal of is of de een of andere manier mijn computer geïnfecteerd?





Re: eerste update na upgrade
« Reactie #1 Gepost op: 2011/10/19, 11:42:06 »
Hoi,

ook ik hoef geen WW in te vullen en ook bij mij beperkt "details" zich tot 1 regel.
Het niet direct starten heb ik geen last van.

Gr Ruud

Offline Trudi

  • Lid
Re: eerste update na upgrade
« Reactie #2 Gepost op: 2011/10/19, 11:45:45 »
 >:( Min of meer hetzelfde hier. Alleen had ik geen geduld met deze nieuwe manier van updaten, dus 'dan maar niet'  wat ook niet verstandig is. Verder erger ik me de tandjes aan het nieuwe bureaublad: is een trage manier van werken en ook niet meer gemakkelijk naar de hand te zetten, Grrr. Waar is Ubuntu mee bezig? (sorry, dit is een ander draadje...)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: eerste update na upgrade
« Reactie #3 Gepost op: 2011/10/19, 11:49:09 »
@Trudi: overweeg dit eens: http://sites.google.com/site/computertip/alternatief

@hansenco: dat je maar één regel te zien krijgt bij details, in updatebeheer, was me ook al opgevallen.... Dat is waarschijnlijk een fout, want zo zie je niks van wat er gebeurt. Lastig. Enfin, elke nieuwe versie van een besturingssysteem heeft in het begin de nodige kinderziekten....

Offline ThomasN

  • Lid
Re: eerste update na upgrade
« Reactie #4 Gepost op: 2011/10/19, 14:14:44 »
(...) Het icoon (aan/uit) rechtsboven in het scherm (waaronder het menu zit met o.a. de mogelijkheid tot het afsluiten van de computer) wordt NIET rood van kleur zoals bij 10.4 (...)

Bij mij werd het icoon bij de eerste update die een herstart nodig had ook niet rood, maar ik kreeg er net weer één en nu is het icoon wel rood geworden en geeft het toegang tot de optie Herstarten om updates te voltooien...

Offline hansenco

  • Lid
Re: eerste update na upgrade
« Reactie #5 Gepost op: 2011/10/20, 11:25:01 »
Ik wil alle mensen bedanken die gereageerd hebben. Ik weet nu inmiddels dat er niets ergs aan de hand is. Ik wacht rustig eventuele updates af.

@pjotr Hoewel offtopic, ik wil je bedanken en complimenteren met je hulp en steun die je geeft aan nieuwkomers (waaronder ik mezelf reken) middels je tips en "direct-doen-lijstje" Ik denk dat je veel nieuwelingen over de streep trekt met die hulp om aan Linux en Ubuntu in het bijzonder te beginnen.

@ ruud-noor, Ik weet niet wat je bedoelt met de "de tandjes aan het nieuwe bureaublad"? Ik ben best wel tevreden over unity. Zeker in 11.10 Het switchen tussen de diverse bureaubladen gaat nu een stuk beter en "vloeiender". Bedankt overigens voor je reactie.