Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: hoe moet ik de 64 bit versie plugin van java installeren in firefox 3?  (gelezen 3666 keer)

Offline merijn

  • Lid
Hoi,ik heb het volgende probleem.
Ik heb een kersverse 64 bit pc aangeschaft.
Daar draait Ubuntu 64 bits als een trein op.
Maar ik gebruik firefox 3 als browser,daar wil ik dol graag de java plugin van sun in gebruiken.
Ze hebben er ook een 64 bits versie van.
Maar goed ik weet niet hoe ik die moet installeren,want de installatie hiervan werkt toch iets anders dan dat ik met de 32 bits versie was gewend.
Kan iemand mij precies vertellen hoe ik dat voor elkaar kan krijgen hier op mijn kersverse 64bits pc?.

Alvast bedankt.

Groetjes,

Merijn

Offline siegi

  • Lid
hoe moet ik de 64 bit versie plugin van java installeren in firefox 3?
« Reactie #1 Gepost op: 2008/06/19, 20:26:09 »
Er bestaat geen sun-java plugin voor 64 bit.
Van openjdk is wel een 64 bit plugin.
Installeer eens icedtea-gcjwebplugin

Offline merijn

  • Lid
hoe moet ik de 64 bit versie plugin van java installeren in firefox 3?
« Reactie #2 Gepost op: 2008/06/19, 21:32:13 »
Jawel hoor siegi er is wel een 64 bits versie van  de sun-java plugin kijk zelf maar op de site van Sun waar je die kan downloaden.

http://java.sun.com/javase/downloads/index.jsp

Je moet dan alleen dus de Java Runtime Environment (JRE) 6 Update 6 kiezen uit het downloadlijstje.

Je kan als je gaat  downloaden je besturingssyteem kiezen dan kan je op Linux x64 klikken als os.
Dan moet je akkoord gaan met de voorwaarden,en kan je uit een rpm versie kiezen of een bin.

Maar misschien is het nog niet bekend onder de ubuntero´s dat je gewoon nog even verder moet kijken,dan je neus lang is op de site van Sun.

Groetjes,

Merijn

Offline siegi

  • Lid
hoe moet ik de 64 bit versie plugin van java installeren in firefox 3?
« Reactie #3 Gepost op: 2008/06/19, 22:06:44 »
Neen hoor...
De plugin zit er niet bij.
Het is bij wijze van spreken alleen sun-java6-jre maar geen sun-java6-plugin
Ik heb die file enkele maanden geleden al eens gedownload. En ik kijk langer dan mijn neus lang is dat merk je ook aan andere posts van mij :)

En om het maar even van de sun site zelf te halen
http://java.sun.com/javase/6/webnotes/install/system-configurations.html#deployment-footnotes

Offline merijn

  • Lid
hoe moet ik de 64 bit versie plugin van java installeren in firefox 3?
« Reactie #4 Gepost op: 2008/06/19, 22:25:09 »
ok je hebt gelijk,ik heb gekeken in die file of de plugin erin stond maar idd hij was er niet.
Dan moe tik mij maar behelpen met de jre van 32 bit en daar de plugin van doen,want 32 bits werkt ook onder 64 bits,maar omgekeerd niet.
Dan werkt denk ik alles ook wel prima ik probeer het gewoon.
Anders moet ik helaas maar weer de icedtea-gcjwebplugin gaan gebruiken,deze is wel goed alleen lang niet zo goed als de sun java plugin.

Offline merijn

  • Lid
hoe moet ik de 64 bit versie plugin van java installeren in firefox 3?
« Reactie #5 Gepost op: 2008/06/23, 20:34:53 »
Wel jammer dat sun nog geen plugin voor firefox3 heeft ontworpen voor jre 6 in 64 bits.
Deze bestaat jammer genoeg alleen nog maar voor 32 bit systemen.
Dat is wel jammer.
Misschien kan iemand wel een antwoord geven,of Sun er wel mee bezig is die wel te ontwikkelen voor 64 bit systemem.
Ik las in ieder geval wel wat in een interview,wat een Italiaanse journalist had met Mark Shutleworth voor een Italliaans Linuxmagazine.
Daarin las ik dat Sun met Ubuntu samenwerkt en dat Sun op hun servers de versie van Ubuntu server gebruikt.
Ik vind dat wel wat opmerkelijk,want Sun heeft toch hun eigen Solaris als besturingsysteem?.
Maar goed ik ben blij gelezen te hebben dat Sun graag met Ubuntu samen wil werken.
Ik hoop dus ook dat Sun omdat de samenwerking met Ubuntu zo goed is, dat ze een plugin gaan ontwikkelen voor firefox3 in jre6 voor 64 bit.
Het zij niet alleen voor Ubuntu maar voor alle Linux distro´s,maar goed zoals bekend is Java systeem onafhankelijk,alleen de installatiepaden en de manier van het installeren is per platform verschillend.

Offline siegi

  • Lid
hoe moet ik de 64 bit versie plugin van java installeren in firefox 3?
« Reactie #6 Gepost op: 2008/06/23, 21:01:23 »
Een plugin voor firefox 3 is er natuurlijk wel alleen is die 32 bit.

Sun heeft zelfs voor solaris nog geen 64 bit plugin.
64 bit is gewoon nog niet zo ingeburgerd.
Linux/unix kunnen bijna alle programma's 64 bit draaien

Terwijl bij windows wat het meest gebruikt is alleen maar het besturingssysteem 64 bit is. En eigenlijk geen applicaties dus een 64 bit plugin is nog geen hoge prioriteit.

En persoonlijk hoop ik op de ontwikkelingen in openjdk :)
Ziet er toch goed uit
http://developers.slashdot.org/article.pl?sid=08/06/19/1754255&from=rss

Offline merijn

  • Lid
hoe moet ik de 64 bit versie plugin van java installeren in firefox 3?
« Reactie #7 Gepost op: 2008/06/24, 20:52:18 »
Ik vind openjdk best wel goed,maar Sun vind ik qua ondersteuning van een aantal Java applets toch net ietsje beter.
Verder zie ik wel wat Sun gaat doen,misschien onwikkelen ze wel op ten duur ook wel een 64 bits firefox plugin voor jre.
Ik hou het zeker ook in de peiling,want 64 bits rukt steeds meer op, op de nieuwe  pc´s van tegenwoordig worden geloof ik alleen nog maar 64 bits procesoren geleverd.
Volgens mij worden 32 bits procesoren al niet meer gemaakt door Intel en Amd,maar zijn er nog zoveel over.
Wat openjdk betreft,natuurlijk hoop ik dat openjdk beter gaat worden,ze doen in iedergeval erg hun best,daarvoor ook alle lof.
Ik zelf persoonlijk heb toch liever jre6 van Sun,als ik mij daarover uit mag laten.
;)

Offline merijn

  • Lid
hoe moet ik de 64 bit versie plugin van java installeren in firefox 3?
« Reactie #8 Gepost op: 2008/07/09, 19:58:01 »
Hoi,nu heeft sun een update uitgebracht van jre6 update 7,nu is er eindelijk wel volgens sun een mozilla plugin voor 64 bits voor de mozilla browsers 1.4 en hoger,maar ik zou deze graag willen installeren,maar weet niet hoe,dat komt doordat ik niet weet waar alle bibliotheken zitten voor firefox 3 de 64 bits versie.
Kan iemand misschien uitleggen hoe ik dat moe doen?.
Veel verschil zal het niet zijn met de voorganger van 32 bits,qua install hoe en wat,maar ja de paden he?.
Die zijn daadwerkelijk wel iets verschillend.

Alvast bedankt voor de hulp.