Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: geen wifi op antiX 8.5 Mepis  (gelezen 969 keer)

geen wifi op antiX 8.5 Mepis
« Gepost op: 2012/06/10, 11:47:28 »
Ik ben al geruime tijd bezig om een USB-wifi stick aan het werk te krijgen op antiX welke ik op een Dell inspirion 2600 ( pentium III met 256 MB) heb gezet. Via lsusb zie ik de stick wel: Bus 002 Device 002: ID 0cf3:9271 Atheros Communications, Inc het betreft een TP-LINK TP-WN722N.
Ik heb het geprobeerd met  wpa-gui, Ceni, Wicd Networkmanager, met ndisgtk krijg ik wel te zien dat de hardware wel of niet aanwezig is, driver netathuw, klik ik op de knop Netwerkinstellingen, krijg ik de mededeling dat er geen netwerkinstellingshulpmiddel te vinden is. Ook heb ik op de antiX side, Debian site en Ubuntu site gekeken en vele commando's en scripts aangepast, helaas geen verbinding. iwconfig geeft alleen lo en eth0 te zien.
Wat kan ik nog meer doen om het werkend te krijgen, of kijk ik ergens overheen?

Even een aanvulling, ik stop er net een edimax wifi-stick in, deze wordt direct herkent, driver een RT73. Wel vreemd? Of heeft die Atheros een geheel aparte driver nodig?
« Laatst bewerkt op: 2012/06/10, 11:58:34 door Gijsbert »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: geen wifi op antiX 8.5 Mepis
« Reactie #1 Gepost op: 2012/06/10, 12:22:42 »
Toen ik een tijdje geleden Debian Squeeze had geïnstalleerd (zelfde bronnen als AntiX?) merkte ik dat een kaart dit in *buntu 7.10 uit de doos werkte (ook zonder bedraad internet bij installatie) in Debian nog wat extra pakketjes nodig had. Er was wel een kerneldriver actief maar dat was niet genoeg om daadwerkelijk verbinding te krijgen. In mijn geval ging het niet om een Atheros maar een RaLink. De pakketten waren: firmware-ralink, en wireless-tools. Misschien is er ook wel zo'n pakket voor Atheros?

Re: geen wifi op antiX 8.5 Mepis
« Reactie #2 Gepost op: 2012/06/10, 20:57:18 »
Voor Athos is er ook zoiets dergelijk, ik heb ook op de Debian sites wat gevonden, helaas geen USB wifi stick te bekenen.
atix is idd ook op Debian gebasserd.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: geen wifi op antiX 8.5 Mepis
« Reactie #3 Gepost op: 2012/06/10, 21:49:10 »
Vraag het eens op het AntiX-forum?
http://antix.freeforums.org/

Re: geen wifi op antiX 8.5 Mepis
« Reactie #4 Gepost op: 2012/06/10, 21:55:23 »
Dag pjotr, ik heb al op het forum gezocht. Een vraag stellen op een Engelstalig forum doe ik niet, mijn Engels is abominabel. Lezen gaat wel, vooral het technische deel, maar voor de rest hou ik mij liever op een afstand.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.