Ondersteuning > Hardware en drivers

Kan een USB mini connector usb3.0 zijn?

(1/3) > >>

soppel:
De vraag staat eigenlijk in het onderwerp.

Maar ik heb een SSD, met een USB-mini aansluiting. Deze is ooit verkocht als USB3.0. Maar ik twijfel of dat ooit geleverd is.

Zoek me een slag in de rondte op het net en inderdaad elke mini-connector kom ik alleen tegen met USB2.0.

Wellicht dat iemand hier het weet?

EvC:
De USB Mini-B-connector luidde de compacte klasse onder de USB-connectoren in. U kunt het nog steeds vinden in oudere mobiele telefoons en digitale camera’s. Inmiddels is deze echter grotendeels vervangen door de Micro-B connector, die in veel smartphones geïntegreerd is als aansluiting voor bijvoorbeeld de stroomkabel. Het ondersteunt de overdrachtssnelheid van USB 2.0.

soppel:
Dank. Duidelijke taal. Ik ben dus opgelicht  :'(

Jammer dat dat duppie nooit eerder gevallen is, dan had ik nog kunnen reclameren.  :police:

Ronaldus:
Zie: https://www.amazon.nl/kabel-Verlengsnoer-Mannelijke-Adapter-Opladen/dp/B073CF4MTX
en: https://www.bol.com/nl/nl/p/eminent-em7033-usb-3-0-sata-harde-schijfbehuizing-2-5-inch-zwart/9200000008168677/

Ik heb ooit jaren terug een harde schijf behuizing gehad met deze aansluiting (van Eminent geloof ik).  Zo'n kabeltje werd erbij meegeleverd.

Was een slechte verbinding die nogal los zat. Snel afgedankt.

soppel:
Aha dat ik dus twijfel is zo gek nog niet!

Inderdaad die linken van je worden verkocht als 3.0.  En dat werd mijn behuizing ook. 
(Mijn probleemgeval is ook een losse behuizing van Deltaco met een SSD)

Maar zijn ze het ook echt? Hoe merkt de consument het verschil?

Probleem hier is dat mijn vrouw een Raspberry Pi4 8GB met die SSD eraan als desktop PC gebruikt. (PI-OS met XFCE staat ook op die SSD)
Ikzelf heb eenzelfde Raspberry waar ik wat mee experimenteer. Maar wat ik er ook op zet, PI OS+XFCE of Ubuntu+XFCE, Octoprint etc, alles lijkt luchtiger te lopen dan de combi van mijn vrouw. Terwijl ik van een SD kaartje werk, of zelfs van een USB-stickie.

Dat die mini-USB connectors inderdaad brak zijn heb ik hier met een paar oude externe HDD's die deze aansluiting hebben.

edit: ik heb net het snoertje gecontrolleerd. Dat is sowieso een USB 3.0 (blauw) en dat zal dan het snoertje zijn wat ooit is bijgeleverd. Ik ga er maar vanuit dat e.e.a. inderdaad USB 3.0 is.




Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie