Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] Snelkoppeling Mint bureau blad  (gelezen 1056 keer)

[OPGELOST] Snelkoppeling Mint bureau blad
« Gepost op: 2013/03/10, 15:48:07 »
Ik heb Mint 14.1 geinstalleerd. Op het bureaublad staan een aantal snelkoppelingen, welke ik doormiddel van dubbelklikken kan openen. Is het ook zo in te stellen dat ik door 1x aanklikken deze kan openen?
« Laatst bewerkt op: 2013/03/10, 21:53:44 door Metal Henkie »

Re: Snelkoppeling Mint bureau blad
« Reactie #1 Gepost op: 2013/03/10, 17:04:30 »
Ja, dat kan gewoon in de instellingen.
Menu>systeeminstellingen en dan daar even kijken.

(ps. op http://www.linuxmintusers.be/forum/index.php heb je en heel goed Mint forum. Wellicht kan je daar je vragen stellen!!)

Ik zal misschien ergens overheen kijken, maar kan na Menu geen systeeminstellingen vinden  ???

Bedankt voor de tip m.b.t. het forum. Ik had alleen een engels forum gevonden, maar deze ziet er interessanter uit.

Offline loti

  • Lid
Re: Snelkoppeling Mint bureau blad
« Reactie #2 Gepost op: 2013/03/10, 17:07:54 »
Open je persoonlijke map (home), ga naar bewerken, voorkeuren, gedrag, vink eenmalig klikken aan.
Dan moet het werken.

Re: Snelkoppeling Mint bureau blad
« Reactie #3 Gepost op: 2013/03/10, 20:07:36 »
Open je persoonlijke map (home), ga naar bewerken, voorkeuren, gedrag, vink eenmalig klikken aan.
Dan moet het werken.


Maar dat werkt toch niet voor het bureaublad dan? Tenminste, hier op Ubuntu werkt het dan alleen in Nautilus en niet er buiten.

Offline RikRik

  • Lid
Re: Snelkoppeling Mint bureau blad
« Reactie #4 Gepost op: 2013/03/10, 20:43:00 »
Open je persoonlijke map (home), ga naar bewerken, voorkeuren, gedrag, vink eenmalig klikken aan.
Dan moet het werken.


Maar dat werkt toch niet voor het bureaublad dan? Tenminste, hier op Ubuntu werkt het dan alleen in Nautilus en niet er buiten.
De tip van loti werkt wel, dus ook "buiten" Nautilus met één klik een map openen  :)
« Laatst bewerkt op: 2013/03/10, 20:45:47 door RikRik »

Re: Snelkoppeling Mint bureau blad
« Reactie #5 Gepost op: 2013/03/10, 21:53:21 »
Yep, het werkt  :). Bedankt  8-).

Re: Snelkoppeling Mint bureau blad
« Reactie #6 Gepost op: 2013/03/11, 11:08:16 »
Welke mint heb je dan? Ik heb met Cinnamon en dan heb je gewoon een menu en dan al het andere.
Mint met Mate heeft ook een menu en volgens mij mint standaard toch ook?

Linux Mint 14.1 Mate 64bit

Re: [OPGELOST] Snelkoppeling Mint bureau blad
« Reactie #7 Gepost op: 2013/03/17, 13:24:05 »
In Mate heb je toch ook Menu en dan de rest daaronder. Linksonder als ik de plaatjes mag geloven.

Dat klopt. Voorlopig laat ik het ook zo, totdat ik Mint wat beter heb leren gebruiken. De standaardinstellingen bevallen tot nu toe goed. Eerst maar even de PC weer aan de praat zien te krijgen.