Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu loopt vast bij install, Xbuntu misschien?  (gelezen 1257 keer)

Ubuntu loopt vast bij install, Xbuntu misschien?
« Gepost op: 2007/11/16, 11:13:00 »
Ik heb werkelijk elk type Ubuntu geprobeerd maar het loopt op 79% vast en gaat niet verder (WVDIAL wordt geconfigureerd). Ook de netwerkkaart wordt niet herkend kan ik beter Xubuntu nemen, is deze lichter en meer compatible met oude netwerkkaartjes?

Machine:

Packard Bell
i Media 2002
256Mb
20 Gb
Hulp, advies en verkoop computer hard- en software windows & Linux www.ccamstelveen.nl

Bandicoot

  • Gast
Ubuntu loopt vast bij install, Xbuntu misschien?
« Reactie #1 Gepost op: 2007/11/16, 11:42:14 »
Gezien de specs van machine , zou ik sowieso voor Xubuntu kiezen .. Ubuntu zal echt niet lekker lopen op een dergelijke machine, en een install vanaf de live cd al zeker niet. Qua driver ondersteuning maakt het volgens mij helemaal niks uit welke versie je neemt, de driver ondersteuning is naar mijn weten bij alle versies hetzelfde .. Dus probeer eens de Xubuntu live cd en kijk of het goed gaat.

Offline anko

  • Lid
Ubuntu loopt vast bij install, Xbuntu misschien?
« Reactie #2 Gepost op: 2007/11/16, 11:48:33 »
Omdat op mijn HP laptop uit 2002 met 192Mb en 20Gb Ubuntu 7.10 probleemloos is geïnstalleerd (behalve het achteraf aan de praat krijgen van wifi) moet het op die van jouw ook kunnen.
Wel installeer ik altijd met alternate. Dat gaat in ieder geval wel beter dan de live CD.
Als je denkt te weten dat de weg recht is, mis je de bocht.
lidnummer 3487(?)

Ubuntu loopt vast bij install, Xbuntu misschien?
« Reactie #3 Gepost op: 2007/11/16, 17:08:23 »
Xubuntu blijft op dezelfde plek hangen :(
Hulp, advies en verkoop computer hard- en software windows & Linux www.ccamstelveen.nl

Ubuntu loopt vast bij install, Xbuntu misschien?
« Reactie #4 Gepost op: 2007/11/19, 17:07:21 »
Opgelost met de PCBSD distro, is trouwens wel een heel mooi en simpel distotje
Hulp, advies en verkoop computer hard- en software windows & Linux www.ccamstelveen.nl

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Ubuntu loopt vast bij install, Xbuntu misschien?
« Reactie #5 Gepost op: 2007/11/19, 17:34:39 »
Citaat van: EljoPc
Opgelost met de PCBSD distro, is trouwens wel een heel mooi en simpel distotje
PC-BSD is geen Linux, maar BSD, en dus geen distro....  :-)

Overigens een prima besturingssysteem, ik heb hem ook staan op de achtvoudig opstartbare klaptop. Enig nadeel: PC-BSD krijgt bijna nooit updates, omdat er maar een paar ontwikkelaars achter schijnen te zitten. Klein bijkomend nadeel: ik ben een Gnome-gebruiker, en alle BSD's hebben uitsluitend KDE.

Klein uitprobeerverslag:
http://forum.ubuntu-nl.org/topic/15957

Gebrek aan ontwikkelaars:
http://www.ubuntu-forums.nl/viewtopic.php?p=34597#34597

Ubuntu loopt vast bij install, Xbuntu misschien?
« Reactie #6 Gepost op: 2007/11/21, 16:20:10 »
Vreemd eigenlijk dat ze blijven hangen. Nu Freespire geprobeerd zelfde probleem zelfs de Alternate van Ubuntu hoe kan dit nu toch?
Hulp, advies en verkoop computer hard- en software windows & Linux www.ccamstelveen.nl

Ubuntu loopt vast bij install, Xbuntu misschien?
« Reactie #7 Gepost op: 2007/11/25, 14:02:21 »
Ik kan hier toch niet echt mee leven. Ik wil gewoon weten waaron ik Ubuntu niet kan installeren op een simpele computer!

Graag ondersteuning aub.
Hulp, advies en verkoop computer hard- en software windows & Linux www.ccamstelveen.nl

Offline jan11000

  • Lid
Ubuntu loopt vast bij install, Xbuntu misschien?
« Reactie #8 Gepost op: 2007/11/25, 14:19:36 »
Netwerkkaart lostrekken(de kabel dus), en dan installeren.

Je pc opzoeken op het forum/google:

moederbord naam+ubuntu+probleem
moederbord naam+ubuntu+problem
naam computer model+ubuntu+probleem
etc

Misschien moet je iets in de bios anders zetten omdat je anders niet geinstalleerd krijgt, dit had ik ook.

fluxbuntu en nog andere lichte ubuntu's kun je vinden op distrowatch

Ubuntu loopt vast bij install, Xbuntu misschien?
« Reactie #9 Gepost op: 2007/11/25, 16:37:23 »
Er is geen netwerkkaart in de computer aanwezig alleen een modemkaart die ik er al uit had gehaald.
Hulp, advies en verkoop computer hard- en software windows & Linux www.ccamstelveen.nl